Gå til innhold

Flere som ikke fikk Little Big Planet idag?

Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vimsi: Det er noe " alle skal dø osv osv".. litt på kanten kan du si :p

+ det praystation sier ja.. Å tilsette musikk til tekster fra koranen er visst en jævli svær synd for muslimer osv.. Det blir vel på en måte noe av det samme som karikaturtegningene av muhammed..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Hva er problemet med det er med noe fra koranen?

Problemet er ikke teksten, men at tekster fra koranen er tilsatt musikk. Det er dette som er problemet

Synes Harald Eia som erstatter Stephen Fry gjør en fin figur, selv om den engelske voicen er å foretrekke.

Spillet kan være til tider frustrerende vanskelig, men desto gladere blir du når du omsider klarer det. :)

Endret av praystation
Lenke til kommentar
OK, nå klarte jeg ikke å holde meg mer. Spillet er pakka opp og stappa inn i maskinen!

Skulle egentlig selge det til høystbydende desperate samler som bare måtte ha den "ulovlige" versjonen. Men føkk det! Jeg vil spille nå!!

Bra valg :) Tror det er sendt ut ganske mange av det uansett.

Anyways.. Noen som vet hvilket brett sangen er på? jeg vil høre den

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at det er Toumani Diabate som står bak den "ulovlige" sangen.

Festlig, for jeg har faktisk flere plater av han her hjemme, pluss at da jeg så Björk live i London i april i år så var han gjestemusiker på den ene låten.

Han er en utrolig dyktig Kora-spiller fra Mali, og selv troende muslim. Jeg forstår det ikke. Toumani har aldri fått problemer med å gi ut populærmusikk med innhold fra koranen, men så fort sangene hans brukes i et spill så går muslimene av hektene?

Merkelig? JA!

Lenke til kommentar
Fant nettopp ut at det er Toumani Diabate som står bak den "ulovlige" sangen.

..

Han er en utrolig dyktig Kora-spiller fra Mali, og selv troende muslim. Jeg forstår det ikke. Toumani har aldri fått problemer med å gi ut populærmusikk med innhold fra koranen, men så fort sangene hans brukes i et spill så går muslimene av hektene?

Blir dyrt for ham nå da når han må dekke recall og ny pressing av alle platene, det er jo hans feil at han har 'ulovlige' tekster i sangene sine, og som muslim selv burde han jo vite bedre... Vet ikke hva Sony har lovet ham i royalties for å lisensiere sangen hans, men han kommer nok til å se lite av de pengene... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...