Gå til innhold

Test: Nokia 6600 Slide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå heller til butikken, kjenn telefonen i hånda, se på den og forstå at du tar feil - fremfor å være her og argumentere for at det er dårlig at den har noe plast.

For en Nokiabruker er vel plast et "ypperlig materialvalg". Nei arehei, du må være enig at her er det noe som skurrer...

Lenke til kommentar

Fin artikkel om 6600 Slide. Den virket nyansert og positiv. Vurderte denne telefonen lenge, men ville prøve en kamskjelltlf for første gang, så jeg går for 6600 Fold i stedet. Kommer dere til å teste den også med det første, eller?

Gå heller til butikken, kjenn telefonen i hånda, se på den og forstå at du tar feil - fremfor å være her og argumentere for at det er dårlig at den har noe plast.

For en Nokiabruker er vel plast et "ypperlig materialvalg". Nei arehei, du må være enig at her er det noe som skurrer...

Måtte bare kommentere dette. Så et par kommentarer på Poes utsagn, og etter å ha lest gjennom en del av posthistorikken hans, så er jeg enig at det blir vanskelig å ta det seriøst. Det er som når PS3 eller Xbox360 fanboys troller på hverandres forum. Ingenting konstruktivt, bare edder og galle. Det er negativt når dette blir en trend siden det er en del folk som faktisk genuint trenger litt objektive råd og tips på dette forumet noen ganger. Etter de har lest en test som i utgangspunktet er dyp og beskrivende virker det veldig motbyggende og forvirrende å lese at amobil.no skal være partiske overfor Nokia. Seriøst? Det er vel Norges største mobilnettsted. De hadde ikke overlevd hvis de ikke hadde hatt en nyansert tilnærming til det de skal teste. Hva med N96 som bare fikk karakteren 4, selv om den har fått toppkarakterer mange andre steder. Hvordan passer det inn i trusselbildet at amobil.no er forutinntatte og bare skriver positivt om Nokia?

Seriøst, Poe. Tenk deg litt mer om før du bare durer i vei med indisier mot et nettsted med såpass integritet. Hvis du synes amobil.no er partiske, er det vel bare å slutte og lese reviews her?

Lenke til kommentar
Seriøst, Poe. Tenk deg litt mer om før du bare durer i vei med indisier mot et nettsted med såpass integritet. Hvis du synes amobil.no er partiske, er det vel bare å slutte og lese reviews her?

Ingen regel uten unntak. Gjennomgående trend her på amobil er at Nokia ofte vipper opp en karakter, og andre alt for ofte vipper ned et hakk. Eller synes du det er merkelig at når amobil tester denne samtidig som W902, så vipper denne opp, mens w902 vipper ned. Og en av hovedgrunnene til at w902 vipper ned er et dårlig kamerea. Som altså er identisk med det kameraet som de skrøt av i testen av c902. Og der de ikke klarer å finne seriøse argument, så kommer de med jallapåstander ala' elendig lydkvalitet, o.l...

Jeg har ingen som helst vannskeligheter med å anbefale Nokia til enkelte som spørr, men jeg har store problemer med å ta amobil seriøst. Og det er det flere som har. Hvorfor tror du at 80% av de aktive forumbrukerne her er Nokiafanboys?

Min påstand står ennå. Amobil, et nettsted for og av Nokiafans...

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du at 80% av de aktive forumbrukerne her er Nokiafanboys?

Fordi Nokia lager teknogadgets som passer til oss mobilnerder, og ikke bare kjedelig mid-end-telefoner, kanskje?

Neppe. Heller det at alle andre rømmer forumet da de oppdager amobil sin favorisering. Vi har akkurat hatt et eksempel på at den forumbrukeren med desidert størst kompetanse innen mobiltelefon, forlater forumet av den grunn. Jeg deltar i andre forum andre plasser på nettet, både dedikerte windows mobile forum, s-60 forum, uiq-forum og andre forum. Men der er forskjellen at ingen prøver å late som om at de er nøytrale.

Og helt til slutt. Ikke send meg pm om mine synspunkter, de vet jeg godt selv. Denne var ikke myntet på deg Arehei.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du at 80% av de aktive forumbrukerne her er Nokiafanboys?

Fordi Nokia lager teknogadgets som passer til oss mobilnerder, og ikke bare kjedelig mid-end-telefoner, kanskje?

Neppe. Heller det at alle andre rømmer forumet da de oppdager amobil sin favorisering. Vi har akkurat hatt et eksempel på at den forumbrukeren med desidert størst kompetanse innen mobiltelefon, forlater forumet av den grunn. Jeg deltar i andre forum andre plasser på nettet, både dedikerte windows mobile forum, s-60 forum, uiq-forum og andre forum. Men der er forskjellen at ingen prøver å late som om at de er nøytrale.

Og helt til slutt. Ikke send meg pm om mine synspunkter, de vet jeg godt selv. Denne var ikke myntet på deg Arehei.

Jeg kan tenke meg Amobil sin grunn bak å la Nokiaen "vippe opp" er at Nokiaer generelt virker mer oversiktlige, og er beregnet på et større marked. SE hadde nok tjent på å ha et menyvalg hvor man kunne skru av enkelte grafikkeffekter med høy jallafaktor, da disse bare bruker strøm og blir irriterende i lengden for mange voksne. I tillegg er det verdt å nevne at Aktiv ventemodus er noe av det beste som har hendt mobilbrukere som tenker oversiktlighet. :cool: Jeg hadde vurdert SE om det var ett enkelt menyvalg; "Jallagrafikk: Av/På".

Lenke til kommentar
Jeg kan tenke meg Amobil sin grunn bak å la Nokiaen "vippe opp" er at Nokiaer generelt virker mer oversiktlige, og er beregnet på et større marked. SE hadde nok tjent på å ha et menyvalg hvor man kunne skru av enkelte grafikkeffekter med høy jallafaktor, da disse bare bruker strøm og blir irriterende i lengden for mange voksne. I tillegg er det verdt å nevne at Aktiv ventemodus er noe av det beste som har hendt mobilbrukere som tenker oversiktlighet. :cool: Jeg hadde vurdert SE om det var ett enkelt menyvalg; "Jallagrafikk: Av/På".

Nå tror jeg rett og slett du ikke har peiling på hva du skriver om. Hvilke jallagrafikk er du ikke klarer å slå av?

Endret av poe
Lenke til kommentar

Nå tror jeg rett og slett du ikke har peiling på hva du skriver om. Hvilke jallagrafikk er du ikke klarer å slå av?

Jeg savner 1 knapp for å gi hele telfonen et mer voksent UI. Snakker om hvordan det ser ut når man blar i bilder, menyer, sanger osv. Det skal visstnok se kult ut, men for meg blir det bare "i veien" i lengden. Men så er telefonene beregnet på ungdom da. Selvom jeg er 16, foretrekker jeg heller noe mer ryddig.

Lenke til kommentar

Jeg savner 1 knapp for å gi hele telfonen et mer voksent UI. Snakker om hvordan det ser ut når man blar i bilder, menyer, sanger osv. Det skal visstnok se kult ut, men for meg blir det bare "i veien" i lengden. Men så er telefonene beregnet på ungdom da. Selvom jeg er 16, foretrekker jeg heller noe mer ryddig.

Hvilken knapp savner du? Det kan umulig være 1 da denne er på alle telefonene jeg har sett. Overgangseffekter mellom f.eks bilder, er jo en bra ting. Det liver jo opp ting. Men du kan jo selv bestemme hvordan telefonen skal vise bilder. At Nokia mangler slik eyecandy, betyr ikke at det er noe negativt.

Lenke til kommentar

Så litt på denne i går. Bra byggkvalitet, men designen og finishen likte jeg ikke noe særlig. Den blanke plastoverflaten på fronten så billig ut og tiltrakk seg enormt med fingermerker. Det samme gjaldt batteridekslet. Designperle - ikke i mine øyne.

Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar

Så på denne i går jeg også, sammenlignet den med de to privatmobilene mine, iPhone 3G og Nokia 8800 Sapphire Arte, og jeg syntes den virket solid men ikke så mye mer. Designet er helt greit, min samboer syntes ikke den var fin i det hele tatt. Virker som en smaksak da bestvenninnen til min samboer mente den var veldig stilig og planlegger å kjøpe den.

Lenke til kommentar
[...] jeg går for 6600 Fold i stedet. Kommer dere til å teste den også med det første, eller?

Jeg skulle også veldig gjerne sett en test av 6600 Fold. Når 6600 Slide får såpass god kritikk kan man vel vente at Fold er like god (eller kanskje bedre?), men utseendemessig er det såpass ulike telefoner at de nok også vil få ganske ulik kritikk. Jeg har alltid likt kamskjell bedre enn skyvetelefoner, men lurer kanskje på om 6600 Fold er litt vel tjukk -- det ser i hvert fall slik ut fra bildene.

Lenke til kommentar

"- Noe svak batteritid" når den ikke klarer mer enn 3 timer taletid med 3G eller 4 timer med GSM??

Tydelig at redaksjonen har rosa Nokia-briller på, når andre telefoner med 5 timer taletid for 3G og 10 timer med GSM slaktes for "elendig batteri". Men noe skal jo Nokia ha igjen for å spandere på amobil-skribenter London-turer osv...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...