Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Heisann Vurderer å kjøpe meg et sett Dynavoice M-65, og en forsteker. For det første, duger disse høytalerne til film? Sparker de godt fra seg når eksplosjonene drønner i en actionfilm, eller må man ha en sub i tillegg? Og hvilken stereoforsterker kan drive disse høytalerne med god, klar og kraftig lyd, samtidig som den ikke koster skjorta? Har sett meg ut Cambridge 640a V2. Er dette et fornuftig valg? Kommer ikke til å utvide til surround seinere, så ser det som meningsløst å kjøpe en 5.1 reciever. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Cambridgen er nok ikke noe dumt valg, ellers ville jeg kanskje sett etter noe brukt? Hvis du bare skal bruke PCen som kilde kan du jo også bruke den som forforsterker og kjøpe EMBLA Megera Monotrinn evt Vincent SP-997 Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvis ikke Cambridgen er et dumt valg satser jeg på den Må ha flere innganger ja, det blir mp3, tv og cd-spiller etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Sparker de godt fra seg når eksplosjonene drønner i en actionfilm, eller må man ha en sub i tillegg? En subwoofer er alltid å foretrekke når det kommer til eksplosjoner på film. Det blir ikke det samme uten. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Sant nok Kjøpte Cambridge'en idag, så nå er det bare å vente på at høytalerne dukker opp i posten. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Sparker de godt fra seg når eksplosjonene drønner i en actionfilm, eller må man ha en sub i tillegg? En subwoofer er alltid å foretrekke når det kommer til eksplosjoner på film. Det blir ikke det samme uten. Selv hvis man har et par gigantfronter med en solid monoblokk på hver? Bare et rent hypotetisk spørsmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Å ha en egen høyttaler til å gjengi LFE-signalet på film, er nok veien å gå. Å mikse dette signalet inn til frontene gir ikke samme effekt, da det i virkeligheten er få fulltonehøyttalere som greier å gjengi de høye dypbasslydtrykkene som kreves for å få den gode "tilstede følelsen". Endret 19. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Det er sant, men det er et alternativ hvis man har lite plass hvertfall, sånn som meg, hehe. Endret 19. oktober 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Fikk høytalerne idag. Strålende fornøyd, utrolig hvor mye lyd man får for pengene. Til musikk passer de perfekt, men må nok invistere i en sub etterhvert for å ta unna de skikkelige dype drønnene i filmer. Angående sub, XTZ 99 W12, er denne å anbefale? Hvordan er den til musikk? Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fikk høytalerne idag. Strålende fornøyd, utrolig hvor mye lyd man får for pengene. Til musikk passer de perfekt, men må nok invistere i en sub etterhvert for å ta unna de skikkelige dype drønnene i filmer. Angående sub, XTZ 99 W12, er denne å anbefale? Hvordan er den til musikk? Har kombinasjonen m65 og XTZ W12. Til prisen er det latterlig bra. er du fornøyd med trykket med m65, kommer du til å få bakoversveis med en W12.. (Selv skal jeg ha en ekstra W12 mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå