Gå til innhold

Bluetooth og peer to peer?


Anbefalte innlegg

I praksis gjør den trådløse kommunikasjonen at du kan opprette forbindelse til kameraten din, slik at dere kan overføre informasjon mellom hverandres telefoner.

 

 

Går det ann at to mobiler kan kommunisere med hverandre via bluetootht?

 

Hva kan man gjøre da? det høres rått ut, at man kan kommunisere trådløst og gratis via bluetooth :)

 

 

edit, det er ikke lett å quote om kvelden nei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt min t68i i ei uke og har allerede gjort dette flere ganger.. det er ganske kult. Hvis jeg skal motta ett element (bilde, lyd, notater etc.) trykker jeg på "motta element".. da søker mobilen etter andre enheter (pc, mobil, pda etc.) i nærheten som har aktivert (skrudd på) infra-rød eller bluetooth... ganske kult... og bluetooth går så fort og greit i forhold til infrarød... jeg kan stå over 10 meter i fra han jeg sender med å motta elementer.. ganske kult. Og infra-røden er utrolig mye bedre en den gamle typen der man måtte stå maksimum 1 centimeter fra hverandre :)

Lenke til kommentar

Har testet bluetooth mellom to 3650'er.

Bluetooth er ganske genialt...

 

Prøvde et chatteprogram. Det var meget bra. Meget raskt, meldingen kom omtrent samtidig som den andre personen trykkte send. Tror det gikk an å chatte flere samtidig.

 

Men chatte med personer som er under 10 meter i fra deg er vel ikke det kuleste som finnes... :roll:

 

Men sende bilder, lydfiler, programmer etc. var ingen problem. Kan sende hvilken som helst fil.

 

Med 3650 (sikkert andre også) skal det gå an å bruke internett oppkoblingen til PC'en - på mobilen gjennom bluetooth...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...