RBW Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Iomega lanserer nå Storcenter ix2, med aner fra bedriftsmarkedet, for hjemmemarkedet Les mer Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Praktisk for de som ikke har tid eller gidd til å bygge og konfigurere tilsvarende systemer selv, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Selv ved utgangen av 2008 , produkter som er 2TB i størrelse.. og så står det grensesnitt "Fast Ethernet?" Må være en skrivefeil. 100mbit er jo uberslow om du skal flytte f.eks 5-600gb , vs gigabit ethernet som en lett opprettholder 50 MB/s ++ Edit, sjekka produsentens hjemmeside, og der stod det heldigvis Gigabit Ethernet på begge modellene. Må få oppdatert produktspesifikasjon da, ganske vesentlig dette http://www.iomega-europe.com/section?SID=b...amp;secid=40380 Endret 17. oktober 2008 av Skognisse Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Regner med de er stille? Har i utgangspunktet planer om å lage meg en filserver, men tja, billig NAS funker jo fett det også. En ting er uansett helt sikkert, jeg skal ikke ha noen skranglekasse stående å bråke. Lenke til kommentar
stinget Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sikkert et dumt spørsmål, men er det bare å koble denne direkte til en trådløs router (for aksess i trådløst hjemmenettverk)? Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 2TB er for lite til mitt bruk. Hadde det kommet en NAS-modell på markedet med 10TB kapasitet så hadde det vært aktuelt for min del Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sikkert et dumt spørsmål, men er det bare å koble denne direkte til en trådløs router (for aksess i trådløst hjemmenettverk)?Ja.2TB er for lite til mitt bruk. Hadde det kommet en NAS-modell på markedet med 10TB kapasitet så hadde det vært aktuelt for min delHvis du skal ha den ferdig, så har du denne:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369627 med fem slike: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376126 har du 7,5GB. Hvis ikke det er nok må du kjøpe en filserver, eller bygge selv. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Finnes det noen rimelige NAS bokser ala dette UTEN disker? Slik at man kan sette inn f.eks. 2 1,5 TB disker? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hmm. Nå er jeg ikke den som har mest stæsj på maskinen, men en slik yndig sak kunne jo ha vært midt i blinken for å lagre diverse blinkskudd, egenrpoduserte greier og dokumenter. JEg antar at de kanskje er noe mer stabile enn å ha det på harddisker som står inne i selve maskinen? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Finnes det noen rimelige NAS bokser ala dette UTEN disker? Slik at man kan sette inn f.eks. 2 1,5 TB disker? Jepp.. søk på Qnap. De har 1, 2, 4 og 5-bay. (Og du kan installere debian på dem Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er jo ikke veldig billig, da, det bør vel kanskje nevnes. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Tja, er 2800,- så galt for 2TB? Hvor billig kan man klare å få det hvis man plukker ut delene selv og lager en liten server fra bunn av? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hm? Nei, Qnap-greiene. De er ikke så veldig billige. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Finnes det noen NAS eller harddiskkabinetter med innebygget hardware RAID? Slik at man slipper spesiell programvare for å kjøre RAID på disse? Tenker på RAID 1. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Finnes det noen NAS eller harddiskkabinetter med innebygget hardware RAID? Slik at man slipper spesiell programvare for å kjøre RAID på disse? Tenker på RAID 1. Hadde vel egentlig vært like greit om den tok backup av en disk til en annen daglig? Raid er perfekt for å øke oppetiden, minske konsekevensen ved disk feil, samt å øke ytelsen Men det hjelper ikke om du overskriver/ sletter en fil. På servere pleier jeg altid å ha raid og backup til annen maskin eller ekstern disk. Ofte en daglig og en ukes backup, avhengig av viktigheten av data. Ved daglig speilig til ny disk vil du trolig værer sikrere, du ville ha en backup om du gjør feil og disk krasj. Ulempen er at du ville miste en dags arbeide ved disk krasj. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Takk for tipset, Qnap så slettes ikke så dumt ut. Prisen er OK mtp. at det inlkluderer en svak PC og kontrollerkort, men kunne gjerne vært litt billigere =) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hm? Nei, Qnap-greiene. De er ikke så veldig billige. Desverre har jeg tilgode å se en NAS-boks som ikke er enten dyr eller veldig treg. Personlig bygger jeg bare en PC til denslags bruk, man kommer langt på vei med prisen som Qnapen ligger på. Dog er det litt emr omstendlig oppsett. AtW Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hm? Nei, Qnap-greiene. De er ikke så veldig billige. Desverre har jeg tilgode å se en NAS-boks som ikke er enten dyr eller veldig treg. Personlig bygger jeg bare en PC til denslags bruk, man kommer langt på vei med prisen som Qnapen ligger på. Dog er det litt emr omstendlig oppsett. AtW Hovedproblemet slik jeg ser det er å finne gode kabinetter til NAS. Den 5-bay Qnap greia har et fint kabinett med tanke på størrelse og funksjonalitet, vanskelig å finne noe tilsvarende dessverre. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 2TB er for lite til mitt bruk. Hadde det kommet en NAS-modell på markedet med 10TB kapasitet så hadde det vært aktuelt for min del Både Dell, IBM og HP leverer NAS med muligheter for godt over 10TB. Men det koster... Lenke til kommentar
Mr_Durden Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Sitter det allerede 1 og 2 TB i disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå