SugarcaneHanover Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei Jeg prøver å hjepe min kjære mor med å redde stumpene av hennes gamle AMD Sempron 3200 (med Pundit P1-AH2 hovedkort). Dette er utsyrt med et GeForce 6150 integrert skjermkort. Jeg har satt inn 2GB DIMM og det gikk greit. I tillegg har jeg kjøpt et ATI HD 2400 pro skjermkort som jeg ikke greier å få igang. Når jeg plugger skjermen i det nye kortet ser jeg ikke oppstarten, men får et bakgrunnsbilde inne i WINDOWS uten musepeker og ikoner. Når jeg forndrer på skjermoppløsningen i skjerminnstillingene for det nye kortet, endrer dette bakgrunnsbildet størrelse. Maskinen finner kortet og nyeste driver er innstallert. Har deaktivert driveren til det gamle kortet og har satt [PRIMARY DISPLAY ADAPTER] til [PCI] i BIOS Jeg har også et valg under [CHIPSET] i Bios som heter [FRAME BUFFER SIZE]. Dette velger "FRAME BUFFER SIZE FOR ONBOARD GRAPHIC", men kan ikke settes til 0 (16/32/54/128). Problemet tror jeg ligger i at jeg ikke får det gamle kortet til å slutte å slutte å kjøre (?). Instruksjonene for BIOS ligger her: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/Barebone/...2574_p1-ah2.pdf Greier du denne blir jeg VELDIG imponert! Olle Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 og har satt [PRIMARY DISPLAY ADAPTER] til [PCI] i BIOS Det er jo "riktig" tenkt, men har du prøvd å la innstillingen bare stå på default, dvs. "Onboard" og la Bios finne ut av det selv? Verdt et forsøk. Ang. delt skjerm-minne, hvis du evt. ser alt systemminne (2 GB) tilgjenglig i XP/Systemegenskaper, så er iallefall det et bevis på at det integrerte skjermkortet ikke er i sving. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå