Jakoozie Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Heisann Jeg er en av de mange som alltid har sverget til Zelda-serien, det være seg til NES, SNES eller nå senest på Wii og DS. Men jeg har følt, også før Zelda TP ble lansert, at oppskriften må omskrives litt, eller i det minste krydres. I dag så jeg denne artikkelen Jeg er enig i mye, spesielt dette: But we still contend that quality voice acting would enhance and not detract from the storyline in the next Zelda game. Link will forever be the silent warrior, but the characters he encounters might better come to life with rich, well-acted dialog, a technique designed by developers to immerse players into the experience. Text bubbles are, if nothing else, a constant reminder that you are playing a game, a presentational faux pas in today's industry, where software houses strive to make games void of graphical heads-up displays, let alone text-based character interactions. There is also the point that if Nintendo never tries, how can we ever really know? Long ago, Nintendo fans might have leveled the same skepticism at the company's attempts to drag the always-2D Mario games into the third-dimension with Super Mario 64. Looking back, nobody's complaining. Det var omtrent dette jeg argumenterte med på wii-fan forumet for en god stund siden; voice acting må med i et historiedrevet spill nå til dags! Hvis folk er så forbanna redde for forandring, så kommer vi aldri til å få wow-opplevelsen vi fikk første gang Link kunne styres i 3D, for eksempel. Dette høres også utrolig sexy ut: We envision smart, gameplay-changing integration of MotionPlus in a manner that would complement today's Z-target lock-on. Imagine if Link could freely maneuver through a non-linear world in typical Zelda fashion, but as soon as he locked onto an enemy, players would be able to control his sword-carrying hand with perfect precision using the Wii remote. Players could still jump, strafe and even dodge with the nunchuk, but they could also deliver accurate, fast slices and dices with the remote. With this kind of pinpoint control, Link might even be able to block incoming projectiles -- arrows, fireballs, etc. -- with his sword, but of course he wouldn't be reliant upon doing so, for holding down B-trigger would cue his shield. And when the lock-on is broken, normal controls would resume. Anbefaler alle å lese hele artikkelen. Hva tenker folket? Endret 17. oktober 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
Candey Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Skal lese alt nå. Jeg er ikke i mot noe voice acting selv, men Link bør selvsagt være den stille helten som du selv sier. Gleder meg uansett så forbanda mye til neste Zelda spill! Helt enormt! Jeg bare elsket Twilight Princess, selv om det til tider var et veldig enkelt spill. Forresten, noen som vet sånn ca når vi kan forvente det nye Zelda spillet? Nintendo har vel hatt spillet under utvikling en liten stund? Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Twilight Princess var et fantastisk spill, men serien trenger definitivt en oppfriskning. -Orkestrert soundtrack er et must. Musikken i SMG er den beste musikken Nintendo har lagd på mange år. Ikke nødvendigvis på grunn av den var orkestrert, men det hjalp på. Jeg er ikke så skeptisk til voice-acting som jeg var før. Bare pass på at Link er stum så blir jeg fornøyd. -MotionPlus støtte. Etter 4 3D spill med praktisk talt identiske kontrollsystem er det på tide med noe nytt. Kontrollsystemet som nevnes i artikkelen høres spennende ut. -Flere vanskelighetsgrader(casual, medium, hard f. eks). TWW og TP er for lette. -Nintendo bør enten: a)Vise at serien har en sammenhengende historie eller b)Lage en helt ny historie uten Ganondorf, triforcen og Hyrule. Zelda kan gjerne være med, men da helst i en annen rolle. No more damstrel in distress please. -Mulighet til å kombinere enda flere gjenstander enn i TP(som f. eks bombepilene). -Mulighet til å bruke items på forskjellige måter. En deku stick kunne f. eks ha vært brukt til å flytte steiner, hoppe over små avgrunner og slåss mot monstre. -Multiplayer. Det hadde funket dersom Nintendo fikk til et balansert kontrollsystem. Man kunne f. eks ha duellert eller deltatt i deathmatcher. Co-op Four swords style hadde også vært kult. -Jeg vil ha en verden som føles enda større ut. Dette kunne de ha gjort ved å dele opp spillverdenen i flere kontinenter og mindre øyer. For å komme deg rundt i verdenen måtte du dra til fots, via hesteryggen eller over havet. Med den ekstra kraften og disc-kapasiteten Wii har i forhold til Wii så burde det være mulig. -Castle market/Kakariko Village, Clock Tower, Windfall Island og Hyrule Castle Town. Det har aldri vært mer enn en "stor" by i Zelda-spillene dersom man ser bort ifra at det var en i hver tidsperiode i OoT. Jeg vil ha flere slike byer. -Flere sidequests. En episk historie er vel og bra, men det burde også være flere sidequests som de i MM(Anju & Kafei f. eks). Jeg likte hvordan tiden på døgnet påvirket questene i MM. Det er noe de bør prøve å få tilbake. -Dungeons må være mer enn et middel for å få tak i en ny medaljong, en ny speilbit eller en edelstein. Jeg likte hvordan Arbiter's Grounds brakte historien videre. Slike dungeons vil jeg se mer av. Noe jeg vil se mindre av er at enkelte items er verdiløse utenfor sine respektive dungeons. Lag i så fall flere sidequests som kan ta i bruk itemsa. Jeg gidder ikke å si noe særlig om grafikken da jeg ikke bryr meg om den er realistisk eller cel-shadet. Forslagene mine er kanskje ikke radikale endringer, men de kunne etter min mening ha brakt serien til et nytt nivå. Det er en fortsatt en del utappet potensiale i Zelda-serien slik som den er nå. Det som trenger mest forandring er kontrollsystemet og dungeonene. Jeg tror iallefall vi kan være rimelig sikre på at kontrollsystemet får en oppdatering i LoZ Wii. Det blir spennende å se hvilke andre endringer Nintendo vil gjøre med serien! Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg leste hele artikkelen tidligere i dag, og synes det var mange gode punkter. Jeg er enig i omtrent alt du foreslår, Bruskork! Legger også til en ting angående sidequests: Det bør bli bedre belønninger enn det ofte var i TP - selv om halve opplevelsen er å lete etter hva man nå enn skal finne. Jeg håper også at det blir flere typer belønninger av typen større kogger, "kikkert-maska" i TP (som du kunne kombinere med buen og zoome inn med). Altså flere unike ting, ikke bare de vanlige 100 hjertebitene, som gir deg en fordel, men som ikke er nødvendige for å klare spillet. Multiplayer hadde vært veldig kult, selv om det sannsynligvis hadde tatt vekk litt av Links sjarm. Noe annet som også hadde vært kult, var om de kunne lagt til flere "mystiske" tekster, på en måte som i Metroid Prime. Ting som man kan tenke på og gjerne lete etter uten å egentlig ha noen anelse om hvor er (og kanskje det ikke er der heller?). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Etter å ha spillt TP er eg enig i at noe må gjøres. TP for meg var ein skuffelse totalt sett, heilt klart eit bra spill og mest sansynlig eit av de beste på Wii. Men det heile føltes som ein underlegen kopi av Ocarina of Time, krydret med dårligere og mindre stemningsfull musikk og ein ikkje fullt så motiverende driv i spillet. Er utrolig enig i det som sies om musikken, det fremstår det litt for billig for min del, spesielt når musikken totalt sett ikkje er så bra i spillet heller. Med orkestrert musikk føler eg at total opplevelsen kunne blitt hevet,mulig eg blei bortskjemt av Shadow of the Colossus men.. Link bør forbli tyst, men kanskje det hadde gjort seg med stemmer til de andre karakterene Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har alltid forestilt meg Links stemme som min egen (^^), saa han faar jaggu meg holde kjeften sin og ikke ödelegge illusjonen min Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 ^ enig=Þ og jeg håper virkelig ikke resten kommer til å snakke engelskO.o... norsk er greit though=Þ Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Synes at det neste zelda spillet bør være ENORMT, lang historie og masse sidequests. Spillet skal såklart presses inn på en to-lags dvd. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 dette vil forbedre det: tirks party stats Lenke til kommentar
svenka Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Synes at kommende zelda bør være noa ala Majoras Mask. Et Zelda spill på sidelinjen med stor arena, mye å gjør og bra musikk. Alle kan snakke visst de vil, men bare utenom Link! Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg synes faktisk det kunne vært spennende med et Zelda i en mer fremtidssetting. Siden hele greia med Link er at det er en rolle som blir gjenfødt, ville det ikke vært helt på jordet heller. Det har vært nok i det klassiske Hyrule i hvert fall, og det er det vel ikke i tvil om heller. Det som WiiTV hadde som 1. april-spøk, kunne blitt bra. Dette ville nok møte en god del motstand fra mange fans, men jeg synes det er på tide med noe nytt. http://www.gametrailers.com/player/usermovies/153304.html Sånn ellers klarer Zelda-serien seg bra. Det er kun på historiefronten det skranter, synes jeg. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Det jeg savnet i TP var den totale sjarmen de tidligere spillene har hatt. I TP var det gjort flere snarveier for å gjøre jobben lettere for programmererne. I castletown var det bare en brøkdel personer en faktisk kunne snakke med, knytte relasjoner til. Resten løp rundt som apatiske zombier. Jeg savnet i det hele tatt personlighet hos de aller fleste en møter under veis. Dessuten savner jeg sidequest som i Oot - type byttesekvenser og lignende. Sidequestene i TP var så og si obligatorieske. Jeg vil ha sidequest med belønninger som forbedrer og gjør gameplayet lettere. Som Goronsverdet i Oot. Problemet er nok at sjansen for at et nytt Zelda-spill skal leve opp til forventningene for min del, blir mindre og mindre med årene. Mye av stemningen rundt zeldaspillene er knyttet til nostalgi og gode minnner, og TP er nok det siste spillet jeg kan knytte til barndommen. Noen større utvikling av serien vil nok derfor kun virke mot sin hensikt for min del, da det jeg ønsker av Zelda er å vekke minner. TP var nesten perfekt for min del. Derfor har jeg ikke tenkt til å ha noen forventninger overhodet. Jeg skal selvsagt ha det neste zeldaspillet, men kombinasjonen at jeg blir eldre, og zeldaserien blir utvannet er farlig ... Lagde forøvrig denne tråden for snaue to år siden. Det jeg mener manglet i TP, vil jeg gjerne se i et nytt spill. Endret 20. oktober 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
essi Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg var ganske fornøyd med Twilight Princess, men gleder meg veldig til å se et spill som er laget for Wii. Mye av det i artikkelen ser lurt ut, men jeg er litt usikker på om dette med kontrollerte slices ville kunne gjøre spillet litt vel Okami-aktig? Voice-acting KAN kanskje være en ide, men isåfall burde det nesten være valgfritt. Jeg liker godt at de ikke prater, det blir litt mer mystisk sånn. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Den aprilspöken eide MAKS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå