Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bommet litt på antatt inntekt for 2008

Deleted__-

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tipper jeg bommer ca 20 000 på antatt inntekt for året 2008, altså istedetfor 120 000 så kommer jeg til å tjene rundt 140 000, noe som er greit betalt for en som fortsatt går på videregående skole. Forøvrig har jeg tabelltrekk. Jeg antar at det kun er snakk om en ganske liten sum jeg ikke skatter for. Skal jeg "gidde" bestille nytt skattekort?

Jeg har to jobber og ser for meg følgende løsning: Jeg skatter normalt på den jobben jeg jobber mest på, og ber om å bli trukket 50% på den jobben jeg jobber minst på. Ut fra kilder i min egen familie skal det være mulig å gi en beskjed til sjefen min om at jeg vil bli trukket litt ekstra, uten å nødvendigvis ha det på papir.

Da kommer jeg vel sånn ca ut i null, eller muligens faktisk får noe tilbake avhengig av hvor mye jeg jobber på jobb nr. 2?

Jeg har ikke hatt noen økonomiske fag på vgs, så jeg ser meg nødt til å spørre overmakten. Hva foreslår dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært meg, hadde jeg bare passet på å betale forskudd på restskatt i april 2009. Men det fordrer at du har disiplin nok til å sette av penger til dette og betale da. Da vil du få renteinntektene av de pengene du har betalt forlite i skatt.

Får du restskatt etter dette må du betale renter av det du har betalt forlite i skatt, som ikke er så ille, men unødvendig.

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert du skatter for lite. Du har jo tabellkort som arbeidsgiver trekker etter. Siden forskjellen er så liten er det godt mulig tabellen fanger opp det.

Forøvrig er det ikke noe problem å be om å bli trukket for mere.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Som sagt er det antakelig ikke snakk om stort fra eller til siden det er tabelltrekk.

Men om TS har en smule økonomisk selvdisiplin er det bedre å sette litt penger i banken enn å be om økt skattetrekk. Da kan du få litt renter, og heller betale inn resten i April som en ovenfor sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...