Gå til innhold

Filmene blir svart hvitt...

ThaLoCo

Anbefalte innlegg

Når jeg kobler til den eksterne harddisken min og skal spille av filmer, eller serier jeg har på den, så blir det svart hvitt av en eller annen grunn.

Det funket fint før, jeg hadde farger og alt var velstand, men så lasta jeg ned en oppdatering og etter det så har det ikke vært farger.

Er det noen innstillinger jeg må justere på for å få fargene tilbake ?

Eneste jeg vet er at det ikke er jeg som har skrudd av noe så det ikke skal funke, fordi det funka fint før den oppdateringen ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg kobler til den eksterne harddisken min og skal spille av filmer, eller serier jeg har på den, så blir det svart hvitt av en eller annen grunn.

Det funket fint før, jeg hadde farger og alt var velstand, men så lasta jeg ned en oppdatering og etter det så har det ikke vært farger.

Er det noen innstillinger jeg må justere på for å få fargene tilbake ?

Eneste jeg vet er at det ikke er jeg som har skrudd av noe så det ikke skal funke, fordi det funka fint før den oppdateringen ;p

Jeg regner med at du har testet at du har farger i spill ?

Har du farger på videoer lastet ifra PlayStation Store ?

Hva slags kabel bruker du mellom PS3 og TV ?

Det var oppgraderingen ifra denne uken du snakker om.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har testet at du har farger i spill ?

Har du farger på videoer lastet ifra PlayStation Store ?

Hva slags kabel bruker du mellom PS3 og TV ?

Det var oppgraderingen ifra denne uken du snakker om.

Ja, jeg har farger når jeg spiller, så det er ikke noe problem. Har ikke prøvd videoer jeg har lastet ned fra Playstation Store, laster ned en video trailer derifra nå, så skal prøve det.

Kabelen jeg bruker er SCART kabelen som følger med PS3.

Lenke til kommentar
Fint om dere kan gi info om hvilken kabel dere har koblet PS3 til TV, hvilken tv dere har og om PS3 er Europeisk versjon, eller US/Asiatisk.

Kan være en PAL/NTSC-bug, ellers så har jeg opplevd lignende problem med s-video koblet på tv som ikke støtter det.

Jeg bruker bare den kabelen som fulgte med ps3, og den er europeisk. Den kabelen med 3 ledninger som puttes i en "adapter" og plugges inn bak TV'en.

Men skjønner ikke at det kan være problemet ettersom det funket FØR denne oppdateringen. Så kan umulig tenke meg at jeg må kjøpe ny kabel for hver gang jeg oppdaterer PS3'en ?

Lenke til kommentar

Kablene skal ikke være problemet. Kan jeg ikke tro. Jeg flyttet PS3-en min fra et rom til et annet. Men tror ikke det har noe å si, siden alt annet funker helt fint, er bare videoene som ikke funker. Jeg bruker også de kablene som fulgte med ps3-en, den er også europeisk.

Jeg har også prøvd å resette video-innstillingene ved å holde inne startknappen på PS3-en, uten hell.

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Liker ikke å spamme her men er det ingen som har noen tips? Ingen andre som opplever dette? Er kjempe irriterende..

Jo, det er andre som har rapportert denne feilen. Jeg fant et par på Engadget som meldte det samme i kommetarfeiltet til artikkelen om den nye firmwaren.

Hvis dette er et PAL/NTSC problem så oppstår det kun for personer som bruker "composite" video signal mellom PS3 og TV. Regner med at de fleste andre bruker flatskjermer og HDMI/Component eller S-VIDEO/RGB på gamle CRT'er.

Skal se om jeg finner de gamle kablene som jeg brukte før jeg kjøpte flatskjerm. Da kan jeg få testet både composite, s-video og RGB tror jeg.

Så du kan vente til SOny fikser buggen og kommer med fw 2.51 eller du kan investere i S-VIDEO eller RGB kabel. Jeg kan også garantere et mye bedre bilde hvis du har en litt stor skjerm.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
Jeg har en gammel 32'' bilderørskjerm. Har s-video utgang på den, tror jeg. Blir bildet veldig mye bedre på tven da? bruker de kablene som fulgte med i boksen.

Jeg legger godt merke til forskjellene på composite og s-video signalene, det betyr ikke at du nødvendighvis gjør det men jeg vil anbefale det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...