RamGuy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei, Jeg har hatt store problemer med min D-Link DGL-4500 siden jeg oppdaterte til firmware 1.13! Det som nå skjer er at den godtar INGEN forandring på innstillingene jeg måtte prøve på i det hele tatt, den vil heller ikke laste opp min lagrede innstilling, jeg kan prøve å flashe den med eldre firmware og det står at flashingen er vellykket, men når jeg går inn så står det fremdeles samme firmware? Uansett hva jeg gjør så er det akkurat som om den fullstendig ignorerer alt? Den fungerer jo i sin helhet, men da kun med defaut innstillinger ettersom det ikke er mulig å endre på noe som helst? Noen som er kjent med denne slags problemer? Hva kan være galt? Den er kjøpt fra statene så alt som heter garanti er utelukket, D-Link Norge vil vell neppe ta den inn om jeg så betaler penger for det? Og slik den er nå så er den jo ubrukelig for meg, så derfor lurer jeg på om noen kjenner til denne typen problemer og om det kanskje er noe som helst jeg kan prøve på for å få det fikset? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Det første jeg ville sjekket er om strømforsyningen fungerer bra. Den beste måten å gjøre dette på er å fjerne deksel på routeren slik at du kan måle spenningen under belastning. Sjekk at du har 5V DC og at ripple (AC) ikke er for høy. Jeg tipper du børt ligge innenfor 4,75-5,25V og ikke mere enn 0,25V AC (ripple). Er dette OK så regner jeg med at du har prøvd å resette routeren ved å stikke inn en pennespiss bak til lampene foran blinker? Har du slettet NVRAM? Dette bør en gjøre hver gang man legger inn ny firmware. Du finner dette på samme sted i menyen hvor du legger inn firmware. Det siste tipset er å prøve å flashe firmware med TFTPd. Det første du må greie er boote inn på routeren i 'redboot'. Husk at du har meget kort til å trykke ctrl-C på mot enkelte routere. Tror du må bruke WAN-porten for å få kontakt med redboot, men er ikke 100% sikker. Configure your IP address to be 192.168.20.80/255.255.255.0. <li>Power on the router and wait 5 sec, or wait until the light on the ethernet card activates. <li>Initiate the putty telnet session to 192.168.20.81 on port 9000. <li>Immediately type <ctrl> c <enter> and you should see: RedBoot> Fungerer det så langt vil du kunne legge inn firmware her med de rette kommandoene. Det er ikke farlig å aktivere redboot, men vær for guds skyld forsiktig etter du har fått opp RedBoot prompt.... Spørsmålet er jo også om det er firmware eller hardware som er defekt. Endret 18. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Fikk flashet med Windows sin TFTP! Da var det tilbake til firmware 1.12 hvor alt ser ut til å virke igjen, prøvde å bruke TFTP til å oppdatere til den offisielle 1.13, jeg hadde flashet med BETA utgaven av 1.13 da alt ble bare rot, men selv med den offisielle firmware 1.13 så er det ikke mulig å endre på noen av innstillingene! Siden det virker meg 1.12, og ikke med verken 1.13 BETA eller 1.13 så ser det ut som firmware 1.13 har vært en forferdlig dårlig firmware fra D-Link / Ubicom Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det var flott du fikk flashet den og fikk den til å fungerer. Du får bare ta det piano med oppdateringene til du ser det er kommet noe bedre. Fikk du det jeg sa om redboot og ipadresser til å stemme eller brukte du noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå