Eriqo Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Det at du kan utvikle shizfroid(eller hvordan det skrives) hvis du har litt problemer fra før. Og mer paranoid. Dårlig for lungene hvis du røyker det(samme med vanlig røyk). For å være ærlig skjønner jeg heller ikke hvordan marihuana/hasj er ulovelig når røyk og alkohol er lovelig. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Uvitenhet, fordommer, fornektelse osv. "Og mer paranoid" Grunnen til at man blir paranoid er jo nettopp fordi det er ulovlig, man må drive å gjemme seg hele tiden. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Ta heller dette i her Lenke til kommentar
Gjest Guest_sykepleier_* Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei, jeg er 14(om 7dager) jeg har helt siden jeg var 12 hatt litt paranoide tanker. Føler meg litt innesteng og at noen følger med på alt jeg gjør, spesielt når jeg er hjemme.I sommer startet jeg og noen venner og røyke litt hasj, vi har holdt på med dette en god stund nå. Jeg føler at min paranoia er blitt litt forsterket. Tenker ikke hele tiden på at noen følger med på meg, men når jeg onanerer, dusjer og prøver og sove tenker jeg spesielt mye på det. Når jeg er med venner tenker jeg ikke noe på det, men når jeg er alene kommer tankene fram. Er det smart og bruke hasj vis man føler seg litt paranoid? Noen måte jeg kan få vekk denne paranoiaen? Takker for eventuele seriøse svar hei jeg er sykepleier og jobber mye med pasienter med .. rus.. ang hasj.. først er du 14 .. du er forsatt under utvikling . og hjernen er ikke fult utviklett før du er 25.. det vil si hvis du allerede begynner å legge merker til symtomer osm lite søvn. pranoia.. kan det være at du lettere utvikler alvolige psykiske lidelser.. dette er ikke noe å tulle med.. vurder sterkt om den rusen og de posetive sidene du for av den .. virkelig er vært det ???? skal ikke komme med noe pekefinger men .. tenk Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Rusen er virkelig vært det, jeg kan ikke noe for det men jeg elsker den Jeg føler meg avhengi av den. Jeg og noen kompiser prøvde og ikke bruke det på 25 dager.... Andre helgen gikk det til helvette Vi klarer ikke stoppe Men har en plan om og roe ned på hasjbruket etter denn helgen, vil fokse og bli frisk og sunn, ikke en paranoid og skadet fyr når jeg blir eldre...... Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Snus dog: avhengighet av hasj er rent psykisk, ikke fysisk så det skulle nok funke å midlertidig erstatte den med noe annet bare for å få tankene vekk i fra det. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja, vet det. Men hva kan jeg bruke for og erstatte det....? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Slutt å tro du er avhengig, du har røyka siden sommerferien. Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Uvitenhet, fordommer, fornektelse osv. "Og mer paranoid" Grunnen til at man blir paranoid er jo nettopp fordi det er ulovlig, man må drive å gjemme seg hele tiden. Grunnen til at man blir pananoid er ikke nødvendigvis fordi det er ulovlig, men har du problemer som ikke går så veldig inn på deg i nykter tilstand kan du bli veldig usikker å paranoid når du er fjern.(men det skjer som regel når du er alene med bare tankene dine) Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg klarer å ikke tenke på det. Men det er vel fordi jeg ikke har mer penger igjen, og har ikke så stor sjangs får å få tak i da. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg klarer å ikke tenke på det. Men det er vel fordi jeg ikke har mer penger igjen, og har ikke så stor sjangs får å få tak i da. Siden jeg kjenner deg, vet jeg jo at ganske mye av det du sa nå er usant Slutt å tro du er avhengig, du har røyka siden sommerferien. Jojo, men det er jo psykisk og jeg har jo gjort det nesten hver dag i sommerferien og gjennomsnittlig mere enn 3 ganger i uka. Hadde jo en uke da jeg gjorde det hver dag..... Du kan si at jeg ikke er avhengi men vet ikke hvor mye du vet om det.... Når jeg tenker ganske mye på det. Men nå har jeg holdt meg unna det i en god stund og ikke tenkt så mye på det Endret 23. oktober 2008 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Det verste med hasj og marihuana er at det er så lett å ta seg ein jonas kortid som helst, og du blir som regel ikkje dårlig. Lett å bli fastbruker. Men ellers er det mykje betre enn å drikke seg full og den slags møl. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Det at du kan utvikle shizfroid(eller hvordan det skrives) hvis du har litt problemer fra før. Og mer paranoid. Dårlig for lungene hvis du røyker det(samme med vanlig røyk). Sikker på dette? Har hørt at hasjen i seg sjølv ikkje skader lungene noko (sett bort ifra at du gjerne blander det med tobakken), men skader halsen/strupen meir. Og det du nevner med schizofreni er kanskje litt strengt. Ok, hasjen kan gje deg psykiske problem, gjerne sosiale greier som angst, paranoid osv(spesielt før du er ferdig med puberteten).. Men om du blir schizofren trur eg nok ikkje det berre er heilt hasjen. Schizofreni er den største psykiske lidelsen ein kan få. I så fall trur eg ikkje ein var heilt normal før hasjen om du står igjen med schizofreni etter hasjen. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Har selv slags paranoia når jeg dusjer, sover og.... Jeg har hatt slike tanker så lenge jeg kan huske. Etter at jeg begynte å puffe har tankene ikke endret seg. Jeg ser personelig derfor ingen sammenheng med røyking og noia. Nå skal det sies at jeg ikke har røyket så mye som deg, så det kan godt hende at mengden man røyker har noe å si med hvor noia man får. Det du sier om at du er avhengig, tror jeg er litt overdrevent. Har selv røyka en del, og har aldri overhode kjent noe som helt tegn til at jeg avhengig, hvis du ser bort fra tobakk avhengighet. Men hvis du fortsetter å puffe konstant i åra som kommer, tror jeg ikke at det tar så altfor lang tid for du blir avhengig. Hvis du røyker så mye som du sier, sånn ca hvor mye penger har du brukt på hasj/pot? Endret 23. oktober 2008 av Fatcrap Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kan noen nevne de negative sidene ved Marihuana, og HVORFOr det ikke er lovlig her i landet? :s Det at du kan utvikle shizfroid(eller hvordan det skrives) hvis du har litt problemer fra før. Og mer paranoid. Dårlig for lungene hvis du røyker det(samme med vanlig røyk). Sikker på dette? Har hørt at hasjen i seg sjølv ikkje skader lungene noko (sett bort ifra at du gjerne blander det med tobakken), men skader halsen/strupen meir. Selvsagt er det skadelig å trekke brente planterester ned i lungene. Spiller ingen rolle om det er tobakk eller løvetann. Allikevel er cannabis det minst skadelige rusmiddelet vi kjenner til, både fysisk og psykisk. (Og det går jo an å spise stoffet også, selv om dosering osv. blir vanskeligere da.) Og det du nevner med schizofreni er kanskje litt strengt. Ok, hasjen kan gje deg psykiske problem, gjerne sosiale greier som angst, paranoid osv(spesielt før du er ferdig med puberteten).. Men om du blir schizofren trur eg nok ikkje det berre er heilt hasjen. Schizofreni er den største psykiske lidelsen ein kan få. I så fall trur eg ikkje ein var heilt normal før hasjen om du står igjen med schizofreni etter hasjen. Alle rusmidler tar nok på psyken til en viss grad, men at risikoen skal være noe større for cannabis enn andre rusmidler er nok bare propaganda og slett forskning. Stemmer nok at det er en korrelasjon, men den skyldes helst at cannabis er såpass harmløst at folk velger det for selvmedisinering. Lurer forresten på hvordan salget av ibux og paracet kommer til å utvikle seg når cannabis blir legalisert.. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Har selv slags paranoia når jeg dusjer, sover og.... Jeg har hatt slike tanker så lenge jeg kan huske. Etter at jeg begynte å puffe har tankene ikke endret seg. Jeg ser personelig derfor ingen sammenheng med røyking og noia. Nå skal det sies at jeg ikke har røyket så mye som deg, så det kan godt hende at mengden man røyker har noe å si med hvor noia man får. Det du sier om at du er avhengig, tror jeg er litt overdrevent. Har selv røyka en del, og har aldri overhode kjent noe som helt tegn til at jeg avhengig, hvis du ser bort fra tobakk avhengighet. Men hvis du fortsetter å puffe konstant i åra som kommer, tror jeg ikke at det tar så altfor lang tid for du blir avhengig. Hvis du røyker så mye som du sier, sånn ca hvor mye penger har du brukt på hasj/pot? Brukte 500 kr engang på en dag:D Men har jo ca brukt 300 i uken:) Men syntes det er verdt det Men ellers er det mykje betre enn å drikke seg full og den slags møl. Endelig noen som er enige med meg Drikker aldri, men gjorde det før Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Som andre sier tidligere i tråden her, så bør du legge fra deg jointen et par år hvis du får slike bivirkninger (som også kan bli værre). Finn på noe annet? Begynn å skate eller noe? Vet det kan være vanskelig å gå bort fra det nå, men du kan jo faktisk risikere å ende opp som en galning før du er 20 år gammel.. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Har drevet å skatet før Men hasj er bedre Skal nok legge vekk Jonasen i noen år men skal vente litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå