Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Paranoia og hasjbruk ?

GrevenLight

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 14(om 7dager) jeg har helt siden jeg var 12 hatt litt paranoide tanker. Føler meg litt innesteng og at noen følger med på alt jeg gjør, spesielt når jeg er hjemme.

I sommer startet jeg og noen venner og røyke litt hasj, vi har holdt på med dette en god stund nå. Jeg føler at min paranoia er blitt litt forsterket. Tenker ikke hele tiden på at noen følger med på meg, men når jeg onanerer, dusjer og prøver og sove tenker jeg spesielt mye på det. Når jeg er med venner tenker jeg ikke noe på det, men når jeg er alene kommer tankene fram.

Er det smart og bruke hasj vis man føler seg litt paranoid? Noen måte jeg kan få vekk denne paranoiaen?

Takker for eventuele seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske naturlig å bli paranoid av hasj-røyking, siden man hele tiden har frykten for å bli oppdaget, og siden hasj i seg selv forsterker de følelsene man har og gjør de mer ekstreme. Så det blir vel noe som kan bli fastlåst etterhvert. Sluttet å røyke av samme årsak selv, får bare en angst-trip av å røyke det (låse dørene, slå av telefonen, trekke for gardinene, slå av lysene, snakke med hviske-stemme), så jeg venter heller til det eventuellt blir lovlig her i landet, så er det nok også mer avslappende å ta seg en joint/pipe.

Police-Gloves-Corrections.jpg

Onkel politi ser deg

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Men har dette problemet at jeg gjorde det hver dag i en hel uke, og etter det får jeg ikke sove før kl 4 og sånt. Så må nesten ha meg litt noen gang i uken.

Trodde det at jeg ikke fikk sove var tilfelig, men kompisen min opplevde det samme.

Men er det en måte og få vekk paranoiaen?

Lenke til kommentar

Jeg, personlig har ikke noe imot hasj!

Men syns du burde stoppe nå før det er forsent

Altså. da mener jeg med tanke på miljøet du havner i og sløvheten din! (SPESIELT om du røyker så mye som du gjør)

og om du får lett paranoia, er det veldig lurt å stoppe! ASAP

Lenke til kommentar
Jeg, personlig har ikke noe imot hasj!

Men syns du burde stoppe nå før det er forsent

Altså. da mener jeg med tanke på miljøet du havner i og sløvheten din! (SPESIELT om du røyker så mye som du gjør)

og om du får lett paranoia, er det veldig lurt å stoppe! ASAP

Men det er så godt.... :)

Men syntes hasjmiljøet er ganske hyggelig, har fått noen gode venner pga det.

Det er ganske vanskelig og slutte.

Lenke til kommentar

Dem første vennene kan hende er koslige og søte, men stor sansynlighet for at dem blir værre.

jeg har et par kamerater som røyker hasj og dem har ikke akkurat fått gullungene på sin side.

mange som kan virke kjempekoslige på førsten

om du føler at det er vanskelig å stoppe. bør du så apsolut prøve å slutte med en gang!

Endret av probin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe serlig paranoia, bortsett fra en gang hvor jeg trodde sånne 1.klasse-jenter skulle stikke meg med kniv i ryggen når jeg gikk forbi dem. Det var ganske skummelt. Men ikke noe mer enn det.

Men jeg hørte om en lærer på skolen som sluttet fordi han begynte å se monstre under senga si når han la seg. Haha!

Lenke til kommentar

For din psykiske helse er det ikkje kjempe lurt å begynne før du er ferdig med puberteten, så i 12-årsalderen (kanskje før puberteten) og du merker allerede tildenser til paranoia. Du bør kanskje vente til du blir eldre, evt ikkje prøv det meir viss du har genene til å få problemet.

Lenke til kommentar

Hasj er et helt greit stoff, men om man merker slike bivirkninger så burde man slutte. Trådstarter skriver jo her at han har hatt paranoiaen før han begynte med hasj. Men hasjen kan nok forsterke dette, akkurat som andre rusmidler. Anbefaler å slutte/kutte kraftig ned på hasjen og prate med helsesøster eller eventuelt psykolog om paranoiaen.

og som flere nevner så er det ikke bra å begynne med sånt når man er så ung, kan ha uheldige effekter pga puberteten, og du burde gjøre deg selv en tjeneste og ikke henge med folkene du får tak i hasj i fra. Mye tryggere på den måten.

Lenke til kommentar

Hasj kan gjøre slik at du får schizofreni og andre mentale lidelser tidligere. Om du begynner å bli paranoid og lignende bør du slutte.

Hvordan kan 14-åringer rote seg borti hasj? Her er det noe som er fryktelig galt.

14-åringer og alkohol er ikke så særlig uvanlig. Hasj kan være bedre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...