Gå til innhold

BK: Men den skulle ikke dø

hardmongo

Anbefalte innlegg

Dagen i går begynte med en forsovelse. - Faen, tenkte jeg, får vel ta neste buss da.

Knapt en time senere sprang jeg ut mot busstoppet. Bussen kjørte forbi rett før jeg fikk krysset veien. - Faen i helvete, tenkte jeg, nå gidder jeg faen ikke mer av dette forpulte jævla opplegget.

Jeg gikk hjem og satte meg i sofaen og rigget opp laptopen på stuebordet...

KLASK!!! ---- lyden av organisk masse mot stuevinduet. Jeg reiste meg opp fra sofaen og gikk ut stuedøra. På terrassen lå det et knøttlite, gult og blått, nærmest spasmende legeme. Det lå med nebbet i bakken og vingene var helt spredd ut. Den svimeslåtte stakkaren pustet og ristet til tider, men jeg vurderte å hente skjærefjøla og smelle den flat slik at den slapp å lide. Men, tenkte jeg, det er jo en sjanse for at den bare har fått en saftig knock out, og er klar for neste runde etter litt hvile.

Så sant som sagt, noen minutter senere var den på beina igjen, lettere forfjamset. Men den flakset eller sprang ikke. Den satt bare der, helt rolig og balansert. Jeg hentet kameraet.

Jeg fikk fanget dens ydmyke og uskyldige uttrykk før den fløy vakkert avsted mot himmelen.

Var det Jesus jeg avbildet? Er dette selveste Jesus?

post-80057-1224236485_thumb.jpg

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stoners; vet du noe om glassvinduets historie? Jeg klarer ikke finne ut om det fantes glassvinduer i Jerusalem for 2000 år siden.

Leser litt i wiki og ser at ordet "Window" faktisk kommer fra våre breddegreder. "The word Window originates from the Old Norse ‘vindauga’, from ‘vindr – wind’ and ‘auga – eye’. In "

Men uansett:

"glass became common in the windows of ordinary homes only in the early 17th century whereas windows made up of panes of flattened animal horn[citation needed] were used as early as the 14th century in Northern Britain. Modern-style floor-to-ceiling windows became possible only after the industrial glass making process was perfected. Evidence of glass window panes in Italy dates back nearly 3000 years"

Så det er vel faktisk mulig at det var glassvindu i jerusalem. Men de var neppe like "usynlige" som dagens vindu.

Lenke til kommentar

Et virkelig tett og fint blåmeisportrett. Knallfarger. Om det er Jesus vet jeg ikke, men det er da et vanlig navn det? Om dagen startet dårlig både for deg og Jesus, så var det nesten verdt det for begge. Du fikk et knallbilde, og Jesus fikk publisitet på Akam.

Lenke til kommentar
Lekkert bilde dette - jeg synes dog du har tatt litt vel mye i på fargemetningen i de blå områdene..

Enig, litt for sterke farger, men det er vel bare en signatur ;)

Til Jesusdebatten: Jesus blir drept på korset, men oppstår som planlagt (ifølge Jehovas Vitner) etter 2008 år, bare for å smelle inn i et glass som IKKE var så rent 2008 år siden, og mens han ligger der å ser helvette falle, kommer en sløv fotograf med trefjøl på skuldra for å knert'n, bare for å bli reddet av tanken på at fuglen kan overleve trangen til å ta et bilde... flaks!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Lekkert bilde dette - jeg synes dog du har tatt litt vel mye i på fargemetningen i de blå områdene..

Enig, litt for sterke farger, men det er vel bare en signatur ;)

Til Jesusdebatten: Jesus blir drept på korset, men oppstår som planlagt (ifølge Jehovas Vitner) etter 2008 år, bare for å smelle inn i et glass som IKKE var så rent 2008 år siden, og mens han ligger der å ser helvette falle, kommer en sløv fotograf med trefjøl på skuldra for å knert'n, bare for å bli reddet av tanken på at fuglen kan overleve trangen til å ta et bilde... flaks!

reddet av trangen til å ta et bilde? du tar nok feil her, for jeg skulle gjerne likt å snittet den opp og tatt macrobilder av blåmeisinnvoller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...