Grimrevenger Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hallo folkens. Jeg får for tiden attføring og omskolering av Nav, og går nå på allmen påbygg, etter at jeg ble erklært arbeidsutfør i min gamle jobb, problemet er at jeg ikke har snøring på hva jeg skal gjøre til neste år, og har derfor tenkt og ta et år i millitæret, jeg vet at jeg vil tilbake til skolen, men det er ikke et alternativ før om 1/2 år, av flere grunner. Uansett har jeg ikke lyst til og miste attføringen og omskoleringen, siden den hjelper meg til og en dag komme meg ut i arbeidslivet igjen, og vil gjøre mitt liv mye enklere. I millitæret ønsker jeg og ha en form for tjeneste som vil hjelpe meg i mitt fremtidige yrke, men jeg er redd for at jeg kommer til og miste støtten min hvis jeg går inn der, jeg vet jeg ikke vil få støtte mens jeg er der inne, men jeg håper og få det når jeg skal tilbake på skolen igjen. Jeg ønsker ikke ta dette opp med Nav helt ennå, for man vet aldri hva de finner på, men er det noen som vet noe mer rundt dette? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Faktisk så tror jeg at du vil bli tjenesteudyktig pga dine problemer. Man får attførring pga at man ikke kan tilfredstille fullt en jobb. Og når en person havner på attføringstiltak eller uføretrygd, så vil ikke personen være tjenestedyktig. Men om du nå er 100% frisk og kan fungere 100% i vanlig stilling uten hjelp med f.eks et tiltak fra nav, så vil du nok bli tjenestedyktig. Men da vil du ikke ha krav på videre støtte fra nav. Det er slik jeg ser saken. Men jeg har ingen snøring om reglene til nav. Så om nav vil forsatt gi deg støtte etter du har fullført militøret, det må du høre med dem om . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå