Gå til innhold

Når blir i7 lansert og er det verdt å vente?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har et system med 775 socket fra før så vil det jo selvfølgelig koste deg en brøkdel å oppgradere til E8500 framfor å kjøpe nytt hovedkort, ddr3 minne og en relativt dyr ny cpu for å få i7 da.

Jeg har f.eks nå en C2D E6300 og skal koste på en oppgradering av kun cpu, enten E8400/E8500 eller evt. en firekjerner. Det vil jo kun koste meg rundt 1500,-. Skal du ha i7 så blir det _ganske_ mye mer å investere.

Men release ja... lurte på det selv. Var faktisk det jeg gikk inn her på forumet for å prøve å finne ut :p

Edit: Hvis du ikke har 775 fra før så er det jo selvfølgelig mer lurt å vurdere å bygge et i7 system framfor et nytt Core2Duo system. Men uansett så er det jo lurt å vente til i7 blir lansert, først da vet du 100% sikkert hvor mye det koster og prisen vil sikkert synke litt/mye på den gamle generasjonen hvis du går for den.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

release date er satt til midten av november, blir nok DYRE, men det som blir billig når i7 kommer er 775 prossesorene samt hovedkortene. og til spill imponerer ikke i7 meg etter hva jeg har sett her . ser ut som den er laget mer for server pcer.

rådet mitt er følgende, kjøp 8500 om en måned, eventuelt se hva 9550 synker til i pris !

Lenke til kommentar

Jeg velger å ikke spekulere for mye i hva man kan vente av i7, men velger å vente til den faktisk er på markedet og det går ann å lese faktiske benchmarks av den og sammenlikne med Core2. Om det er slik at det hovedsaklig vil bli nyere spill/programmer som benytter seg av evt. ny teknologi i i7, eller om det også blir mye større boost i eksisterende spill/programmer osv vil jo bare tiden vise. Spekulasjoner og tekniske data vil uansett ikke si så mye som reelle benchmarks vil gjøre.

Personlig vil jeg uansett gjøre som HenrikPC råder, vente til i7 er godt i gang i markedet og oppgradere mitt eksisterende Core2 system når prisen forhåpentligvis synker her :)

Lenke til kommentar
Hva mener du?

Begge er på 3200MHz, men selvfølgelig så regner jeg med at i7 er noe raskere enn E8500.

Du sa:

Sammenlign priser, her snakker vi omtrent samme prosessorhastighet.

Litt selvmotsigende med det du linket til?

Paster noe fra Anandtech:

First keep in mind that these performance numbers are early, and they were run on a partly crippled, very early platform. With that preface, the fact that Nehalem is still able to post these 20 - 50% performance gains says only one thing about Intel's tick-tock cadence: they did it.

We've been told to expect a 20 - 30% overall advantage over Penryn and it looks like Intel is on track to delivering just that in Q4. At 2.66GHz, Nehalem is already faster than the fastest 3.2GHz Penryns on the market today

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan lese av forskjellige tester, er det ingen grunn til å spille med en i7 framfor en e8500, ikke så lenge spillene bare programmeres for to tråder. at den har bedre ytelse i det meste annet er bare absolutt det man burde forvente, men om denne er så stor som 30% er nok bare i de heldigste tilfellene, rundt 15% vil jeg nok tro til vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...