Gå til innhold

Blizzard om nytt MMO (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de holder seg til tegneseriegrafikken så er det begrenset hvor mye man får forbedret den, men ettersom mange faktisk liker denne typen grafikk så tror jeg ikke at utdatert grafikk skal stå i veien for at WoW kan holde på i årevis.

Blizzard har alltid hatt en tendens til å ta vare på spillene sine i lang tid etter launch og holder seg derfor i årevis. WC3 fikk vel en patch for ett par måneder siden?

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar

Jepp, og Diablo 2 fikk ny patch no i sommar, 8 år etter release.

Eg er litt i mot MMOs av den enkle grunn at eg blir avhengig og brukar alt for mykje tid på det. Håpar Blizzard kan lage noko som endrar på dette, eit MMO som føles litt som eit ikkje-MMO kanskje? Vanskeleg å forklare kva eg meiner egentlig, men det er no uansett alltid likke spennannde når Blizzard kjem med noko nytt :)

Lenke til kommentar
Eg er litt i mot MMOs av den enkle grunn at eg blir avhengig og brukar alt for mykje tid på det. Håpar Blizzard kan lage noko som endrar på dette, eit MMO som føles litt som eit ikkje-MMO kanskje?

Ja, håper Blizzard forandrer MMO'et fordi du ikke har selvkontroll :p

Heh, eg har jo faktisk klart å slutte då :p

Poenget er at eg ikkje synes det "å vere avhengig" er ein god grunn til å spele eit spel. Eg meiner det ikkje nødvendigvis betyr at spelet er bra då det kan vere mange andre psykologiske faktorar som spelar inn som "hindrar" folk i å slutte. Kanskje ei litt dårleg samanlikning, men sjå på WoW som ein såpeserie. Det er eit fåtall som vil seie at f.eks. Hotel Cæsar er ein bra serie, men likevel er det x-antall folk som ser på. På den andre sida har du f.eks. Firefly som er ein av mine favorittseriar. Det er ikkje så mange som har sett denne, men dei fleste er einige om at den er skambra. Eg håpar Blizz klarer å lage MMOane sin Firefly :)

Lenke til kommentar

Håper de prøver på noe nytt og annerledes, gjerne med en mer realistisk grafikkstil. Med tanke på hvor mange år et MMO blir utsatt før det endelig er på markedet tipper jeg rundt 2014.

Og de har jo ganske mye på vei de neste årene med WoW: WotLK, Starcraft 2 + ekstrapakker, Diablo 3 + ekstrapakker og sikkert et par andre ekstrapakker til WoW også tenker jeg.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

blizzard har jo til tider angret på at de laget WoW, pga det er så veldig krevende å holde det gående, så hva skal de med enda et nytt MMO fatter jeg ikke. har hørt et utsagn om at Blizzard har delvis sagt at det blir nok nye expansions helt til lvl 100, 10 lvler pr. expansion.

Lenke til kommentar
hvor mange prosjekter driver de med sammtidigt nå? :S SC2, diablo 3, WOTLK, WC4 + enda ett nytt MMO. de må nok ha tjent en DEL på WoW får å kunne starte med allt dette her.

Bare en liten korreksjon. Blizzard har allerede sagt at WC3 var det siste i warcraft RTS serien og at World of warcraft fortsetter med historien.

Så det blir ikke noe WC4

Lenke til kommentar

Skal det leve side om side med World of Warcraft, så kan vi allerede nå begynne å krysse av for hva det neste MMO spillet til Blizzard ikke er.

En ting er i hvertfall rimelig sikkert og det er at det ikke er et fantasy setting MMO. Mest trolig et sci-fi setting MMO, men det kan også være et nåtid setting MMO ala The Secret World.

Det sistnevnte er selvsagt om Blizzard virkelig ønsker å lage noe som skiller seg fra sine eksisterende univers (Diablo, Warcraft og Starcraft).

Warcraft 4 er noe som er tatt helt ut av sammenheng og er for tiden ikke et spill som er under utvikling hos Blizzard. Men muligheten for at det kommer er jo selvsagt der, for en skal aldri si aldri når en snakker om Blizzard.

Det er for tiden 4 spill som er under utvikling hos Blizzard. Det er følgende spill;

1. World of Warcraft (under stadig utvikling siden det er et MMO)

2. Starcraft 2

3. Diablo 3

4. Project Hydra (dette er kodenavnet på det neste MMO spillet)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Bare en liten korreksjon. Blizzard har allerede sagt at WC3 var det siste i warcraft RTS serien og at World of warcraft fortsetter med historien.

Så det blir ikke noe WC4

LIES! (Hvis du vil sterkt nok at det ikke er sant, så er det ikke sant, riiiiight?)

Uansett, jeg håper at WC4 skal komme en gang, men siden de som andre her har påpekt allerede holder på med fire prosjekter er det lite sannsynlig at de også holder på med Warcraft 4. Selv om de har sagt at det ikke skal komme noe Warcraft 4 kan de godt ombestemme seg en gang i fremtiden. Men sånn det ser ut nå må vi nok i beste fall vente en stund.

Lenke til kommentar

Hvis de skal lage et nytt MMO som ikke skal konkurrere mot deres eget spill, WoW, så vil det kanskje naturligvis være et MMO av typen ikke lineært "themepark" spill, og at vi kanskje kan være så heldige å se at verdens største MMO "makere" kanskje bruke sine resurser på noe ale Darkfall/Mortal Online? Altså et mer "oldschool" sandbox spill. Ser man på spillene som blir mer og mer "hypet" opp så er det jo akkurat disse spillene, så folket ser da hvertfall ut til å glede seg til noe annerledes og "nytt".

Det hadde hvertfall jeg sett frem til. Om det blir noe annet der de kun surfer på gammelt skrap av både combat systemer og meningsløst PvP opplegg så sier jeg greit nei takk.

Lenke til kommentar
Jeg håper dette spillet blir nytt og originalt. Denne bransjen har ikke akkurat vært for inovativ i det siste.

jeg er villig til å si det om de fleste bransjer for tiden.

Skulle ønske de lagde et mmo som handlet om historisk tidsalder. Hvor kult hadde det ikke vært og spille som en samurai.

hvorfor samurai? ridder med krumsabel og æreskodeks, ikke noe særlig mer.

Lenke til kommentar

Uansett hva de bestemmer seg for å lage så håper jeg det føyer seg inn med blizzards beste verk. Jeg tror grunnen til at blizzard har gjort det så bra i alle år er at de har fokusert på historien og gameplay, og det er disse tingene som lager uforglemmelige klassikere. Det nyeste av virkelighetstro grafikk er nytt i dag og gårsdagens nytt i morgen og forsvinner fort i glemmeboken.

Håper det nye MMORPG spillet velger "tegneseriegrafikk" på samme måten som wow, og fokuserer på historie og gameplay, men gjerne en annen type historie enn wow.

Hvis de hadde klart å fått laget et starcraft MMORPG er jeg 100% sikker på at jeg hadde kjøpt det og prøvd i hvertfall en stund. (spilte wow i 1,5 år før jeg fant ut at det var farlig... :p). Så fort SC2 kommer i butikken blir det nytt strategispill på meg, har faktisk spilt starcraft og broodwar campaign nylig og koste meg stort.

Lenke til kommentar
blizzard har jo til tider angret på at de laget WoW, pga det er så veldig krevende å holde det gående, så hva skal de med enda et nytt MMO fatter jeg ikke. har hørt et utsagn om at Blizzard har delvis sagt at det blir nok nye expansions helt til lvl 100, 10 lvler pr. expansion.

Tviler på at det er noen særlig reell anger. Det er sikkert et par sekunder der de tenker "dette er mye stress", men de andrer jo ikke jevnt over på et produkt som soper inn så mye spenn.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg håper dette spillet blir nytt og originalt. Denne bransjen har ikke akkurat vært for inovativ i det siste.

jeg er villig til å si det om de fleste bransjer for tiden.

Skulle ønske de lagde et mmo som handlet om historisk tidsalder. Hvor kult hadde det ikke vært og spille som en samurai.

hvorfor samurai? ridder med krumsabel og æreskodeks, ikke noe særlig mer.

dette er en krumsabel 100px-Talwar_Hindú_SXVII.jpg

dette er en katana som samuraiene brukte

japanese-swords-samurai-swords-musashi-maou-kaze-katana.jpg

Nå har du lært noe nyt :yes:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...