Sam_Oslo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Den digre NB-kjeler var litt overdrevet, men pynter bra, tenker jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Den digre NB-kjeler var litt overdrevet, men pynter bra, tenker jeg. Og jeg som trodde Asus II formula (P45) hadde digre kjøleribber Der går de i bredden, på Gigabyte i Høyden. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Gigabyte:" You are doing it wrong!".... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg likte dette litt bedre: Foxconn Turns the Heat with X58 Blood Rage Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 første jeg hadde tenkt å si var Foxconn før jeg så den nederste linken. Jeg liker stort sett svarte hovedkort, PCB'er. Men tofargede, altså kun tofargede er også vanvittig pent. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har Foxconn fått litt mer has på BIOS'ene sine? Har hørt mye ymse om de, gode kort men BIOS'en trekker ned? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg har ikke erfaringer med Foxconn BIOS, men det virket at denne bruker Quantum BIOS + en ny og ukjent dings for on-the-fly overklokking. VR-Zone skrivet at: "There is also a QF Panel for on-the-fly overclocking from the 5.25" drive bay and a Quantum BIOS with all the OC options. " Endret 17. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har ikke erfaringer med Foxconn BIOS, men det virket at denne bruker Quantum BIOS + en ny og ukjent dings for on-the-fly overklokking. VR-Zone skrivet at: "There is also a QF Panel for on-the-fly overclocking from the 5.25" drive bay and a Quantum BIOS with all the OC options. " Synes jeg har hørt det navnet før. Trodde Foxconn var en av kongene når det gjaldt bios osv, "Mars" HK'et var jo et Konge Oc-Konge. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, det er mange positive tilbakemeldinger om Foxconn kortene. De pleier å ha gjennomgående høy kvalitet. Denne nye X58 virker til å være et solid kort på alle måter, og jeg kommer til å følge nøye med testene. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, det er mange positive tilbakemeldinger om Foxconn kortene. De pleier å ha gjennomgående høy kvalitet. Denne nye X58 virker til å være et solid kort på alle måter, og jeg kommer til å følge nøye med testene. Jupp, men stort sett der kortene fra foxconn, ihvertfall føler jeg det, at de er bygget kun for enttusiastene, ta f.eks den tørris kjølere på NB'n på DREAD kortet (790I) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ingen SATA3 eller USB3.0? Kjører Gigabyte fremdeles mye Realtek? Skaffer ikke Gigabyte før de bytter ut dårlige realtek enheter Vel, Asus' Marvell- og Attansic-kontrollere er ikke akkurat så mye bedre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ingen SATA3 eller USB3.0? Kjører Gigabyte fremdeles mye Realtek? Skaffer ikke Gigabyte før de bytter ut dårlige realtek enheter Vel, Asus' Marvell- og Attansic-kontrollere er ikke akkurat så mye bedre. Det er en skam at slike kontrollere benyttes på high-end hovedkort. Har sagt det mange ganger før, men det skader ikke å si det en gang til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det første jeg tenker når jeg ser så digre kjøleløsninger er "hva er dette for slags strømslukemonster?". Hadde det vært utstyrt med mindre kjølere ville jeg tenkt at det produserer svært lite varme og det er veldig hyggelig for både overklokkere, støyfølsomme og andre. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ingen SATA3 eller USB3.0? Kjører Gigabyte fremdeles mye Realtek? Skaffer ikke Gigabyte før de bytter ut dårlige realtek enheter Vel, Asus' Marvell- og Attansic-kontrollere er ikke akkurat så mye bedre. Det er en skam at slike kontrollere benyttes på high-end hovedkort. Har sagt det mange ganger før, men det skader ikke å si det en gang til. Hvilke hovedkort vil du si at har gode kontrollere da? Tenkte på et Micro-ATX kort som skal settes i en maskin som skal bli benyttet som router, så da vil jeg helst ha noen gode nettverkskontrollere Samtidig som jeg er på utgikk etter et nytt hovedkort snart (da trolig til Nehalem eller Deneb) som har on-board SAS-kontroller? En brukanes vell og merke Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg likte dette litt bedre: Foxconn Turns the Heat with X58 Blood Rage Det der kortet var rått , men de kunne godt lagt til et minnespor til . Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Den digre kjøleren ser jo ut til å være vedheftet audiodingsen. Men forferdelig bling på dette kortet. Jeg likte også Foxconn kortet sam_oslo viser til mye bedre og har lenge tittet på Foxconn selv som en mulig arvtager da både Asus og Gigabyte har blitt litt for mainstream etterhvert. Men apropo 3-kanalers DDR3, vil det si at man snart får kjøpt TriPacks med DDR3 minne? Endret 17. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ja, nå ruller Triple Channel RAM i markedet også. OCZ har nettopp annonsert 8 forskjellige kit, både 3GB og 6BG med lave spenninger. OCZ Technology Announces New Triple Channel Memory Kits Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Stadig nye måter å selge flere chips på. Hva slags gevinster får man av trekanalers vs tokanalers? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Triple Channel RAM er ikke akkurat salgs triks. Den er en av det større arkitektur forbedringene på lenge, særlig når den kombineres med i7's intrigerte memeory kontrollen. Den gir hele 38.4GB/s memory bandwidth, VS ca. 21.3GB/s som er den beste idag. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Ser vi på det historisk sett er denne økte minnebåndbredden synlig stort sett i syntetiske tester og lite i realworld scenarioer. Med unntak av servere. Man kan se seg blind på tallet, men det har mindre betydning enn eks. minnebåndbredden på et skjermkort. Med mindre du kjører server eller kraftig integrerte skjermkortløsninger som benytter systemram. Men ellers er det klart at det er et stort fremskritt. Endret 18. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå