Ninjahamster Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Man kan nok ikke spore brevpost nei. Mener grensen hos DX mellom brevpost og sporbar pakke går ved 20$. Alt under sendes som vanlig brev. Stoppes og tilbakesendes brev, eller er det bare pakker? Håper enden på visa er at DX begynner å merke pakkene med rett verdi slik at vi kan fortsette å handle der. Gratis frakt gjør det jo mulig å dele opp ordrene da det meste man kjøper der er småting. Edit: Sies her at grensen er ved 15$ og ikke 20$ Endret 23. oktober 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er verdien mer enn 15$ kun pakker med en verdi på mer enn 15$ får sporingsnumre. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Handlet for under 20$ ja... Hm...satser på at de ikke returnerer brev da. Må jo værtfall få beskjed om det fra posten! Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk ihvertfall brevpakke fra DealExtreme i posten i går, så tror nok det går bra Lenke til kommentar
Ty Cobb Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er det noen her som har bestilt fra focalprice.com her i det siste? De befinner seg visst i HK, og lurer på om jeg kommer til å slite med det samme problemet som andre kunder av dx.. Siden jeg bestilte SoundMagic PL-30 for under 20$ så tenker jeg de er sendt med airmail(siden jeg ikke fikk noe tracking nummer). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 The real values we referred to is the value excluding shipping. Since we will mark all the Norwegian packages in real values, for the Norway customers, please make sure to fill only "Norway" in your shipping Country field and do not include any zip number in the country line, e.g "Norway5162". Otherwise, our system cannot identify your country. But capitalization doesn't matter, such as NORWAY, Norway, norway, norWay will all work. Hvor finner dere slik info? Synes sidene til DX kunne trengt en wiki for å ha oversikt over alt. Men da er det jo greit - om man vil ha en pakke feilmerket, skriver man Norway-1155 eller noe i Country-feltet. Om man skal ha en enkeltting som koster over 200kr. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kommunikasjon er noe DX kan bli bedre på. Fikk nettopp en mail om at de har betalt tilbake penger til meg uten at jeg har sagt at jeg ville dette. Forøvrig måtte jeg først betale 4$. Men fikk de da gratis etter litt mas. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Så hvem har egentlig skylden her. Posten eller DX? Beløpsgrensen på gaver er på 1000,-? Isåfall blir det ikke noe problem hvis de setter på den riktige verdien og merker den som gave. Men utrolig dumt at posten velger å sende alle pakker tilbake. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er DX som har skylden her. Dessuten vil nok posten følge godt med på DX fremover, så tror nok ikke det vil hjelpe å merke som gave nei. En gave kan kun bli sendt fra en privatperson til en annen. Lenke til kommentar
Ragequit Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Åh, jeg blir så irritert. Pakken min har vært hos posten i 3 dager nå, den blir nok mest sannsynlig sendt tilbake til HK. Jeg som bestilte for 500kr og greier, jeg trenger virkelig de produktene. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, har sendt mail til DX, venter på svar. Her er track & tracen: 20.10.08 17.02 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO 20.10.08 16.04 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO Endret 23. oktober 2008 av PederHA Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Åh, jeg blir så irritert. Pakken min har vært hos posten i 3 dager nå, den blir nok mest sannsynlig sendt tilbake til HK. Jeg som bestilte for 500kr og greier, jeg trenger virkelig de produktene.Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, har sendt mail til DX, venter på svar. Her er track & tracen: 20.10.08 17.02 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO 20.10.08 16.04 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO Jeg har venta siden 17. har ikke fått noe oppdatering. Veldig irriterende. Har sendt mail til tollvesenet angående dette, men har ikke fått noe svar ennå. 17.10.08 21.30 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO 17.10.08 20.43 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Så fort pakken blir stopet i tollen "17.10.08 21.30 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO ", sender man en mail til [email protected], med sporingsnummer, og legger ved en kopi av kvitteringen fra DX. Etter fire-fem dager sender du en mail til postens kundeservice utland og skjeller dem ut fordi de er trege, inkompetente idioter. Du kan gjerne starte med å være høflig og korrekt, men om du faktisk presterer å fortsette å være det i møtet med total mangel på kundeservice og en like sørgelig mangel på IQ hos saksbehanlderne, blir jeg imponert. Lenke til kommentar
Ragequit Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Det har jeg faktisk allerede gjort. Og nei, jeg var ikke blid og grei i mailen min, de fortjener ikke noe ros. Inkompetente drittpost! Endret 23. oktober 2008 av PederHA Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hvordan kan du egentlig få en kvittering? Er vel ikke godkjent de i invoicen? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det har jeg faktisk allerede gjort.Og nei, jeg var ikke blid og grei i mailen min, de fortjener ikke noe ros. Inkompetente drittpost! Jeg klarer ikke helt dra koblingen fra at DX ikke klarer å oppgi riktig verdi, og ikke sende som gave, til at Posten er inkompetente? På meg ser det ut som Posten gjør jobben sin, mens DX prøver å snylte seg unna. Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 På meg ser det ut som Posten gjør jobben sin, mens DX prøver å snylte seg unna. Tror ikke DX tjener noe mer på å skrive 45HKD isteden for reel pris. Er vel for at vi skal slippe å fortolle. Hvertfall slik jeg har forstått det. Bare rett meg hvis jeg tar feil lissom. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg stiller meg litt uforstående til at pakken bare returneres uten å kontakte oss om forholdene. Hvis det var manglende innholdsdokumenter kunne jo vi lett komt med dette (og gitt tillatelse til å åpne/sjekke inventar mot kjøpskvittering). Lenke til kommentar
ameneon Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tror ikke DX tjener noe mer på å skrive 45HKD isteden for reel pris.Er vel for at vi skal slippe å fortolle. Er jo nettopp derfor DX tjener på det, får seg masse kunder som prøver å svindle seg unna momsen... Jeg stiller meg litt uforstående til at pakken bare returneres uten å kontakte oss om forholdene. Hvis det var manglende innholdsdokumenter kunne jo vi lett komt med dette (og gitt tillatelse til å åpne/sjekke inventar mot kjøpskvittering). Er dette som er normal prosedyre, og er dette de har gjort fram til nå. Men når de sikkert får tusenvis av pakker hver dag fra DX og alle disse har feile verdier og er merket med gave så blir det "en del" ekstra arbeid. De må åpne hver eneste pakke, selv de som faktisk har verdi under 200kr, annslå verdier, sende brev til mottaker og håndtere svarene fra mottakerne. Begynner å skjønne hvorfor de krever så stort fortollingsgebyr. Det var Tollvesenet som har tok beslutningen å returnere alt fra DX ikke Posten. Jeg syntes det er merkelig at DX ikke er blitt straffet for dette før nå, feil kan skje fra en nettbutikk, men policyen til DX har jo vært kjent lenge. De fleste seriøse nettbutikker nekter å forandre på verdier nettopp pga de ikke vil ha problemer med tollvesenet i mottakerlandet. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Alle pakker fra DX er jo merket med innhold/varenummere på baksiden. Alt som kreves er en PC med tilgang på internett, men tror ikke posten ønsker å bruke tid på det... Selv har jeg handlet fra DX i to år, og føler de blir stadig mer seriøse. Heldigvis er tingene så billig at det er få ganger jeg overstiger kr 200 for hver sending, men synes grensen burde vært justert med inflasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå