Gå til innhold

Er pakken stoppet i tollen - eller?


Anbefalte innlegg

Jeg har en pakke fra hobbycity (annet Hong-Kong basert firma) som har ligget til tollvurdering i 4 dager nå. Dette er en ganske stor pakke (8kg og verdi på over 500usd) som jeg har ventet lenge på...

Håper ikke posten stopper absolutt alt fra HK om dagen for fininspeksjon av innholdet (har ikke kjøpt noe skummelt, men det ligger ca en gazillion småting i esken).

Det kan bare være at tollen roter, jeg hadde en pakke til tollvurdering i 3 uker før jeg endelig fikk den forrge uke. Den var fra USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ligget til tollvurdering i 4 dager nå.

Det kan bare være at tollen roter, jeg hadde en pakke til tollvurdering i 3 uker før jeg endelig fikk den forrge uke. Den var fra USA.

Snakket med en fra Utlandet Privat hos Posten i sommer. Hadde en pakke fra England og en fra USA som hadde ligget på lager i over en uke så jeg ringte for å høre om dette var normalt. Ble fortalt at de har en "policy" om at de kan ha en pakke i opptil tre uker (husker ikke nøyaktig dager men var ca 3uker) før de fortoller den. Så jeg går ut i fra at spesielt i fellesferier eller når de har mye å gjøre vil en del pakker bli nedprioritert og ta veldig lang tid.

 

 

Når det gjelder DealExtreme har jeg også en pakke som ble returnert, og ble også bedt om $3 så de kunne sende på nytt. Av prinsipp så blir ikke dette aktuelt, men går ut i fra de finner en annen løsning ettersom det gjelder så mange personer. Hvis ikke kommer jeg til å forlange refund. Og hvis de nekter er vi vel uansett garantert penger tilbake gjennom paypal systemet?

Lenke til kommentar
@ To all

I have talked to Kyle and DX will address the issue with how to handle the packages to Norway. Hopefully already on tomorrow shipments the true value will be used.

 

Dette ser nå lovende ut :new_woot:

Ser lovende ut for framtidige pakker, men ikke så lovende for alle pakkene som er returnert i det siste. Hans siste post:

 

@sol24,

sorry, but I have no information about your specific situation. Thus I can't say how it will be for you. I guess that the $5 is a re-shipping fee as DX needs to repackage it and send it again with new shipping fees. Please use the forms to discuss with staff.

Sol24 spurte om han måtte betale de $5 som kundeservice hos DX sa han måtte betale for å få pakken sendt pånytt..

Lenke til kommentar
Posted by tiffany on 10/22/2008 at 9:53 PM

 

In order not to cause any problem, from now on, we will mark all the Norwegian packages in real values. Please notice that it's only for NORWAY CUSTOMER

 

Da er det trygt å handle igjen ser det ut som, gjenstår å se hva som skjer med de pakkene som er lost in transit.

Lenke til kommentar
The real values we referred to is the value excluding shipping.

 

Since we will mark all the Norwegian packages in real values, for the Norway customers, please make sure to fill only "Norway" in your shipping Country field and do not include any zip number in the country line, e.g "Norway5162".

 

Otherwise, our system cannot identify your country. But capitalization doesn't matter, such as NORWAY, Norway, norway, norWay will all work.

Lenke til kommentar

Har fått to svar fra DX idag:

 

Sorry for the trouble.

 

Would you mind keeping this order, and we would like to mark the real value of your package as $15.94, is that OK?

 

Thanks a lot.

 

Her har jeg kanslerert 4 handler. Så får jeg mail fra de at de vil at jeg skal beholde varen. De er da tydligvis villig til å gjøre en såkallt effort her:P

 

We can make you a replacement or a refund,but we make take some money for the shipping cost.

 

Please kindly understand it.

 

Best regards.

 

Dette svaret fikk jeg da jeg spurte om jeg kunne få pengene igjen for returnerte varer.

Så med andre ord vi kan får pengene igjen. Men hvis vi vil at de skal sende de igjen koster det mer penger.

 

Da anbefaler jeg alle å få refund for varen dere har kjøpt. For så å handle de samme varene på ny igjen:) Da sparer vi litt penger!

Lenke til kommentar

Fikk svar i dag også:

 

Apologies for any inconvenience caused to you.

generally speaking,we mark the price lower than real onto the package in order to help you customer to cut custom taxes

could you tell me if you want it still?

if so,please kindly understand that the resent postal fee $6 should be covered by you

thank you for your understanding

 

best regards

oscar

 

Er det bare meg eller går prisen opp for å få sendt pakken på nytt?

Lenke til kommentar
Fikk svar i dag også:

 

Apologies for any inconvenience caused to you.

generally speaking,we mark the price lower than real onto the package in order to help you customer to cut custom taxes

could you tell me if you want it still?

if so,please kindly understand that the resent postal fee $6 should be covered by you

thank you for your understanding

 

best regards

oscar

 

Er det bare meg eller går prisen opp for å få sendt pakken på nytt?

Først 3$, så 5$, så 6$, nei jeg ser ikke noe mønster.... :p

Lenke til kommentar

Fikk også svar i løpet av natten:

Hello request,

 

Apologies for any inconveniences. the package have returned to sender, we can make you a replacement and you may pay $4 for the shipping cost. the first shipping cost have paid by our company.

 

Thanks for your time and understanding.

 

Please kindly advise.

 

Best regards.

Cherry

 

Det merkelige var at 10 minutter før jeg mottok denne mailen fikk jeg en bekreftelse på mail om at pakken min var blitt sendt :hmm:

Svarte at jeg hadde fått mail om at de hadde sendt pakken min igjen, og om jeg måtte betale for dette eller ei, og om denne var sendt med korrekt verdi påtrykkt.

Lenke til kommentar

Virker som kundeservice folka spiller litt dum med vilje for å prøve og få flest mulig til å betale eller godkjenne at DX trekker fra utgiftene sine. Er nok en del tusen pakker som er returnert og da blir ekstrautgiftene deres ganske store. En seriøs nettbutikk ville så klart tatt på seg disse utgiftene, men det er jo nettopp pga at DX ikke er det problemet har oppstått...

 

I mitt tilfelle har de flere ganger sagt at de vil at jeg skal betale inn nye fraktkostnader, når jeg ba om pengene tilbake, hele beløpet, fikk jeg alternativet at hele beløpet ble gitt som store credit. Noe jeg takket ja til.

 

Samtidig som jeg holdt på med kundeservicen fikk jeg plutselig en mail om at DX har sendt en pakke til meg. Så det virker som de har et stort kommunikasjonsproblem mellom avdelingene sine.

Lenke til kommentar
Fikk også svar i løpet av natten:
Hello request,

 

Apologies for any inconveniences. the package have returned to sender, we can make you a replacement and you may pay $4 for the shipping cost. the first shipping cost have paid by our company.

 

Thanks for your time and understanding.

 

Please kindly advise.

 

Best regards.

Cherry

 

Det merkelige var at 10 minutter før jeg mottok denne mailen fikk jeg en bekreftelse på mail om at pakken min var blitt sendt :hmm:

Svarte at jeg hadde fått mail om at de hadde sendt pakken min igjen, og om jeg måtte betale for dette eller ei, og om denne var sendt med korrekt verdi påtrykkt.

 

Sendte dem en e-mail akkurat, der jeg prøvde å holde en hyggelig tone, i motsetning til hva de fleste her ser ut til å ha gjort tongue.gif får se hvordan det går, skal melde fra når svaret er kommet wink.gif

 

Så langt kom du da ved å være hyggelig :)

Lenke til kommentar

@caze: Virker som dette blir gjort for alle. Sikkert noen lengre oppe i systemet som har tatt en felles beslutning om at de skal bare pakke pånytt og sende det ut igjen. Enten er ikke kundeservice informert eller så sender de ut standardsvar til alle og prøver å få tilbake litt av utgiftene sine...

Lenke til kommentar
@caze: Virker som dette blir gjort for alle. Sikkert noen lengre oppe i systemet som har tatt en felles beslutning om at de skal bare pakke pånytt og sende det ut igjen. Enten er ikke kundeservice informert eller så sender de ut standardsvar til alle og prøver å få tilbake litt av utgiftene sine...

 

Det ser slik ut ja. Ikke akkurat et stempel på seriøsitet. "Prøv å ta mellom 3 til 5 bøkks, men hvis kunden ikke godtar det, send det gratis".

Lenke til kommentar
Åssen er dette vist man får DX til å sende pakken med "Air Mail" uten sporing? Kommer disse også i retur til DX? Og åssen i huleste skal jeg finne ut om den er sendt i retur?

 

Bruk pakkesporingsnummeret du fikk på DX. Det virker på posten.no sin pakkesporing. Hvis status vises som det gjør i innleggene i denne tråden er det returnert.

Lenke til kommentar
Åssen er dette vist man får DX til å sende pakken med "Air Mail" uten sporing? Kommer disse også i retur til DX? Og åssen i huleste skal jeg finne ut om den er sendt i retur?

 

Bruk pakkesporingsnummeret du fikk på DX. Det virker på posten.no sin pakkesporing. Hvis status vises som det gjør i innleggene i denne tråden er det returnert.

:dontgetit: Finner ikke noe slikt nr jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...