RunarL Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nå er det da ikke tollerne som fortoller pakker og brev da. Det er posten som tar seg av dette. Tollerne passer på grensene, båter, fly osv som har personer med store mengder smuglervarer. Litt urettferdig å skylle på tollerne fra Norge her. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nå er det da ikke tollerne som fortoller pakker og brev da. Det er posten som tar seg av dette. Tollerne passer på grensene, båter, fly osv som har personer med store mengder smuglervarer. Litt urettferdig å skylle på tollerne fra Norge her. Feil, Posten som transportør foretar deklarasjon og avgiftsinnkreving på vegne av tollvesenet og i henhold til tollvesenets regler. Samme gjelder de andre store transportørene. Når det gjelder importører, som Norek, gjør de dette selv. Tollerne gjør uansett stikkprøver også knyttet til dette. Omfanget av narkotika, ulovlige legemidler og annet ulovlig er minst like stort her som ved annen tollkontroll. Du skulle bare vite hva folk prøver å få tilsendt. Lenke til kommentar
nls Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vel, poenget her er vel ikke om grensen skal økes eller ikke, det er at DX bevisst prøver å/har smuglet varer inn landet å unndratt moms, uansett hva du måtte mene om dagens tollsatser så er det de gjeldene satsene og regleverk som stortinget har fastsatt, som du må forholde deg til. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Forholde seg til, ja. Enig, nei. Bestillinger fremover blir gjort uten firmalogo osv det gjør jo saken "så mye bedre"... DX kommer nok til og lage mange små transportselskaper så kilden (avsender) ikke lenger er dermed "problem solved". Endret 22. oktober 2008 av Largie Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 NÅ tar de f... meg kaka! Se hva jeg fikk til svar fra Dealextreme etter jeg sendte dem en klage på at pakken ikke var kommet fram: A staff has responded to your request. And your action is required. We able resend your package.Would you please pay $3 for the postage.If you do,we will give you payment link and reship it. Thank you for your understanding. Dette er første og siste gang jeg handler der, ihvertfall! Det er Dealextremes feil at pakken ikke kom frem til meg, så forventer de at JEG skal betale ekstra for at pakken skal sendes igjen!? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det norske samfunnet hadde sannsynligvis tapt langt mer i forsvunne arbeidplasser innen varehandel enn vi hadde spart i kostnader til tollbehandling. Tull. Faktum er at det omtrent ikke eksisterer verdiskapende arbeidsplasser innen varehandel i Norge. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 NÅ tar de f... meg kaka! Se hva jeg fikk til svar fra Dealextreme etter jeg sendte dem en klage på at pakken ikke var kommet fram: A staff has responded to your request. And your action is required. We able resend your package.Would you please pay $3 for the postage.If you do,we will give you payment link and reship it. Thank you for your understanding. Dette er første og siste gang jeg handler der, ihvertfall! Det er Dealextremes feil at pakken ikke kom frem til meg, så forventer de at JEG skal betale ekstra for at pakken skal sendes igjen!? Stå på krava og send mail på mail og at de skal få avgårde produktet igjen, evt så skal de tilbakeføre de penger du har betalt for produktet i første omgang, regner med at du forskuddsbetalte vare via VISA kort eller lignende? Alternativt klag til Posten Norge og få dem til å dekke frakt på nytt igjen. Selv om 3$ er en slikk og ingenting i verdi så er det litt prinsipp ute å går her. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Help.dealextreme.com funker også, men kommer ikke inn på www.dealextreme.com, hverken den sikre eller den usikre. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg sendte dem et rimelig krasst svar om at det ikke er mitt ansvar at de feilmerker verdien av pakken. Så fikk jeg dette arrogante svaret: We able make exception to resend your package without postage this time.The reason for the package being returned is that invoice is not consistant with the value of the item. Shall we do the ture invoice to avoid returning again.what's your idea. Som sagt: siste gang jeg handler fra DX. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg trur at dx med vilje stenger norske kunder ute,, hvordan sjekke? er det ikke slik at det finnes servere i usa som man kan gå igjennom for å lure sensur? (husker ikke navnet på det greine) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det norske samfunnet hadde sannsynligvis tapt langt mer i forsvunne arbeidplasser innen varehandel enn vi hadde spart i kostnader til tollbehandling. Tull. Faktum er at det omtrent ikke eksisterer verdiskapende arbeidsplasser innen varehandel i Norge. Å ja, kan du begrunne det. Har ikke problemer med å se at verdiskapinga i deler av varehandelen er relativt liten, men den totale effekten av forsvunne arbeideplasser kan allikevel bli betydelig større. Det er nemlig slik at heving av grensa fra 200 - 1000 kr har særdeles liten effekt på omfanget av tollbehandling og dermed ressurser brukt til dette. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har fått svar DX etter min lange email som forklarte situasjonen. Så fikk jeg dette svaret: Would you please use your each order number to open a new form,and in that case our staff will solve your trouble quickly,and if just in one form,it will make the solution delay.thanks for your understanding and help. And for this order XXXXXX,There is no tracking number for this package which total value of the package is less than $15.so we can't know if the package have returned to sender,please kindly wait for a few days. Thank you for your patience. Best regards. Cherry Herregud sier bare jeg. Det svarte ikke en dritt på mitt problem. Hun vil altså at jeg skal sende et nytt brev for hver ordrenummer. Jeg skrev alle ordrenummerene i den forrige mailen. Det vil da blir mer stress for DX å få hundrevis av email, når de kunne fått alt i en? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg fikk også svar fra cherry, spurte bare hvor pakka var, og henviste til pakkesporing som sa returnert til sender. Fikk beskjed om å kontakte posten, så jeg sendte brev tilbake og sa at problemet var feilmerking av pakken, venter på svar nå. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nå tror jeg det smarteste alle kan gjøre er å være rolige og ikke stresse. Om alle maser, kjefter og stresser opp mot DX, er jeg redd de bare vil bli vanskelige, og i ytterste konsekvens droppe oss som kunder. Norge er tross alt et lite land i deres sammenheng. Har fått forståelsen av at om man bare følger deres system for tilbakemeldinger på forsendelser, så ordner ting seg til slutt. De har et supportsystem som baserer seg på enkle ordrenumre, og de vil derfor ikke ha mange ting på en gang. Problemet vil evt. komme på pakker med verdi under 15$, da de ikke blir sendt som verdipost, og ikke har sporingsnummer. Slike ting har en lei tendens til å forsvinne når slikt som dette skjer. Nå fikk jeg tilfeldigvis en enkelt del i går i postkassen, som var plukket ut fra en større ordre og sendt for seg selv grunnet leveringstid på resten av delene. Den var merket med gift, men hadde en tilsynelatende riktig verdi på pakken. Så vi får ha tålmodighet alle sammen, så tror jeg det meste dukker opp uten for mye tap. Nettulf Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ja, vet nå ikke helt jeg. Vi er sikkert et av de landene som handler mest fra Dealextreme, iallefall tiden som var da dollaraen var ganske lav. Ja, vi får nå se hva som skjer. Lenke til kommentar
lakrisnisse Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kjekt å se at det er flere som har problemer :!: Bestillte selv 2 pakker på samme tid, men de er tydeligvis kommet inn på forskjellig containere e.l., men på samme dato (20.10.08) Den ene er blitt stoppet, den andre gikk rett gjennom. Tror som noen sier at det kan være lurt å trekke pusten noen ganger før en blåser seg opp. swank Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Men det som virker litt merkligt er at det ser ut til at annenhver kontainer blir stoppa. Har varer er bestilt 2,3 oktober er stoppa.4,5,6,7 og 8 oktober som er gått gjennom. Men 9-12 oktober er stoppet. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hmm.. Fikk denne mailen fra DX i dag. Er det riktig at jeg skal måtte betale for frakten for at de skal sende den på nytt? " Apologies for any inconveniences.the shipment 1 have returned to sender,we can make you a replacement and declare the correct value on the package.and you may pay $5 for the shipping cost. Please kindly advise. Best regards. Cherry " Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hmm.. Fikk denne mailen fra DX i dag. Er det riktig at jeg skal måtte betale for frakten for at de skal sende den på nytt? " Apologies for any inconveniences.the shipment 1 have returned to sender,we can make you a replacement and declare the correct value on the package.and you may pay $5 for the shipping cost. Please kindly advise. Best regards. Cherry " Les litt lenger opp på denne/forrige siden. Endret 22. oktober 2008 av Caze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå