Gå til innhold

Er pakken stoppet i tollen - eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på om det hjelper om de begynner å påføre korrekt beløp? De som styrer med utenlandspakkene er generellt mistenksomme uansett virker det som. Jeg har fått under_200_kroner_pakker som er blitt stoppet, selv om korrekt beløp er påført. Og da må man gå en ekstra runde med de (har aldri handlet fra Dealexstreme)

Så hvor mange pakker må toll/posten åpne og dobbelsjekke i tiden fremover, før de er villige til å "friskmelde" Dealexstreme? Det kan ta laang tid

Worst-case er vel at de gjør det så surt og vanskelig, at Dealextreme ikke lenger vil ta imot bestillinger fra Norge. *We do not ship to; Ukraine, Moldova, Belarus, and Norway* :p

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Dette er en av de veldig få grunnene til at vi burde være med i EU.

Men da handler jeg ikke på Dealextreme hvis det skulle vært det tilfellet.

Har forresten skrevet et langt brev til Dealextreme om saken. Satser på at de fikser dette. Uansett så får alle pengene igjen vi ikke får varene.

Hva skal vi gjøre nå da? Handle på Elkjøp? Hahaha :ph34r:

Lenke til kommentar
Bare lurer på om det hjelper om de begynner å påføre korrekt beløp? De som styrer med utenlandspakkene er generellt mistenksomme uansett virker det som. Jeg har fått under_200_kroner_pakker som er blitt stoppet, selv om korrekt beløp er påført. Og da må man gå en ekstra runde med de (har aldri handlet fra Dealexstreme)

Tollerene er, og kommer sikkert til å forbli, maktsyke sadister; som ikkje er for gode til å f.ex. fortelle deg at du som privatperson ikkje kan motta vareprøver og sende disse i retur (selv om dei fikk referanser til prislister som prisa hele brevet til ca 60 kr). Eller å rett og slett returnere pakker til avsender uten å spørre deg om å skaffe til veie dokumentasjon. Ikkje en gang å nekte på at dei har mistet innhold under tollinnspeksjon (til tross for at både sender og mottaker veide sendingen og avviket tilsvarte de manglende delene) er noe problem så lenge dei "kan"...

Hvor mye penger hadde man ikkje spart på å heve tollfri-import grensa med 500% og sparket et tilsvarende antall tollere?

Lenke til kommentar
Hvor mye penger hadde man ikkje spart på å heve tollfri-import grensa med 500% og sparket et tilsvarende antall tollere?

Det norske samfunnet hadde sannsynligvis tapt langt mer i forsvunne arbeidplasser innen varehandel enn vi hadde spart i kostnader til tollbehandling.

Et apropos i den sammenheng. Så vidt jeg vet har f.eks Sverige, Danmark og de fleste EU-land ikke minimumsbeløp som går VAT-fritt i det hele på import utenfra EU. Innen EU er det selgerlandets VAT som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...