eisa01 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Altså, det blir helt feil å klage på at Posten gjør jobben sin, noe som DX ikke gjør. Jeg er ikke så veldig fornøyd med Posten selv, men å kritisere dem for å gjøre jobben sin er usaklig. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Går jo grenser for hvor godt man skal gjøre det også Når de stopper og mistenker pakker med små jallating til under 100-lappen så syns jeg de overdriver. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Går jo grenser for hvor godt man skal gjøre det også Når de stopper og mistenker pakker med små jallating til under 100-lappen så syns jeg de overdriver. Jepp. I mitt tilefelle er det snakk om en kabel til 14 dollar... har de som åpner disse pakkene litt peiling går de bare rett inn på DX sine sider og finner verdien iløpet av 1 minutt. Men neida, send ut papirbrev for så å vente på svar må man gjøre! Du snakker om å administrere seg i hjel! Lenke til kommentar
mtw Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Blir du stoppet av en Politibil sjekker de også kjapt om du har førerkort, men du får (ok, skal få ihvertfall) bot allikevel om du ikke har med deg selve "lappen" Regler er regler, selv om de kan virke idiotiske. Hovedregel her er jo at avsender faktisk følger lovverket og lar all dokumentasjon følge med pakken, og med riktig pris. Ikke slik som DX som sender hundrevis av pakker med eksakt samme sum (selv om den hadde gått igjennom med riktig verdi) Og så kan gjerne Regjeringen få ut fingeren og sette opp grensa til minst 500kr (de lovet vel 1000?) Jeg fikk forresten en sending ifra Australsk shop via HK post idag. Der hadde de også merket "Gift" og 10 AUSD selv om jeg sa de skulle skrive riktig verdi (var under 200kr) Men heldigvis gikk den rett igjennom, iflg. sporingen ble den ikke stanset i toll i det hele tatt. De er kanskje opptatt med DX sendinger Endret 2. november 2008 av mtw Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Går jo grenser for hvor godt man skal gjøre det også Når de stopper og mistenker pakker med små jallating til under 100-lappen så syns jeg de overdriver. Jepp. I mitt tilefelle er det snakk om en kabel til 14 dollar... har de som åpner disse pakkene litt peiling går de bare rett inn på DX sine sider og finner verdien iløpet av 1 minutt. Men neida, send ut papirbrev for så å vente på svar må man gjøre! Du snakker om å administrere seg i hjel! Det er ventetiden som er det verste Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Helt enig at regler er regler og alt skal følges. Jeg har ingen problemer med det. Det jeg dog synes er idiotisk er måten dette blir gjort/utført på. Alt for tungvindt og tidkrevende. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er enig at posttollen burde innføre et valg om papir eller e-post når de vil ha kvittering eller faktura. Det hadde spart både de og kunden for tid og ekstra arbeid, ikke minst papir. Nå tar riktignok ikke A-post brevet de sender lengere enn en dag, men i praksis blir det som regel to dager avhengig av når man henter posten. Behandlingstid etter de mottar papirene fra kunden er selvfølgelig en annen sak... Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Da fikk jeg endelig pakken min idag Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Blir du stoppet av en Politibil sjekker de også kjapt om du har førerkort, men du får (ok, skal få ihvertfall) bot allikevel om du ikke har med deg selve "lappen" Regler er regler, selv om de kan virke idiotiske. En politimann gir deg forelegg for å ha glemt førerkortet, men han kaster deg ikke ut av bilen og lar deg gå hjem. Jo... regler er til for å følges, men da skal man følge regler til punkt og prikke. Som du leser i tråden har èn enhet/container blitt returnert. Det er litt som om politet kun går etter Mercedeser. For DX er neppe den eneste butikken i HK med litt mangelfull dokumentasjon. bjorna: Fikk du kranglet deg til gratis resend, eller betalte du de X dollarene drittungen av en kundestøtterepresentant skulle ha? Endret 3. november 2008 av radivx Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Wow, nå er jeg imponert over Posten! Jeg fikk som sagt brev fra de om at jeg måtte dokumentere verdien på varen (faktura) før helga. I helga sendte jeg de en mail med all dokumentasjon og referansenummeret på pakken via e-mail. I dag har de sendt meg pakken! Hadde ikke trodd de klarte å behandle all e-post de har fått i helga idag. Så lenge de behandler ting så raskt skal de bare ha så tungvindt system de bare vil Tommel opp for Posten! Lenke til kommentar
Looke Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Dato Kl Hendelse Poststed 04.11.08 14.30 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO 03.11.08 15.56 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO 02.11.08 17.43 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO 02.11.08 16.36 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO Betyr det at den har gått igjennom tollen uten problem eller blir jeg møtt av en regning på postkontoret? Bestilte to helt like pakker som det står akkurat det samme på Endret 4. november 2008 av Looke Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Når jeg har fått dette på pakkesporingen så ble den tollpliktig. 30.10.08 16.26 UTLEVERT ***** 30.10.08 11.08 ANKOMMET POSTKONTOR *** 29.10.08 11.07 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL **** 28.10.08 17.34 VIDERESENDT 0024 OSLO 28.10.08 17.25 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO 28.10.08 15.47 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO 28.10.08 15.47 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO 23.10.08 11.06 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE 19.10.08 22.44 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE Når jeg får denne sporingen så har jeg alltid sluppet unna toll Får jeg spørre hva verdien på pakken(e) dine er? Lenke til kommentar
Looke Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) 277 kroner per pakke Endret 4. november 2008 av Looke Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Grensen er 200,- så regner med at du får regning på det, desverre. Ellers kan du jo håpe på at senderen har sendt som gave, eller markert verdien mindre. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Jippi! Pakken var meg i hende i går kveld Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Betalte du for retur? Eller kranglet du deg til en resend? Kjerringen som har saken min har en responstid på mer enn 48 timer og kuker seg maksimalt. Dårlig i engelsk er hun også. Endret 5. november 2008 av radivx Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg fikk min pakke fra DX idag. Betalte ikke for reshipping. Og verdien på pakken med dagens kurs ble i overkant av 190 kr. Veldig fornøyd, bortsett fra at pakken ble noen uker forsinket. DX hadde ihvertfall fått riktig verdi på deklarasjonen nå, så slipper vi forhåpentligvis gjentagelse i fremtiden. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Radivx: nei jeg betalte ikke noe ekstra. Jeg krevde at DX selv skulle betale porto for andre gangs sending, da det var DE som hadde gjort noe feil. Og da fikk jeg et svar som "Javel. DENNE gangen skal vi betale porto for deg....". Fordømte tullinger. Endret 6. november 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk den for et par dager siden også, etter en diskusjon med DX fikk jeg bare beskjed om at den var sendt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 En god del off topic er fjernet. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå