bo1e Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 DX skal sende pakken min på nytt uten omkostninger. Hvis de prøver seg på $3, $5 eller $6 for å sende på nytt så ombestemmer de seg ganske lett virker det som hvis man påpeker at det er deres skyld at pakkene har gått i retur. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ehm... Burde ikkje denne vore sendt til taiwan land? Det var faktisk noken batterier som kosta over 200... griseflaks! (men igjen, kunne jo ha bestilt 1 og 1 sett med batterier, hadde bare blitt 14 pakker...) 29.10.08 12.03 UTLEVERT 29.10.08 10.17 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 29.10.08 08.01 ANKOMMET POSTKONTOR 27.10.08 14.40 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO 25.10.08 17.12 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO 25.10.08 16.30 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 29.10.08 11.07 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6025 ÅLESUND 28.10.08 17.34 VIDERESENDT 0024 OSLO 28.10.08 17.25 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO 28.10.08 15.47 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO 28.10.08 15.47 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO 23.10.08 11.06 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE 19.10.08 22.44 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE Så dette vil si at den IKKE ble tollpliktig? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Den er vurdert. Kan være posten prøver seg på forenklet tollbehandling og leverer hentelapp som krever at du betaler for uttak. I såfall går det en dag eller to med krangel med tollavdelingen før alt blir ok. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 da blir min pakke sendt fra hong kong i mårra i følge sporingsnummeret jeg fikk, noen som vet sånn ca når jeg vil få pakken min? sånn _ca_ Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Den er vurdert. Kan være posten prøver seg på forenklet tollbehandling og leverer hentelapp som krever at du betaler for uttak. I såfall går det en dag eller to med krangel med tollavdelingen før alt blir ok. Forenklet tollbehandling? Hva går det ut på?? Og hva koster det vanligvis? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 da blir min pakke sendt fra hong kong i mårra i følge sporingsnummeret jeg fikk, noen som vet sånn ca når jeg vil få pakken min? sånn _ca_ Du vil motta pakken på ditt lokale postkontor om 1uke om alt går greit ca. Lenke til kommentar
andriksen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Tollen burde bruke mer resurser på å ta de som frakter ulovelige ting in i lande en de som frakter små dupedingser som er harmløse. lol Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Tollen burde bruke mer resurser på å ta de som frakter ulovelige ting in i lande en de som frakter små dupedingser som er harmløse. lol Nå er det ikke tollen som bruker ressurser her, men Posten som transportør. Som nevnt tidligere utfører Posten tolldeklarasjon etter avtale med tollvesenet. Noe som gjelder alle store transportører. Posten stopper også utrolig mye ulovlig gjennom denne prosessen. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dette er grunnen til at vi har norske nettbutikker. De er kanskje litt dyrere, men du betaler som oftes bare den ærlige momsavgiften på varen. Dette synes jeg er helt greit. Skal man klage på momsen får man bare flytte til et annet land. (ikke at jeg tror det hjelper noe på økonomien) Det at posten sender varer som kommer fra utlandet gjennom tollen er for min del 100% greit. Jeg vil ikke at det skal flyve rundt ulovlige våpen, og andre farlige gjenstander rundt om der jeg bor. For ikke å snakke om anabole og andre rusmidler som ofte blir stoppet gjennom løsningen til posten. Dersom noen varer blir sendt tilbake uten at det er noe "ulovlig" så er det jo synd, men dog noe man burde være klar over at kan hende når man bestiller varer fra andre land. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis posten gjør jobben sin og pakken er skikkelig merket så skal ikke ting man bestiller fra utlandet bli sendt tilbake. Så det er ingen grunn til å tro at det er noe man skal være klar over. Å handle fra utlandet er lønnsomt, man har et vanvittig mye større utvalg i varer og ting blir ofte tilgjengelig mye tidligere i utlandet enn i norge. Heldigvis så har vi sånne som ikke skjønner seg på dette, eller som tror de utfører gode gjerninger og som får bedre samvittighet ved å handle dyrt i norge, slik at norske butikker kan fortsette med å overprise og holde de fleste selgerne vekke fra gatene og telefonene. Lenke til kommentar
ameneon Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 De er kanskje litt dyrere, men du betaler som oftes bare den ærlige momsavgiften på varen. Du mener altså at norske nettbutikker taper penger ettersom de legger bare til moms og har ingen planer om å tjene penger på salget? Og hvordan tror du kostnader og lønninger til de ekstra leddene med salg, frakt, lager, pakking, osv dekkes inn? Skal man klage på momsen får man bare flytte til et annet land. En så latterlig uttalelse at den trenger ingen motargument. Det at posten sender varer som kommer fra utlandet gjennom tollen er for min del 100% greit. Tror du har misforstått helt hvordan tollvesenet jobber... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Fikk et brev med et batteri i idag som var merket gift 45 HKD med tydelig DX logo på. Endret 30. oktober 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
ameneon Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Er det noen her som fikk pakken returnert av tollvesenet og måtte krangle seg til at den ble sendt pånytt fra DX som har mottatt den? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg krangler fortsatt med DX. Treige folk. Andre som kan redegjøre for deres status? Eventuelt har forslag til hvordan vi kan få pakken (evt. få returnert pengene)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Då var min første pakke snart annkommet mitt postkontor. 2 dagar etter den kom til norge. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Fikk et brev med et batteri i idag som var merket gift 45 HKD med tydelig DX logo på. Lol.. 45 HKD.... 38 kroner eller noe Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 min pakke kom til norge i går i 13 tia, kom ikke idag, så håper på å få den på mandag eller tirsdag da Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ser ut som Posten ikke er fornøyd med at DX merker med rett verdi utenpå. De vil at faktura skal ligge vedlagt på innsiden av pakken også... fikk brev i posten fra de. Så nå har jeg sendt de en mail på [email protected] med en kopi av betalingen min via PayPal på hele 14$! I tillegg måtte jeg jo bare legge ved linken direkte til produktet på DX slik at de neste gang faktisk bare kan se hvilke SKU som er inne i pakken på utsiden for så å slå opp selv på DX Det vil ta mindre tid enn å sende ut fysiske brev til hver enkelt og behandle svarene de får fra disse da de fleste ordrene er på under 200 NOK. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ren sløsing med ressurser mener nå jeg. Posten burde ha en "meldingsentral" lik nettbanken din der du kan melde fra om du ønsker papir eller e-post fra Posten. At de i tillegg skal bruke mange timer for å sjekke om verdien på en pakke under 200 kr stemmer er det ikke helt uten grunn til at de setter opp prisene http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=523556 Som en kar hos Nettavisen sa det: "Den nye logoen til Posten ser ut som en boble som holder på og sprekke. Håper den snart gjør det!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå