Gå til innhold

Er pakken stoppet i tollen - eller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Følger opp bl.a. Bolson her:

 

"Posten" gjør faktisk bare jobben sin, eller prøver ihvertfall.

Det er noen regler, og det er klart DX gjør sitt beste for å omgå disse.

Ikke så uventet, de ønsker stort volum på salg av småting=grei fortjeneste til eierne.

Den dagen alle dere som kjøper "småd**t" for < 200kr må betale tilsvarende i moms/tollklarering har de jo ikke noe marked.

 

Og ja, det er ett krav at innholdet/verdi er dokumentert på rett måte.

Faktura er en grei måte, og det burde da virkelig DX klare å feste til pakke (slik som mange andre seriøse aktører gjør).

 

Som ett apropos kan jeg nevne at DHL (en privat aktør) sendte pakken i retur til Caseking.de første gang jeg bestilte noen varer defra. DHL DE (tysklands avdelingskontor) altså.

Fordi de ikke hadde papirene i orden og DHL da visste at dette ville skape problem i mottakerland.

 

DX virker på meg som en litt uryddig aktør som "makes a living" av å selge "Arngren-varer" til "små og store nerder". :)

Lenke til kommentar
24.10.08 21.16 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

24.10.08 20.33 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

 

Denne pakken er ikke gått til toll engang. Merklige greier her. Ser ut til at de bare tenker "Aha, den er fra china?! Send i i retur".

Det ser vel mer ut som at du vil motta pakken over helgen en gang.

Lenke til kommentar

Min siste pakke fra dx gikk i retur 20.10.2008. Og jeg har sittet her som et brød i en uke nå og lurt på hvor pakken blir av. F...s folk altså. Og da tenker jeg på postens tollnisser. Mine pakker fra dx har aldri oversteget 200 kr, og hvis de lurer på innhold eller verdi så kunne de bare spurt. Det har de jo klart tidligere. At de er udugelige er ikke noe unnskyldning for å sende pakken min i retur.

 

Og om ikke det var nok, så har dollaren skutt i været deluxe siden jeg bestilte dette. $27,40 dollar var jo innenfor grensen med monster margin dengang, nå er det bare såvidt. Hvis posten velger en litt ekstra kjip valutakurs så er det over 200 kr, og da blir prisen plutselig doblet. F...s folk altså.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Men på Caze sin pakkesporing sto det etter att den var fortolla

"SENDT FRA AVSENDERLANDET 0001 OSLO". Virker litt underlig.

 

Noen andre som har fått "REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO"?

 

Registert omlastingsterminal er noe ca. alle får.

 

Betyr bare at den har kommet til postkontor-lageret i oslo, så blir den sent videre derifra til ditt postkontor. No worries. :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Neste gang dere bestiller så lager dere flere ordre hvor hver ordre er under tollgrensen. Det er gratis frakt, og DX har også foreslått det som en mulig løsning selv.

 

Eh, har du følt med i tråden eller?

Poenget er at posten sender alle i retur uansett innhold og verdi. Fleste parten bestiller pakker med mindre verdi en 200kr

Lenke til kommentar

Akkurat, hjelper fint lite at pakkene har verdi under 200 kr når posten sender alt i retur uten å kikke på det engang. Problemet er jo at DX skriver det samme på alle pakker uansett reell verdi.

 

Et lite spørsmål. Noen som vet hvordan ticket-systemet hos DX funker? Jeg har laget en ticket på ordren min som er gått i retur. Må jeg bare vente på svar per epost, eller kan jeg sjekke status på ticketen noe sted?

Lenke til kommentar

Har dere prøvd å være føre var når pakken ankommer norge?

 

Send faktura fra paypal på mail til: [email protected] med en gang den blir stoppet i tolla. Knot ned f.nr og verdi, samt vedlegg fra paypal. Skriv sporingsnummeret i emnefeltet.

 

Har gjort dette selv mange ganger, særlig med pakker under 200kr, da slipper man å vente lenge på brev i posten, eller på at tollerne skal sende det tilbake. Da blir på en måte faktura lagt ved eller.. ?

Lenke til kommentar
Neste gang dere bestiller så lager dere flere ordre hvor hver ordre er under tollgrensen. Det er gratis frakt, og DX har også foreslått det som en mulig løsning selv.

 

Eh, har du følt med i tråden eller?

Poenget er at posten sender alle i retur uansett innhold og verdi. Fleste parten bestiller pakker med mindre verdi en 200kr

 

 

Akkurat, hjelper fint lite at pakkene har verdi under 200 kr når posten sender alt i retur uten å kikke på det engang. Problemet er jo at DX skriver det samme på alle pakker uansett reell verdi.

 

 

Surrekopper. Hvis dere hadde lest litt nøyere så har DX gått med på å markere alle pakker til Norge med riktig verdi. Dette sa dem for noen dager siden, og har helt sikkert tredd i kraft. Dvs, fra nå av betaler dere moms hvis verdien er over 200 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...