iver89 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Er det noen søppeldynger hvor jeg kan ta, eller kanskje kjøpe søppelet ( )? Gjerne i nærheten av Oslo. Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jepp, helt klart. Du blir sjokkert over hva folk faktisk kaster Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Jepp, helt klart. Du blir sjokkert over hva folk faktisk kaster Så kanskje du kan fortelle meg hvilken søppeldynge? Har vært på den i nærheten av Alna, var helt grusomt å se alle PCene som ble kastet. Smuglet med meg noen minnebrikker og noe CPUer sa seff. Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 vel, jeg bor et godt stykke unna alna.... Kan tenke meg at mengden folk kaster øker i takt med hvor stor byen er osv. Fikk bare med meg litt ledninger og skruer jeg, men det var jo det jeg skulle ha også. Har litt begrenset med plass og 3 stk PC fra før av, madamen blir gal om jeg putter inn flere nå.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Bergens, Rådalen har en selvplukk ordning... vet ikke hva det koster... men du kan plukke hva faen du vil... om du vil ha brukt maling og gammel white sprit og et litt lekk batteri Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Du har jo Grønmo, som ligger sør-øst i Oslo... Bare følg lukten Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Trodde det ikke var lov å ta søppel fra Grønmo jeg. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det kan godt hende, jeg har aldri prøvd... Bare vet at det er en søppelfylling der. Lenke til kommentar
Titanium Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har prøvd... jeg og kameraten min snek oss inn der i fjor og tok noe pc greier... fy f*** det kom mange biler og greier etter oss. Så jeg tror ikke det er låv nei... Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 "garbage collection" med en ny vri. Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Ble folk sure for at dere stjal søppel? hmm Veldig rart, men det kan hende det var pc'er fra sykehus med secret stæsj osv. Tror det er best å spørre, evt sende en søknad til de som kastet opplegget hvor du sier at "erasing toolz elns" skal brukes. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Holder ikke å kjøpe disketter fra ibaas du må også være av riktig klasse for å få lov til å få slete maskiner, ulike klasser og ulike klasser slettingen blir utført på og det som ikke kan slettes må degausses (ødlegge totalt) koster mye for en slik maskin Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 vel, men om de som kaster viser litt goodwill og faktisk SKJØNNER at f. eks jeg IKKE skal noe som helst med pasientjournaler mener jeg Men, verden er nok kommet litt lenger enn det, ingen stoler på noen.. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Når jeg stod på søppeldynga på Alna kom det en mann som skulle hive en videospiller. Jeg spurte om jeg kunne få den før han hev den, for da ville det jo bare bli bytte, og ikke søppel->plukke opp fra boksen med søppel . Så, vis man står ved siden av korgen med datautstyr lenge nok kommer det nok noen som skal hive en gammel P2. Det er faktisk en stereovideospiller med fjernkontroll og det hele jeg fikk, eneste minuset er at menyene er på fransk, lærer meg det snart da. Bruker den fremdeles, og funker like bra som en ny en. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 fant dama mi på dynga jeg..........hun var godt brukt ja........men hun fungerer jo Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Etter hva jeg har forstått, så har ikke man ikke lov til å nekte deg å plukke søppel, men man må spørre først. Det var en rettsak på dette for ikke så lenge siden. De kan kreve deg for en symbolsk sum for det du plukker, men som regel er det gratis. Retten sa i sin begrunnelse at det skal være slik fordi, man ikke kan nekte folk gjenbruk i dagens bruk og kast samfunn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 fant dama mi på dynga jeg..........hun var godt brukt ja........men hun fungerer jo Sånn fant jeg min også Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det var jeg som leverte damene på dynga !!! Lykke til ! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei! Når dykk var inne på sjukehus som kaster dataustyr etc.Burde ikkje eit sjukehus ha gode rutiner på kassering av slikt materiell?Foreksempel at it-avdelingen på sjukehuset gjekk igjennom pcáne og tok for seg ei grundig sletting.Og da tenker eg ikkje på at det holder med ein format c: . Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei!Når dykk var inne på sjukehus som kaster dataustyr etc.Burde ikkje eit sjukehus ha gode rutiner på kassering av slikt materiell?Foreksempel at it-avdelingen på sjukehuset gjekk igjennom pcáne og tok for seg ei grundig sletting.Og da tenker eg ikkje på at det holder med ein format c: . Skru ut alle harddiskene og "makulere" de med slegga Resten kan gis bort til entusiaster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå