Gå til innhold

Gratis søppel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, helt klart. Du blir sjokkert over hva folk faktisk kaster

Så kanskje du kan fortelle meg hvilken søppeldynge?

Har vært på den i nærheten av Alna, var helt grusomt å se alle PCene som ble kastet. Smuglet med meg noen minnebrikker og noe CPUer sa seff.

Lenke til kommentar

vel, jeg bor et godt stykke unna alna....

Kan tenke meg at mengden folk kaster øker i takt med hvor stor byen er osv.

Fikk bare med meg litt ledninger og skruer jeg, men det var jo det jeg skulle ha også.

Har litt begrenset med plass og 3 stk PC fra før av, madamen blir gal om jeg putter inn flere nå.. :)

Lenke til kommentar

Ble folk sure for at dere stjal søppel?

hmm

Veldig rart, men det kan hende det var pc'er fra sykehus med secret stæsj osv. Tror det er best å spørre, evt sende en søknad til de som kastet opplegget hvor du sier at "erasing toolz elns" skal brukes.

:)

Lenke til kommentar

Holder ikke å kjøpe disketter fra ibaas du må også være av riktig klasse for å få lov til å få slete maskiner, ulike klasser og ulike klasser slettingen blir utført på og det som ikke kan slettes må degausses (ødlegge totalt) koster mye for en slik maskin

Lenke til kommentar

Når jeg stod på søppeldynga på Alna kom det en mann som skulle hive en videospiller. Jeg spurte om jeg kunne få den før han hev den, for da ville det jo bare bli bytte, og ikke søppel->plukke opp fra boksen med søppel :roll: .

Så, vis man står ved siden av korgen med datautstyr lenge nok kommer det nok noen som skal hive en gammel P2.

Det er faktisk en stereovideospiller med fjernkontroll og det hele jeg fikk, eneste minuset er at menyene er på fransk, lærer meg det snart da. Bruker den fremdeles, og funker like bra som en ny en.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått, så har ikke man ikke lov til å nekte deg å plukke søppel, men man må spørre først. Det var en rettsak på dette for ikke så lenge siden. De kan kreve deg for en symbolsk sum for det du plukker, men som regel er det gratis. Retten sa i sin begrunnelse at det skal være slik fordi, man ikke kan nekte folk gjenbruk i dagens bruk og kast samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
fant dama mi på dynga jeg..........hun var godt brukt ja........men hun fungerer jo

:lol:

Sånn fant jeg min også :roll:

Lenke til kommentar

Hei!

Når dykk var inne på sjukehus som kaster dataustyr etc.Burde ikkje eit sjukehus ha gode rutiner på kassering av slikt materiell?Foreksempel at it-avdelingen på sjukehuset gjekk igjennom pcáne og tok for seg ei grundig sletting.Og da tenker eg ikkje på at det holder med ein format c: .

Lenke til kommentar
Hei!

Når dykk var inne på sjukehus som kaster dataustyr etc.Burde ikkje eit sjukehus ha gode rutiner på kassering av slikt materiell?Foreksempel at it-avdelingen på sjukehuset gjekk igjennom pcáne og tok for seg ei grundig sletting.Og da tenker eg ikkje på at det holder med ein format c: .

Skru ut alle harddiskene og "makulere" de med slegga :) Resten kan gis bort til entusiaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...