Silvester Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har nextgentel netopia ruter som bruker ip'en 10.0.0.1. Videre har jeg en switch koblet til ruteren, smoothwallboxen koblet med ett nic til ruteren, samt med et annet nic til en annen pc (med riktig type kabel, tror det heter krysset). Installerte Smoothwall 2.0 beta 4, og satt green nic's ip til 10.0.0.6, og red nic til å bruke dchp. Har også sjekket at netopia ruteren har oppdaget smoothwall boksen. Iallefall på første forsøk fikk jeg maskinen jeg har på 10.0.0.5 (koblet til switch) til å finne smootwallen, og kunne koble til webinterfacet. Smootwallen kunne også koble til nett (prøvde å pinge noen sites). Maskinen bak smoothwallen derimot fikk ikke kontakt whatsoever. Prøvde å reinstallere en gang med samme instillinger, samme koblinger etc. men nå plutselig finner ikke smoothwallen og maskinen på 10.0.0.2 hverandre.. Smoothwallen finner heller ikke ruteren, selv om den klarer å pinge sider. Noen som har erfaring med slikt? edit: fått hjelp på deres egne irc kanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå