AasanJr Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Her er et portrett jeg tok av en kompis. Har kuttet bildet litt på høyre side og justert fargene litt. Mulig det var litt dumt at øverste del av hode ikke ble med...hva mener dere? Tatt med Canon EOS 40D 28-135mm Brennvidde: 80mm Blenderåpning: F/5.0 ISO: 800 mvh Marius Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har ikke problemer med at hodet på toppen er kuttet, men har litt problemer med nederste del, burde hatt litt mere plass der mener jeg. Ellers er lyset ett problem for meg, likte ikke hvordan ansiktet hans blir delt her. Burde det enten være mere skygge, eller mye mindre, og kanskje litt lys over inn til øyet / toppen av kinnet =) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg plages ikke av at det så tett i bunnen; men du (cruel...) har rett i det angående skyggen. Det er jo også noe som lar seg lett fikse. Her en rask runde i GIMP: (Si ifra hvis du ikke vil at jeg klår på ditt bilde; så skal jeg fjerne det). Tom Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Problemet med tomsi sin versjon er jo at det blir litt rart med det øyet som er / var i skyggen, som plutselig blir så lyst, uten at det har catchlight alà det første bildet, og øyet ser litt freakey ut =D Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg syns det ble for mye skygge på venstre side av ansiktet. tomsi42 sin versjon syns jeg at fargene forsvant. Justerte litt i levels på photoshop. Når du tar bilde så nært syns jeg ikke det er noe galt i at hele hodet ikke kommer med. Endret 18. oktober 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Enig i det som har blitt sagt til nå, men forslagene til endring har ikke vært (i mine øyne) vellykket Jeg syns det ble for mye skygge på venstre side av ansiktet.tomsi42 sin versjon syns jeg at fargene forsvant. enig i dette goggen, men din versjon er tilgjengjeld littfor utbrent på høyre side... EDIT: tror nok justeringene må skje når bilde taes, ikke etter.... Tviler på at det er brukt blits for eksempel... Endret 18. oktober 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 von-schnellfahrer: Enig i det, men jeg syns derimot at min versjon er bedre en utgangspunktet. Jeg syns ikke blitz hadde passet da skyggen gir dybde i bildet. Lenke til kommentar
AasanJr Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Takk for gode innspill! Jeg mener selv at den skyggen på høyre side av ansiktet passer bra på dette bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå