Slythas Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 som tittelen sier. Kommer kun når jeg spiller wow. Minimerer jeg spillet, er den borte. Tar jeg det opp, kommer en litt lav, men smålig irriterende "skurrelyd" av viften (tror det er viften i alle fall). Noen som vet hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kortet blir varmere under belastning og viften går fortere for å holde temperaturen nede, du vil mest sannsynlig høre den lyden i alle 3D spill. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Kulle lageret på min 3870x2 har rykket allerede, dakommer det en iritterende lyd når viften går fortere ved spilling... Kansje er det samma hos deg.. Ta å dytt på viften når du står i et spill, da finner du fort ut om lydden er fra viften.. Endret 16. oktober 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Om du googler litt så burde du finne litt om det med rar lyd. Jeg har i alle fall kommet over det på flere forumer. Husker ikke i farta hva det kom av.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) For å diagnosere om det er turtallsavhengig på Vifta kan du med RivaTuner i Windows guffe opp vifta og høre etter hvor det kommer fra. Også mulig at kondensatorer kan lage merkelige lyder også... Endret 17. oktober 2008 av 007CD Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Det som er litt rart da, er at under spilling (i dette tilfellet, WoW) er det sånn at om jeg zoomer rett ned i bakken, slik at minst mulig grafikk blir vist, blir lyden mindre/borte, men om jeg da ser opp igjen, mot andre spillere, mobs eller bygg, kommer lyden med en gang. Lenke til kommentar
anderz Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 eg lurer på om eg opplever noke det samme med mitt 4870 kort. når eg gamer, eller kortet har høg load, kjem det ein høgfrekvent pipelyd. kva kan det komme av? og er det noke av det samme som trådstarter opplever? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Pipelyden kommer fra kondensatorene på kortet, dette er noe som varierer fra kort til kort tydeligvis og er også på enkelte Nvidia modeller. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 jeg har det til de grader på mine 8800gt kort fra Asus. Lyden er verst i det den loader opp crysis. men under spillingen er den borte. Lenke til kommentar
anderz Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Pipelyden kommer fra kondensatorene på kortet, dette er noe som varierer fra kort til kort tydeligvis og er også på enkelte Nvidia modeller. okay! eg har eit sapphire kort. hjelper det og klage og få tilsendt nytt? eller er det produsenten som er problemet? at eg må kjøpe fra ein anna produsent? for eg kjenner det er litt irriterende.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå