Gå til innhold

Katt+takvifte=morsomt

Rikky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genial. Når jeg eller noen andre er deppa en gang i fremtiden kan jeg bare dra frem denne film snutten og kose meg med at KATTER ER NOEN DUMME DYR. :lol::lol::lol:

De er heldigvis ikke så dumme som hunder som bare dilter etter eierne. Dumme, underkuete dyr er det. Katter klarer ivertfall å være litt selvstendige.

Lenke til kommentar
Genial. Når jeg eller noen andre er deppa en gang i fremtiden kan jeg bare dra frem denne film snutten og kose meg med at KATTER ER NOEN DUMME DYR. :lol::lol::lol:

De er heldigvis ikke så dumme som hunder som bare dilter etter eierne. Dumme, underkuete dyr er det. Katter klarer ivertfall å være litt selvstendige.

Så selvstendig at naboen kan mate katten og få seg en ny katt. Hunden er da mer sosial enn en katt som gjør hva du vil.

Eneste grunnen for at katten er hos deg er pga mat og tak over hodet. Har hatt katt jeg også. Må si bare at til og med dverghermalin kaninen vi hadde var mer kosete. :lol:

Katter svikter for en boks med tunfisk. Det sier alt. Hunder beskytter deg meg livet sitt. Kommer det et stort dyr. Stiller min hund seg i mellom meg og det vesenet. :yes:

Men så mener jeg ikke at alle hunder er like kul ol. Hunder som blir bært på hele tiden er bare tull. :grumpy:

Lenke til kommentar
Genial. Når jeg eller noen andre er deppa en gang i fremtiden kan jeg bare dra frem denne film snutten og kose meg med at KATTER ER NOEN DUMME DYR.  :lol:  :lol:  :lol:

Så selvstendig at naboen kan mate katten og få seg en ny katt. Hunden er da mer sosial enn en katt som gjør hva du vil.

Eneste grunnen for at katten er hos deg er pga mat og tak over hodet. Har hatt katt jeg også. Må si bare at til og med dverghermalin kaninen vi hadde var mer kosete. :lol:

Vel, jeg mente ikke det jeg sa, sånn 100%. Katter kan være veldig kosete og sosiale, og jeg vet om flere i nærheten av foreldrene mine som mater katter (gamle damer klager over at det er så mange katter i nærheten, men setter allikevel ut masse mat til de), men til tross for dette er kattene til foreldrene mine "trofaste" for å si det på den måten. I løpet av livet mitt har jeg hatt ca. 10 katter, og ingen av de har sviktet oss. At katter ikke vil forsvare oss er også tull. Hvorfor prøver katten å dra foreldrene mine vekk fra bilveien der alle de "slemme" bilene kjører? Hvorfor prøver de å varsle oss når det kommer noen de ikke har sett før?... de vil så gjerne forsvare oss, men de er små og har ikke mye å stille opp med, så i stedet for å gå til angrep (noe som er nyttesløst), så advarer de oss.

Det jeg liker mest ved katter er selvstendigheten. Å ha en hund innebærer en masse forpliktelser. Den må luftes, du kan ikke dra på ferier uten hunden og en masse annet. En katt klarer seg selv alene over relativt lange perioder så lenge noen gir den mat. Også er den så utrolig glad når vi kommer hjem.

Å si at en ingen katter er kosete, er som å si at ingen datamaskiner er kraftige nok til å spille Tetris. Det er veldig forskjellig. Blir en katt kjælt med fra den er liten, så vil den mest sannsynlig forbli kjælen. Det er ingenting kattene hjemme hos mine foreldre liker bedre enn å ligge i samme seng som foreldrene mine om natten... å ligge på fanget til moren eller faren min når de ser på tv osv... De er utrolig hengivne og fulle av personlighet. Hver katt er unik, og det er rart å se hvor forskjellige de to kattene vi har er, selv om den ene faktisk er datteren til den andre.

Det samme med hunder... noen hunder er hengivne, andre vil bare bjeffe og gneldre, slik som hunden til mine foreldres naboer. Den angriper faktisk folk (og biler) på veien. Å angripe en bil er vel ikke direkte smart? Jeg har faktisk sett den ene av kattene våre se seg for før den løper kjapt over bilveien hjemme... mens nabohunden løper rett mot bilene. Den har faktisk blitt påkjørt en gang, men hjalp det? Neida, den er visst fast bestemt på å ta hevn.

Men hunder er, som katter, individer med forskjellig personlighet. Alle hunder er ikke dumme... bare noen. Det innrømmer jeg. Så nå forventer jeg at du kommer med samme innrømmelse... at ikke alle katter er dumme... bare noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...