Gå til innhold

Hvorfor, hvorfor, hvorfor!? (har man klistremerker under møss)

Anbefalte innlegg

Dette er noe som har irritert vettet av meg lenge.

Hvorfor i alle dager har man klistremerker av noe slag under musa?

Det eneste man får ut av dette er at det samler seg uhorvelig mye støv i kantene på klistremerkene, og er man riktig heldig, så har det festet seg et lite hår som går rett over hullet til sensoren akkurat i det man er i ferd med å knerte noen i f.eks. CS.

Kan noen gi meg en god grunn til at man har noe som helst annet enn en helt ren og plan flate under musa?

Og er det noen som har fjernet overnevnte klistremerker, og fått med seg absolutt alt limet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker du om de små ovale som er på sidene (fem stykk på min) så er det mouseskates. Det sørger for at de blir den eneste kontaktflaten og er laget av et glatt materiale. Mindre kontaktflate = mindre friksjon.

I tillegg så er det også andre klistremerker som gjerne er over skruehullene. De er der fordi da blir det lett å se om man har skrudd opp musa. Er den åpnet så mister man vanligvis garantien.

Lenke til kommentar

Hehe, mouseskates må man da min santen montere på selv, så nei, det er slettes ikke det jeg snakker om. Det ville vært fantastisk rart om jeg hadde klart å montere på mouseskates uten å være klar over det selv.

Jeg snakker først og fremst om klistremerket rundt nettopp sensoren, men også de som bruker å informere om nyttige saker som f.eks. navnet på musa, modellnummer, produksjonsland, og i det hele tatt. Det er godt mulig det først og fremst er der for å beskytte skruehull, men kunne de ikke ha brukt noe annet enn akkurat et klistremerke? Og rundt sensoren kan jeg aldri tenke meg at de har noen god grunn til å klistre klistremerker.

Uansett. Det er fantastisk irriterende, og jeg har lyst til å slå den som fant på det. Hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...