Gå til innhold

Milde reaksjoner på personangrep

Anbefalte innlegg

Ble utestengt fra forumet for noen dager for en stund siden, fordi jeg hadde gitt et saklig svar til noen som gikk off-topic i en tråd, men opplever til stadighet at dersom noen kommer med personangrep så blir bare posten slettet, og så får folk holde på som før etterpå. Her på forumet så har jeg opplevd å høre fra folk at de ønsker meg hengt og skutt, at familien min skal brenne i helvete, og ellers at jeg er både det ene og det andre av negative ting, og harselering med at jeg er kristen og latterliggjøring av svakheter jeg har, som f.eks. at jeg hadde rusproblemer tidligere i livet og at jeg har slitt en del med psykiske lidelser. Opplever alt dette som veldig sårende, men ser ikke at det blir gjort særlig mye med det. Synes ikke det er helt rettferdig at det skal være strengere straff for å gå off-topic i en tråd enn å si ting til en annen som er sårende.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her på forumet så har jeg opplevd å høre fra folk at de ønsker meg hengt og skutt, at familien min skal brenne i helvete, og ellers at jeg er både det ene og det andre av negative ting, og harselering med at jeg er kristen og latterliggjøring av svakheter jeg har, som f.eks. at jeg hadde rusproblemer tidligere i livet og at jeg har slitt en del med psykiske lidelser. Opplever alt dette som veldig sårende, men ser ikke at det blir gjort særlig mye med det. Synes ikke det er helt rettferdig at det skal være strengere straff for å gå off-topic i en tråd enn å si ting til en annen som er sårende.

Enig! Kjenner ikke til denne saken, men er enig i at slike utsagn burde straffes hardere. Har også blitt kalt mye rart i min tid på forumet, men som oftest bare ler jeg av det, da det som oftest sier er om de som slenger dritt enn det gjør om undertegnede. Men er klart er ikke noe særlig og bli latterliggjort for pysykise lidelser og rus problemer. Anbefaler deg og rapportere innleggene i stedet for og svare på de, da kaster man ofte bare bensin på bålet (snakker av erfaring). Så må moderatorer bli enda flinkere til og fjerne slikt, har også sett at slike personagrept blir stående i flere timer etter en rapportering og noen ganger ikke fjernet i det hele tatt. Også bør folk tenke over hvordan de snakker til andre, selvom du ikke ser eller kjenner personen!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg holder med Bellicus i denne saken, tenk det. :) Jeg har også sett at relativt grove overtramp ikke har gitt synlige konsekvenser for brukerne som har begått dem. I det siste så ser det ut til at det har blitt en innstramming, men for en stund siden så opplevde jeg gang på gang at brukere slapp unna, selv etter at flere hadde rapportert det samme overtrampet. Alt i alt så synes jeg moderatorgjengen her på forumet gjør en god jobb, det er vel ikke annet å vente at de noen ganger gjør feil - de som alle andre.

Lenke til kommentar

Forskjellige form for reaksjon når det kommer til personangrep kan skyldtes så mangt. Brukere har ikke oversikt over alt som faktisk blir gjort.

Men det er også en svakhet og det er manglende klar føring overfor moderatorteamet på hvordan man skal reagere på personangrep. Med et team på 30+ moderatorer kan da reaksjonene sprike, vi merker dette når vi mottar klager. Men dette er ikke moderatorenes feil, det er noe som faller på oss i styret. Bedre føringer for å sikre mer konsekvent moderering ligger på våre skuldre og vil bli tatt tak i.

Det er ønskelig med mest mulig takhøyde på forumet, men personangrep er uønsket fordi det både er off topic og alltid ødelegger diskusjonen. Et angrep fra en ukjent kar som gjemmer seg bak et nick er jo egentlig en bagatell for den involverte (med mindre det er grove trusler), men det forhindrer ikke at det er irriterende, unødvendig provoserende og fullstendig irrelevant for diskusjonen. Det er nok av tilfeller hvor enkelte hevder det er relevant for diskusjonen å kalle motparten en idiot, men det når ikke frem hos oss. Fokus på ball og ikke spiller.

Så vi får bare fortsette å jobbe for mer konsekvent moderering og for å få luket vekk personangrep. :)

Lenke til kommentar
Et angrep fra en ukjent kar som gjemmer seg bak et nick er jo egentlig en bagatell for den involverte (med mindre det er grove trusler).

Er ikke helt uvesentlig. Som du sier selv kan dette ofte torpedere debatter og ende opp med at tråder blir stengt, der utgangspunktet var bra. Har også på følelsen at mange brukere gjør dette med vilje, nettopp for og få tråden stengt. Skal ikke komme med anklagelser eller navn, men har fått det på følelsen :hmm: Men fint at dere tar tak, og formulerer en felles plan for dette, det trengs!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...