Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm under installasjon av OS

Anbefalte innlegg

Ny PC, nye problemer...endeløse problemer.

Oppsett:

Asus P5Q Deluxe

Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500

Intel Core 2 Quad Q9450

PowerColor Radeon HD 3450 512 MB SCS

Western Digital Caviar SE16 640 GB

Antec NeoPower 550W

Blåskjermen kommer under installasjon av OS. Den nevner "MEMORY_MANAGEMENT" og har en stopmelding 0x0000001A

Hva kan være feil, RAM-brikkene? Har prøvd med bare 1 brikke + i ulike posisjoner...kan det være prosessoren? Skjermkortet? PSU? HDD? Jeg vet ikke min arme råd og har ingen komponenter å teste opp mot...Trodde først det var hovedkortet men det har vært inne til testing hos nettbutikken...de fant ingen feil...

HELP! Please!

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny PC, nye problemer...endeløse problemer.

Oppsett:

Asus P5Q Deluxe

Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500

Intel Core 2 Quad Q9450

PowerColor Radeon HD 3450 512 MB SCS

Western Digital Caviar SE16 640 GB

Antec NeoPower 550W

Blåskjermen kommer under installasjon av OS. Den nevner "MEMORY_MANAGEMENT" og har en stopmelding 0x0000001A

Hva kan være feil, RAM-brikkene? Har prøvd med bare 1 brikke + i ulike posisjoner...kan det være prosessoren? Skjermkortet? PSU? HDD? Jeg vet ikke min arme råd og har ingen komponenter å teste opp mot...Trodde først det var hovedkortet men det har vært inne til testing hos nettbutikken...de fant ingen feil...

HELP! Please!

Dette er grunnen til at jeg ikke gidder bygge mine egne pc'er mer. Enklere å betale datakjeden en 1000 lapp for å bygge den ferdig, og få noe som jeg vet fungerer 100% :)

Lenke til kommentar

Det gikk bra sist gang, for 4 år siden så hvorfor ikke nå :) Jeg ville ha disse komponentene og tviler på at noen kunne tilby å bygge en slik...

Uansett, jeg sliter bigtime :S

Tror jeg må trygle noen i Tromsø om å låne meg en rambrikke og/eller et skjermkort for å prøve å finne feilen...

Lenke til kommentar

last ned en cd med memtest som kan sjekke ram-en for deg. Ubuntu live cden har f.eks. et memtest som et alternativ når du starter opp. Sjekk samtlige rambrikker i samtlige ramspor på hovedkortet. Gir samtlige alternativer feil, sender du begge deler tilbke, sammen med en GOD beskrivelse av symptomene, hva du har prøvd, og resultatet av memtest. Et oppegående verksted/butikk tar ikke betalt av deg når du sender tilbake både ram og hovedkort, og det er noe feil på en av delene. Kan være umulig å finne ut av selv uten ekstra testutstyr.

Lenke til kommentar

Kommer blåskjermen når du kjører med kun en ram brikke i et spor du har memtestet den i?

F.eks. sette en rambrikke i spor 1, teste ok med memtest, og så prøve å kjøre installasjonen med kun den ene rambrikken på den plassen. Høres ut som det kan være verdt å prøve et annet OS/installere fra en annen cd, i fall en du har er korrupt. memtest burde oppdaget det dersom det var noe feil.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte memtest på begge brikkene samtidig. Jeg skal prøve det du sa NgZ. Skal reise bort nå så får komme tilbake til dette over helga. Jeg kan legge til at maskinen har vært opp e å gå med win xp men med diverse blåskjermer (notert ned) og problemer med installasjon av lyddriver. Kjøpte derfor vista for å ta vekk en mulig (men lite sannsynlig) feilkilde i XP-cd'n.

Jeg lurer også på om det kan være det skjermkortet. Må teste mer ram...

Lenke til kommentar

Har Vista Sp1 ja, helt ny DVD.

Etter å ha kjørt 45 runder med Memtest86+ ver. 1.7 på en brikke. Så forsøkte jeg å installere Vista igjen...gikk dårlig med ny blåskjerm. Denne gangen så den slik ut:

post-62963-1224602240_thumb.jpg. Forsøkte så å installere XP fra den gamle CD'n, kom et stykke på vei men så gikk også dårlig da det ble en feil under innlasting av OS...

Kan det være noe feil med CD-stasjonen? Lurer på om jeg skal levere fra meg PC'n til noen som har komponenter å teste opp mot...Elkjøp?

Lenke til kommentar

Ifølge Microsoft skyldes feilen "This issue can occur if a problem occurred within the Ntfs.sys file. The Ntfs.sys file is the driver file that enables your computer to read and write to NTFS partitions. Damage in the NTFS file system, damaged portions of your hard disk, or damaged SCSI or IDE drivers can also cause this issue."

Du kan prøve å slette alle partisjonene under installasjonen, og oprette dem på nytt (ikke velg hurtigformatering) Om du kommer til gjenoppretningskonsollen eller noe, kan du også prøve å kjøre chkdsk og chkdsk /r for å sjekke filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...