Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert laptop, ingen lyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Asus A3H laptop som jeg nylig formaterte og installerte Windows XP Home(OEM, fulgte ikke med PC, jeg brukte CDen til fattern som han bruker til sin PC, men jeg brukte bare serialen under PCen. Alt er legit sånn sett) på, var ikke noe lyd etter installasjonen. Greit nok tenkte jeg og fant driveren til lydkortet på asus.com. Installerte dem, restarta PCen og det var fortsatt ikke noe lyd i det hele tatt når jeg skrudde på PCen. Har prøvd å avinstallere driveren og installere på nytt flere ganger uten hell.

Høytalerne funker helt fint i Ubuntu, så det er ikke noe som er galt rent fysisk.

Fulgte ikke med noen CDer med PCen.

Noen innspill om hva som kan være problemet mitt?

Mvh. Dofty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... installerte Windows XP Home(OEM, fulgte ikke med PC, jeg brukte CDen til fattern som han bruker til sin PC, men jeg brukte bare serialen under PCen.

En OEM-CD kan være spesielt tilpasset maskinen/produsenten. Hvilken maskintype har din far?

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å kjøre recovery ? det skal ha fulgt med 1 stk recovery CD + 1 stk driver-CD med i pakken fra "fabrikken".

Det fulgte ikke med en eneste CD eller DVD. Kjøpte PCen ny.

.... installerte Windows XP Home(OEM, fulgte ikke med PC, jeg brukte CDen til fattern som han bruker til sin PC, men jeg brukte bare serialen under PCen.

En OEM-CD kan være spesielt tilpasset maskinen/produsenten. Hvilken maskintype har din far?

Han kjøpte den disken på Elkjøp sammen med alle andre OS, så det var ikke noe som fulgte med PCen hans.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...