NatroN Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Heisann! Har netopp bygd ny datamaskin for en kamerat, spesca er følgende: Intel E8400 Kingston HyperX 1066 MHz 2GB Asus P5Q Power Color Radeon 4850 500W PSU Antec Nine Hundred Koblet den opp hjemme hos meg, alt virket fint. Han tok den med hjem, men får ikke noe skjærmbilde. Eller, han får det, av og til! Noen ganger får han bilde når han booter, andre ganger er skjærmen svart hele tiden. Da må han reboote, loke og sjekke alle kablene inni for å se om alt er festet, for så å prøve igjen. Da kan det hende det funker, ellers gjentar han dette og booter igjen.... Alt er helt nytt, alt står skikkelig i. Har ingen peiling på hva dette kan være. Noen som har hatt lignende problem? Eller som kanskje har noen forslag? NatroN Takk på forhånd, dette er krise ass. 10 rebots per oppstart er litt kjedlig. Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det mulig skjerm-kabelen hans kan være skadet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Om han bruker DVI til VGA'n som følger med så må denne skrus fast uansett, ellers er det lett at den faller ut litt og det er nok, ikke så enkelt å se men litt rikling på denne så funker det. Lenke til kommentar
maddox91 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Poster for NatroN, han er paa hytta. Vi har testet med annen skjermkabel og annen skjerm, saa det er ikke problemet. Ogsaa dobbelsjekket at kortet staar ordentlig i og at alle kabler er koblet til. Kan kortet rett og slett være defekt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Regel nr 2 ved feilsøking er å prøve kortet i en annen maskin, funker det perfekt der er feilen ett annet sted. Jeg vet at blåste kondensatorer på HK kan forårsake lignende symptomer, men P5Q mener jeg bestemt har gått bort fra elektrolytt og til Solid state som ikke skal ha disse sykdommene, dessuten er kortet for nytt til å ha "Kondensator syken" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå