Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen har kreft!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sjekket den for virus, for spyware og annet mulig drit. Men jeg finner ikke ut hva som feiler pcen. Den har bare blitt treg. Hvorfor? Hvorfor er den så mye tregere i dag enn det den var da Xp var nyinstalert?

Hvorfor jobber harddsiken så sinnsykt hele tiden? Hva driver den med? Bare jeg skal gjøre en liten oppgave knitrer harddisken seg til døde.

Når jeg titter i oppgavebehandling, så er det ikke CPU som bruker mye krefter, ikke minne heller. Så, hvorfor jobber harddsiken så sinnsykt når jeg leker litt med photoshop og illustrator?

Kan det være noen litt sjulte trojaner eller spyware jeg har? (Jeg har sånn ca veldig lav tilllit til dagens antivirus og spyware programmer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ComboFix.exe + SmitfraudFix.exe SUPERAntiSpywarePro.exe (trial som finner mye spyware) + Malwarebytes' Anti-Malware

Den comboen skulle ta knekken på det som finnes av spyware. Kjører som regel igjennom i den rekkefølgen, Combofix og Smithfraud fix far som regel det meste av Spyware veldig kjapt (er bare små exe filer som scanner systemet. For å være sikker kan det være greit å installere de to siste og kjøre scanninger på begge to for å få fjærnet siste rest av spyware.

Etter dette sletter jeg alle filene nevnt ovenfor og bruker Avast Antivirus, har funket for meg og mange av kundene mine :)

ER maskina fremdeles treg=

Reinstall

Hvis heller ikke det hjelper=

NY maskin

HTH

Endret av eNigma333
Lenke til kommentar

HD tune var et kjekt program. Har lett lenge etter det. Jeg ser at harddiskene ofte skriver å leser en del, selv om alle programmer er lukket og intenting skjer. Hvorfor? Spyware?

Er det termostat i alle harddisker? Ellr regner HDen ut en fiktiv temp?

Min Windows disk har også en temp på 55-60 grader. Er dette kritisk? Tydlig at HD tune ikke synes det er en spessiel god ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...