XuserX Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei Jeg har installert ubuntu server 8 på min pc lurer på hvordan kan jeg lage cron slik at den kan oppdatere seg selv daglig? "apt-get update" når jeg bruker dette komandoet skjer det noe virkeligt? den spør jo ikke om jeg vil installere noe? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 update bare oppdaterer reservoaret. Det er upgrade som er selve oppdateringen. så apt-get -y upgrade eller noe i den dur? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 sudo aptitude update oppdaterer listen over programmer og tilgjengelige oppdateringer. sudo aptitude upgrade oppdaterer pakker som kan oppdateres Lenke til kommentar
R3itan Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 # m h dom mon dow command00 03 * * * apt-get update && apt-get upgrade -y Sånn ser min crontab ut. (skriv crontab -e for å komme inn ditt). Den oppdaterer seg klokka 03 hver dag. Bruker Debian tho, vet ikke hvordan det blir med sudo og det greiene der. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg regner med at for å gjøre det samme under Ubuntu må du legge oppgavene til roots crontab, og dermed først bytte bruker. sudo su crontab -e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå