skaqq Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Snei. Tilgi meg hvis dette er feil forum for dette topicet. Prøvde å søke, men fant ikke noe lignende. Til problemet. Jeg sliter med FPS drop på min bærbar PC når jeg spiller spill som BF2 etc. Jeg er ganske sikker på at jeg har hardware til å takle spillet (har samme FPS drop uansett hvilken oppløsning og grafikk innstilling jeg kjører). Det er ikke konstant, dvs. det skjer etter typ 5 min. og fortsetter kontinuerlig. Er det noen som har noen ideér om hva som kan være årsaken? Jeg har prøvd å reinstalere skjermkort driver uten å lykkes (dvs. det står jeg har nyeste driver), og har formatering som siste løsning (selv om jeg ikke tror det vil fikse det). Slik FPS drop skjer forøvrig på de fleste spill, slik som dota og WoW da jeg spillte det. Halp plx Prosessor (CPU): AMD Turion 64 X2 Mobile Techonolgy TL-56 Minne (RAM): 2048mb Grafikk-kort: NVIDIA GeForce Go 7600 Lenke til kommentar
crackjohnny Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er vel tilfeldigvis ikke en Fujitsu-Siemens Xa1526 du har? Jeg har isåfall en slik en. Plagsomme fps-drops i CSS og andre spill.. Har gjort noen søk over lengre tid og forstår det slik at det er gutta hos engineering som har bomma på noen desimaler da de beregnet termisk konduktivitet i kjølesystemet. Det fungerer rett å slett ikke. GPU og CPU genererer så mye varme at cool`n`quiet funksjonen aktiveres og klokkefrekvensen på CPU reduseres til 800Mhz. Da aksellererer også vifta. Dette gir fps-drop i noen sekunder før klokkefrekvensen igjen økes og vifta slukkes. Potensielle løsninger: -Bygg nytt kjølesystem. -Overstyr viftestyringen og få konstant maxRPM når du skal belaste CPU/GPU. -Returner pc på garanti. -Selg den. For meg ble det å kvitte seg med den. Hva faen skal man med en sterk pc hvis den bare orker å løfte tungt i noen minutter om gangen.. Så sånn er det. Lenke til kommentar
skaqq Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Det er vel tilfeldigvis ikke en Fujitsu-Siemens Xa1526 du har? Jeg har isåfall en slik en. Plagsomme fps-drops i CSS og andre spill.. Har gjort noen søk over lengre tid og forstår det slik at det er gutta hos engineering som har bomma på noen desimaler da de beregnet termisk konduktivitet i kjølesystemet. Det fungerer rett å slett ikke. GPU og CPU genererer så mye varme at cool`n`quiet funksjonen aktiveres og klokkefrekvensen på CPU reduseres til 800Mhz. Da aksellererer også vifta. Dette gir fps-drop i noen sekunder før klokkefrekvensen igjen økes og vifta slukkes. Potensielle løsninger: -Bygg nytt kjølesystem. -Overstyr viftestyringen og få konstant maxRPM når du skal belaste CPU/GPU. -Returner pc på garanti. -Selg den. For meg ble det å kvitte seg med den. Hva faen skal man med en sterk pc hvis den bare orker å løfte tungt i noen minutter om gangen.. Så sånn er det. Ja! Det er den PC'en jeg sliter med også. Jeg har hatt mistanke om at det er varmen som utgjør det, da den blir fort varm og bråker mer enn noen andre PC'er jeg har vært borti. Det du nevnte med overstyr viftestyringen - kan du komme nærmere innpå det? Hvordan gjør jeg det, og hva går det ut på - fordeler/ulemper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå