Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det kommer blod ut med avføringen!


Gjest gutt17

Anbefalte innlegg

Vaio: mener du også at det er like stor sjanse for at du finner unge folk med hemorider som eldre? Altså, hvis du var på sykehuset og fikk beskjed om at du ville få en million on du pekte ut en pasient med hemorider, ville du da heller trasket til pediatrien enn til geriatrien?

Hemoroide kan oppstå hos alle, spesielt hos en 17åring som sitter mye. :wee:

 

Hvis han ikke oppgi andre symptomer som feber, mage smerter, utslett osv osv...

Er det mest sannsynlig snakk om hemoroide. :wee:

 

Vaio ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvordan vet jeg hva det er da? Jeg har seriøst ikke tid til noe sykehus greier. Jeg sitter jo en del, man sitter jo mye på skolen, og litt når man kommer hjem også, men jeg er ellers ganske aktiv og trener regelmessig, så skjønner ike at jeg liksom skal ha hemorider liksom.

Hemoroide er bare en breee definisjon av "sprengte vener"... :wee: nothing more.

Spis litt mer fiber... Den forsvinner nok.

 

Vaio ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det i lengre tid nå. Det kommer og går. Det er nok indre hemriser du har ja.

 

Problemet er at man blir svimmel og kvalm av å miste så mye blod.

 

Men stikk til legen for sikkerhetsskyld. Det finnes behandling for dette som gjør at det stopper meget kjapt.

 

Skjer det flere ganger over en kortere periode så må du ihvertfall dra til legen.

 

Jeg orker ikke å dra til legen hvis det skjer engang hvert halvår liksom. Som jeg sier, det kommer og går. Og det kan lett behandles.

Lenke til kommentar
Faen, hva skjedde med at det kunne være en rift? Jeg har ingen andre symptomer, jeg kan kjenne at det er der, på en måte, kjennes ut som et kutt liksom, skjønner?

 

 

Legen min forklarte meg at det er som når du blør neseblod. Du har jo ikke vondt i akkurat riften som gjør at du blør.

 

 

Og dette kan komme av hvis du har hard avføring. Eller hvis du har løs avføring over lengre tid. Og sterk mat generelt kan fremskyve symptomet.

 

 

Nå snakker jeg ikke som jeg har medisinsk peiling på dette. Snakker bare av personlig erfaring med problemet.

 

Dette startet til meg da jeg var 21 år. Og har kommet og gått helt siden. I dag er jeg 28 år.

 

 

 

Dog det er ikke akkurat en herlig opplevelse å få undersøkt seg for dette.. De kommer nok til å bruke et ekkelt redskap som heter rektoskop. Jepps det er akkurat hva det høres ut som det er. Teleskop man .. vel bruker for å undersøke et spesifikt område av kroppen som er beregnet for at ting skal komme UT. Ikke at ting skal inn....

 

 

Men det er en undersøkelse, og da kan du få behandling. Og behandlingen kan innebære både stikkpiller, som gjør at du ubehaglig må bruke disse i et par uker. Men det er verdt det for å få denne riften til å gro, slik at du slipper at blodtapet gjør at du blir svimmel og kvalm. Smal pris å betale for videre velvære.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klør du i ræva? svir det? Spruter blodet når du driter? Da har du mest sannsynelig en Hemoroide eller 10 (sa legen min). Og det er HELT normalt at en 17åring har Hemoroide i stumpen. Det er faktisk MYE større sjanse for det enn at det er noe annet. Tarmkreft rammer ytterst sjelden kids og unge. Men tarmkreft blant unge skjer som oftest om man har en sånn tarmsykdom. Husker ikke hva den heter i farta. Men da har du så å si konstant diarè osvosvosv.

Lenke til kommentar
Hvis blodet er rødt så betyr det at du sikkert bare har fått en rift i endetarmen

 

Skjønner ikke hvordan dette har skjedd, da, har liksom aldri skjedd før liksom...... Har ikke diare. Takk!!!

 

Så du mener tarmen får rift, vis du pøser på med drit?

Må vel svelge en spiker, så må du fram med lappesakene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...