Chatrine17 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har kjøpt meg Vista Home Premium og forsøker å installere men det går ulidelig tregt. Det tar lang tid før det skjer ting, flere minutter med et midlertidig bilde der bare muspekeren vises. Dette virker ikke å være normalt, er det? Når jeg så kom meg videre fikk jeg blåskjerm (det stod bl.a. MEMORY_MANAGEMENT). Neste gang kom det en feilmelding (feilkode 0xC0000005). Jeg har hatt mange problemer med denne nye maskinen skjønner dere, har forsøkt å installere XP men det ser ut til å være hardware problemer. Mange forskjellige blåskjermer og problemer med å installere noen av chipsetdriverne. Denne maskinen har aldri virket for å si det slik. Tips til hvor jeg skal starte å feilsøke? Ting kan kanskje tyde på at det er minnemodulene men disse skal være kompatible med hovedkortet...Jeg har dessverre ingen reservekomponenter å bytte med og kjenner ingen som har.... Oppsett: Asus P5Q Deluxe Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 Intel Core 2 Quad Q9450 PowerColor Radeon HD 3450 512 MB SCS Western Digital Caviar SE16 640 GB Antec NeoPower 550W Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 prøv med en og en RAM brikke i hovedkortet, så tar du bort de som ikke virker. 0xC0000005 The error 0xC0000005 is generated by an illegal "memory access violation". This can be caused by anything from faulty RAM, an incorrect/corrupt device driver, poorly written/updated software and more commonly under Windows XP Service pack 2, malware/adware installations. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå