Gå til innhold

installasjon av vista går treeeegt

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Vista Home Premium og forsøker å installere men det går ulidelig tregt. Det tar lang tid før det skjer ting, flere minutter med et midlertidig bilde der bare muspekeren vises. Dette virker ikke å være normalt, er det? Når jeg så kom meg videre fikk jeg blåskjerm (det stod bl.a. MEMORY_MANAGEMENT). Neste gang kom det en feilmelding (feilkode 0xC0000005).

Jeg har hatt mange problemer med denne nye maskinen skjønner dere, har forsøkt å installere XP men det ser ut til å være hardware problemer. Mange forskjellige blåskjermer og problemer med å installere noen av chipsetdriverne. Denne maskinen har aldri virket for å si det slik.

Tips til hvor jeg skal starte å feilsøke? Ting kan kanskje tyde på at det er minnemodulene men disse skal være kompatible med hovedkortet...Jeg har dessverre ingen reservekomponenter å bytte med og kjenner ingen som har....

Oppsett:

Asus P5Q Deluxe

Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500

Intel Core 2 Quad Q9450

PowerColor Radeon HD 3450 512 MB SCS

Western Digital Caviar SE16 640 GB

Antec NeoPower 550W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv med en og en RAM brikke i hovedkortet, så tar du bort de som ikke virker. :)

0xC0000005

The error 0xC0000005 is generated by an illegal "memory access violation". This can be caused by anything from faulty RAM, an incorrect/corrupt device driver, poorly written/updated software and more commonly under Windows XP Service pack 2, malware/adware installations.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...