Gå til innhold

LG RZ-37lz55 37" LCD - Bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei dette er en T Ford til tv å beregne!

3 år gammel tv som er dårlig utsyrt og har dårlige spesefikk, eks 1 stk HDMI blir jo håpløst når alt fra dekoder, dvd, pc, spillemaskiner etc vil være HDMI avhengig utover... Legg på en tusenlapp og kjøp LG3000 den er 4 ganger bedre, en veldig god skjerm som er godt ustyrt til en hyggelig pris nå for tiden. https://prisguiden.no/product.php?productId=94991

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Bare en HDMI? Og kontrastnivå 1200:1? Det høres ut som om det kan ha vært en god TV i fjor vår engang. Og den er neppe blitt dårligere nå, men LGs nyere modeller er enda bedre. Kanskje du kan gjøre et bra kjøp hvis du får prutet den ned en tusenlapp?

Lenke til kommentar
Bare en HDMI? Og kontrastnivå 1200:1? Det høres ut som om det kan ha vært en god TV i fjor vår engang. Og den er neppe blitt dårligere nå, men LGs nyere modeller er enda bedre. Kanskje du kan gjøre et bra kjøp hvis du får prutet den ned en tusenlapp?

Det er en 2005 modell vi snakker om en 3 år gammel tv her med forferdelige dårlige spesefikk, selges denne ny nå så er det jo en skam. Snakker man brukt her så er den ikke verdt mer en rundt 1500,- 2000,-

Lenke til kommentar

Hmmm, er glad jeg tok turen inn hit først nå kan man si...

Den er brukt ja, får sende en link til denne tråden til han som skal selge så får vi se om vi kan bli enige. Den er jo bedre enn min gamle JVC 28" 100Mhz CRT boks lell...

Stakkars mann, han betalte jo 5000 kr for den selv bare for noen mnd siden. Men han hadde ikke plass til den i stua...

Endret av Jigzaw
Lenke til kommentar
Hmmm, er glad jeg tok turen inn hit først nå kan man si...

Den er brukt ja, får sende en link til denne tråden til han som skal selge så får vi se om vi kan bli enige. Den er jo bedre enn min gamle JVC 28" 100Mhz CRT boks lell...

Stakkars mann, han betalte jo 5000 kr for den selv bare for noen mnd siden. Men han hadde ikke plass til den i stua...

Ja stakkars mann da er han lurt dessverre, jeg slet med å få 4000,- for min drøyt 2 år gamle 42 tommer Hitachi PD7500 og dette var en toppmodell i 2006 som kostet 25,000,- faktisk en veldig bra tv som til slutt gikk til min nabo etter sliting og null respons på finn.no. Dette er en klart bedre skjerm en den LG-en du vurderer og du ser av mitt eksempel på hvor bra tv du nå får til 6000,- ny nå om dagen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Til Jigzaw:

Jeg ser brukt-TV-en slår 37LG3000 på et punkt: Lysstyrke 600 mot 500 cd/m2. I et lyst rom kan dette være vel så nyttig som en enorm dynamisk kontrast. Dersom du har plass til den, får teste den og liker lyd og bilde, og ikke trenger mer enn en HDMI eller kan bruke en HDMI-veksler fra ClasO (300 uten fjernkontroll, 600 kr med) så bør du ikke avskrive den, dersom du og naboen blir enig om en pris begge kan være fornøyd med. Ikke 5000, ikke 1500, men et sted der i mellom, toppen 3000. "Den gang jeg var ung" var det vanlig praksis å halvere prisen for hvert ledd ved bruktsalg, uansett om det var stereo, sykkel eller skøyter - kanskje naboen vil være fornøyd med 2500 dersom det er en TV han ikke har plass til og vil bli kvitt?

Lenke til kommentar
Hva kostet denne da den var ny da? Vi er blitt opplyst 15 000 kr?!

Det er mulig for flatskjerm var dyrt i 2005 men man ser jo hva som har sjedd på 3 år... Den skjermen jeg ga 25,000,- for i 2006 er ikke verdt da mer en 4000,- i dag. Jeg ga 11000,- for en klart bedre 50 tommer skjerm i år og det er vel dette som kalles utvikling. Å gi mer en 2/2500,- for den LG skjemen hadde i hverfall ikke jeg gjort. At Svinks her i det hele tatt sammenligner disse to LG skjermene og drar frem lystyrke som positivt selv om kontrast er ganget med flere tusen og bildeprosessorer er byttet mulig 8 ganger til det bedre på disse 3 årene blir bare tull og blir i grunn å sammligne en platespiller kontra en CD spiller kvalitetsmessig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja, nypris for den aktuelle TV-en er ikke relevant. Den er ikke ny, og "tilsvarende" ny TV (minst like god fra samme produsent), koster i dag under halvparten. Forbruker-elektronikk blir B-vare straks esken er åpnet, og om man skulle regne noe verditap i forhold til nypris, tja kanskje man skal regne halvering per år den er brukt, men det er ikke noen faste formler for dette.

Samtidig kan man kanskje gi en litt bedre pris og ikke noe som oppfattes som et skambud til en god venn eller nabo.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...