Gå til innhold

The Crow, inspirasjon til Heath Ledger?

Aafloey

Anbefalte innlegg

jeg lesere denne tråden og blir extremt overasket over folk som tror de vet hva/Hven The Joker egentlig er..

nei han skal ikke være "Morsom" han er en total anarkist... han er en extremt gal lustmorder som lever i sin egen verden....

Nickelson var IKKE en bra Joker.. (Men han leverte en bra figur i filmen.. ingen tvil)

Den eneste Joker på Film/TV som er i det heletatt i nærheten av slik Joker egentlig er er nemlig Ledger..

Og Mark Hamil i den animerte serien fra 90 tallet... men det er en litt annen tolkning (mer rettet mot barn..)

Th Joker er selve definisjonen av Anarki..

jeg anbefaller dere å lese minst EN historie med han før dere kaller dere experter på hva han egentlig er..

Ledger sin Joker er den mest presiste så langt.. tilogmed ned til de små detaljene sånn som at han hele tiden forandrer historien sin..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg anbefaller dere å lese minst EN historie med han før dere kaller dere experter på hva han egentlig er..

I love the smell of butthurt in the morning.

Uansett, det er ingen i denne tråden som har utropt seg til å være ekspert på Jokeren. Poenget er at Jokeren har vært presentert på flere forskjellige måter i Batman-tegneseriene; både som en sosiopatisk anarkist og en rav gal moromann. Ingen av de to variantene av Jokeren er mer "riktig" enn den andre, det hele koker ned til hvilken versjon man foretrekker. Og jeg foretrekker personlig moromannen Jokeren fremfor anarkisten Jokeren, rett og slett fordi jeg ikke synes Jokeren gjør seg særlig bra som en "seriøs" karakter.

Lenke til kommentar

Vel, jeg ER expert. Har diplom fra DC med titelen "Joker expert". Jeg kan velge å jobbe hvor som helst jeg med dette.

Men seriøst, Kebab GUD tar tegneserie verden altfor seriøst.

Det er dette som er så herligt med The Joker, han er åpen for interpitation. Han har så mangen sider til seg at det er det som gjør han så fasinerande. Han har til og med vært snill, og hjelpet Batman til tider. Han er komplex og allsidig.

Men en ting vi må ikke glemme Kebab GUD...vi snakker om TEGNESERIER. De er ikke mer en underholdning, ikke ta det så seriøst, som Joker sa; "Why so serious?" ;)

Lenke til kommentar

Høhø.

Jokeren er som de fleste andre overpopulære filmkarakterer, filmet og spilt på forskjellige måter. Jeg ser ingen grunn til å bitche over akkurat det faktumet. Problemet oppstår jo i øyeblikket enkelte sier "han er jo ikke slik på ordentlig".

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...