Gå til innhold

Fable 2 - Albions borgere!


Leakim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Heisann! :)

 

Har ett par nybegynnerspørsmål her..

 

De derre orbsene man får ved å drepe noen.. kommer de automatisk til en etter hvert, eller lønner det seg å holde inne (RT) (Xbox360) fortest mulig for å få med alle sammen, så de ikke forsvinner..

 

Er det slik at hvis man bruker special skills (slik som jeg har lært meg lightning), får man mer orbs av noe annet slag da? Eller får man stort sett det samme fra en gitt fiende uansett hvordan man dreper dem?

 

Noe mini-map i et hjørne er vel ikke mulig å slå på?

 

 

Jeg kjøpte også en Limited Collectors Edition.. kom ikke med noe spesielt, men inni har jeg en kode som det står "Download Bonus Game Content Today" på.. det DET noe LCE-greier, eller det "kun" den bonus discen som følger med? Hva gjør den koden, forresten? :)

 

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Orbsene blir borte etterhvert ja, så det lønner seg å holde inne RT. :)

 

Om du for eksempel bruker lightning, så får du røde (?) orbs. Om du dreper en stakkar med sverd så tror jeg det er blå orbs.

 

Til det siste spørsmålet ditt:

 

I grotta der hvor alle heltene var før, der er det en kiste. Prøv å aktiver den, er ikke sikker på om du skal skrive inn noen kode der eller ikke.

 

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

 

Jeg har spilt litt til.. ikke så mye, men må ærlig innrømme at det er et eller annet som ikke fenger så mye enda! :( .. vil liksom virkelig skikkelig like det, men ikke komet helt dit enda -klarer ikke helt å sette fingeren på det akkurat nå.. Men, har kommet VIRKELIG ikke langt da, er bare på vei ut fra Old Town (etter å ha blitt voksen) og mot Oakfield(?), og støtte på ei kjerre som lå veltet der..

 

 

Men, de fleste her inne er superbegeistret for spillet, eller? :ermm:

Lenke til kommentar
Orbsene blir borte etterhvert ja, så det lønner seg å holde inne RT. :)

 

Om du for eksempel bruker lightning, så får du røde (?) orbs. Om du dreper en stakkar med sverd så tror jeg det er blå orbs.

 

Til det siste spørsmålet ditt:

 

I grotta der hvor alle heltene var før, der er det en kiste. Prøv å aktiver den, er ikke sikker på om du skal skrive inn noen kode der eller ikke.

 

 

Er ikke det kisten med limited edition materiale?

 

Helt ved enden av room of faith eller hva det nå heter igjen.

 

Lenke til kommentar

Jo, det er det sikkert. Var ikke helt sikker på om det faktisk var den kista, skulle ha skrevet det i mitt forrige innlegg.

 

@ Bone: Jeg likte virkelig spillet da jeg spilte gjennom det, klarte ikke å legge det fra meg. Fikk gåsehud på rare steder og satte meg skikkelig inn i historien. Men etter at jeg ble ferdig med det så er tankene så som så om det. Men det klarer nok en plassering blant min Topp 10. :)

Lenke til kommentar
Takker for svar! :)

 

 

Jeg har spilt litt til.. ikke så mye, men må ærlig innrømme at det er et eller annet som ikke fenger så mye enda! :( .. vil liksom virkelig skikkelig like det, men ikke komet helt dit enda -klarer ikke helt å sette fingeren på det akkurat nå.. Men, har kommet VIRKELIG ikke langt da, er bare på vei ut fra Old Town (etter å ha blitt voksen) og mot Oakfield(?), og støtte på ei kjerre som lå veltet der..

 

 

Men, de fleste her inne er superbegeistret for spillet, eller? :ermm:

 

Det er helt forståelig at det ikke fenger, for det er ikke så utrolig bra. Det er nok det simpleste RPG jeg har spilt, tilogmed simplere enn de simpleste jRPGs. Skjønner ikke all den gode kritikken.

Lenke til kommentar

Ja, det er noe som ikke helt fenger.. Jeg liker ikke helt å påpeke slik ting, egentlig, for det ødelegger litt for meg selv og andre.. Men, det er et par ting som gjør at det ikke helt sitter hos meg:

 

Det ene er at det ikke er noe særlig form for dialog! Jeg kan ikke gå bort og snakke med noen, enten gi tommelen opp, eller noe. Jeg har i hvert fall ikke fått til å gjøre noe annet!?

 

Og det stoppet litt opp for meg når jeg kom rett ut av byen på vei mot Oakfield(?). Jeg legger det ikke i spoiler, siden det er såpass tidlig i spillet. Uansett, jeg går nedover stien og en kar kommer løpende mot meg og skriver "Bandits". Videre nedover ser jeg en som plyndrer ei kjerre som har veltet, hvor to stykker har omkommet, eller noe. Og good-guy som jeg er, så får jeg ikke stoppet han, får ikke sagt at det er galt det han. Får ikke sagt noe, bare bruke "unpolite gestures", eller hva det heter. Bruker jeg sverdet taper jeg "rytke" og blir ondere, og det er ikke uaktuelt, heller. Hva skal jeg gjøre? Bare gå videre? Får ikke undersøkt noe..

 

Så er det så veldig fokus på at man skal gjøre så mange tegn og greier til folk for å få dem til å like en, og DET blir ganske fort kjedelig.. så er det veldig fokus på å bli forlovet og det å gifte seg..

 

Dessuten var noe av det første jeg fant en kondom.. !? WTF!? :ermm:

 

 

Synd.. for jeg vil så gjerne like det!! :(

Lenke til kommentar
Ja, det er noe som ikke helt fenger.. Jeg liker ikke helt å påpeke slik ting, egentlig, for det ødelegger litt for meg selv og andre.. Men, det er et par ting som gjør at det ikke helt sitter hos meg:

 

Det ene er at det ikke er noe særlig form for dialog! Jeg kan ikke gå bort og snakke med noen, enten gi tommelen opp, eller noe. Jeg har i hvert fall ikke fått til å gjøre noe annet!?

 

Og det stoppet litt opp for meg når jeg kom rett ut av byen på vei mot Oakfield(?). Jeg legger det ikke i spoiler, siden det er såpass tidlig i spillet. Uansett, jeg går nedover stien og en kar kommer løpende mot meg og skriver "Bandits". Videre nedover ser jeg en som plyndrer ei kjerre som har veltet, hvor to stykker har omkommet, eller noe. Og good-guy som jeg er, så får jeg ikke stoppet han, får ikke sagt at det er galt det han. Får ikke sagt noe, bare bruke "unpolite gestures", eller hva det heter. Bruker jeg sverdet taper jeg "rytke" og blir ondere, og det er ikke uaktuelt, heller. Hva skal jeg gjøre? Bare gå videre? Får ikke undersøkt noe..

 

Så er det så veldig fokus på at man skal gjøre så mange tegn og greier til folk for å få dem til å like en, og DET blir ganske fort kjedelig.. så er det veldig fokus på å bli forlovet og det å gifte seg..

 

Dessuten var noe av det første jeg fant en kondom.. !? WTF!? :ermm:

 

 

Synd.. for jeg vil så gjerne like det!! :(

 

 

Når jeg kom til det stedet så tenkte jeg lenge på hva jeg skulle gjøre, ble til at jeg bare ignorerte fyren og gikk videre.

 

Kondom trengs når du skal ha sex, protected sex ellers får du små bebies ;p Logisk nok.

 

Synes du skal gi spillet en sjangse til, er så mye du kan gjøre og det er en herlig atmosfære, synes jeg hvertfall men så er jeg en ivri Fable fan ^^

Lenke til kommentar
Ja, det er noe som ikke helt fenger.. Jeg liker ikke helt å påpeke slik ting, egentlig, for det ødelegger litt for meg selv og andre.. Men, det er et par ting som gjør at det ikke helt sitter hos meg:

 

Det ene er at det ikke er noe særlig form for dialog! Jeg kan ikke gå bort og snakke med noen, enten gi tommelen opp, eller noe. Jeg har i hvert fall ikke fått til å gjøre noe annet!?

Synd.. for jeg vil så gjerne like det!! :(

 

Tenkte akkurat samme tankene som deg de første timene med spillet. Hadde det ikke vært for at jeg ble hekta på eiendomskjøp og jobbing hadde jeg lagt spillet på hylla tidlig. Men etterhvert som du spiller aksepterer du spillet for det er: Et utrolig simpelt og nybegynnervennlig rollespill, men også svært morsomt og sjarmerende. Spillet er på en måte bare en joyride, man må bare sette seg tilbake og slappe av. Jeg satte mest pris på den skarpe og humoristiske dialogen, stemmeskuespillet er bra. Lo høyt flere ganger i løpet av spillet.

 

Hovedhistorien i spillet er ærlig talt ikke så spennende, men sidequestene er veldig gøyale. Dette er første gang jeg gjort tilnærmet alt av oppdrag i et spill, og jeg er den rake motsetning til såkalte "completionists".

 

Så altså, ikke forvent et nytt Fallout 3, men aksepter spillet for det det er. Det kan godt tenkes at spillet vokser på deg etterhvert.

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp her! Kjøpte Farifax castle, og er i kjelleren der. Skal kaste en spell på en rund ting, så beveger den seg, og så skal jeg skyte den resten av veien. Så flytter den seg før jeg får flyttet meg og skutt den siste!!

Skjønner ikke åssen det skal funke:/ Noen som eventuelt kunne kommet inn og hjulpet meg, eller sagt åssen man gjør det her?

 

Edit: fiksa det.

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...