Gå til innhold

Fable 2 - Albions borgere!


Leakim

Anbefalte innlegg

Ser ut som om Knothole Island kommer tidligere.

 

Lionhead Studios has announced the, delayed for technical reasons, downloadable content for Fable 2 will be available on January 13. Fable 2's Knothole Island (800) will add new quests, items and shops to the Game of the Year award winning world of Albion.

 

For those who do not plan on picking up the extra content, Lionhead has also revealed a new title update will be available on the same day, which we all hope will finally cure the game of its own STDs (or bugs if you want to be PC about it).

 

Kilde: http://www.xbox360fanboy.com/2009/01/08/fa...ble-january-13/

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For those who do not plan on picking up the extra content, Lionhead has also revealed a new title update will be available on the same day, which we all hope will finally cure the game of its own STDs (or bugs if you want to be PC about it).

Håper dette fikser den bugen som har hindret meg i å komme videre, for det var et ganske bra spill så langt. Og jeg er jo langt ifra den eneste som har hatt problemer, noe en tråd på hjemmesiden til Lionhead om bare bugs i Fable 2 på over 50 sider kan bekrefte ( http://community.lionhead.com/forums/thread/3148022.aspx )...

 

Tror ikke jeg kjøper Knothole Island-utvidelsen med det første.

 

EDIT: Intervju med Lionhead om utvidelsen(e) : http://xboxlive.ign.com/articles/942/942820p1.html

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Uten å spoile noe, så vil jeg bare si at slutten i Fable 2 var ufattelig dårlig. Noe mer anti-klimatisk skal man lete lenge etter. Skuffende :(

Ja, blir en merkelig kurve på spillet:

 

start: spenndene midten: spendene slutten: world gets fucked and all the remaining you love gets killed or leaves you. Sucks to be you, now chose to resurect them or go shit money.

Lenke til kommentar
Uten å spoile noe, så vil jeg bare si at slutten i Fable 2 var ufattelig dårlig. Noe mer anti-klimatisk skal man lete lenge etter. Skuffende :(

 

Nå var jo ikke Lucien den tøffeste fyren i spillhistorien heller da.. Jeg for min del syns det var kult at man ikke må ha en siste bossfight for å kunne "runne" spillet.

 

Lenke til kommentar

Nå var jo ikke Lucien den tøffeste fyren i spillhistorien heller da.. Jeg for min del syns det var kult at man ikke må ha en siste bossfight for å kunne "runne" spillet.

 

 

Hele spillet var jo bygd rundt at man skulle hevne søsteren sin. Følte du at du hadde oppnådd noe når spillet var ferdig? Følte du noen form for tilfredsstillelse i hele tatt? Selv følte jeg at jeg ble fratatt det ene og hele som gjorde at jeg ville se slutten på spillet. Istedet fikk jeg "javel, der var han død, hadet". Sier ikke at det skulle vært en ultra-episk boss-kamp som en avslutning på spillet, men JEG som spiller skulle fått lov å sette ei kule i panna på Lucien, for å få en følelse av at jeg har avsluttet det jeg startet.

 

Lenke til kommentar

Nå var jo ikke Lucien den tøffeste fyren i spillhistorien heller da.. Jeg for min del syns det var kult at man ikke må ha en siste bossfight for å kunne "runne" spillet.

 

 

Hele spillet var jo bygd rundt at man skulle hevne søsteren sin. Følte du at du hadde oppnådd noe når spillet var ferdig? Følte du noen form for tilfredsstillelse i hele tatt? Selv følte jeg at jeg ble fratatt det ene og hele som gjorde at jeg ville se slutten på spillet. Istedet fikk jeg "javel, der var han død, hadet". Sier ikke at det skulle vært en ultra-episk boss-kamp som en avslutning på spillet, men JEG som spiller skulle fått lov å sette ei kule i panna på Lucien, for å få en følelse av at jeg har avsluttet det jeg startet.

 

 

Vel...

 

 

...du kunne jo ha skutt Lucien selv da før Reaver hadde gjort det om det hadde fått deg til å føle deg bedre :p Men er enig at slutten godt kunne vert litt dypere ja.

 

F.eks å brukt summoning spellen å summona søsteren og hunden tilbake noen sekunder hvor søsteren kunne holdt Lucien fast og hunden hadde gått etter stupen hans samtidig som du skyter, kaster en spell eller hogger han med våpen så han til slutt faller uttafor kanten for så å få en cutscene hvor man virkelig får tatt et skikkelig trist farvell med søsteren og hunden din etterfulgt av at Theresa bryter inn på slutten å gir deg valget mellom å bringe de tilbake til live eller å la de gå til fordel for alle som døde under byggingen av tårnet eller for å bli rik.

 

Det er sånn jeg personlig kunne forestilt meg at slutten skulle vert men det er uansett et fantastisk spill overall :)

 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Må si meg enig med at slutten kom litt brått på en måte.

Det ble litt sånn: Ja da har vi alle, nå drarvi til sirkelen hvor tre av dere blir fanget mens den fjerde blir skutt, kommer inn i en fantasi verden, kommer tilbake og skyter Lucien. Og der står du og tenker: Ja, hva skjer nå? Nei nå skal du gjøre hva du vil. Done.

Lenke til kommentar

 

Vel...

 

 

...du kunne jo ha skutt Lucien selv da før Reaver hadde gjort det om det hadde fått deg til å føle deg bedre :p Men er enig at slutten godt kunne vert litt dypere ja.

 

F.eks å brukt summoning spellen å summona søsteren og hunden tilbake noen sekunder hvor søsteren kunne holdt Lucien fast og hunden hadde gått etter stupen hans samtidig som du skyter, kaster en spell eller hogger han med våpen så han til slutt faller uttafor kanten for så å få en cutscene hvor man virkelig får tatt et skikkelig trist farvell med søsteren og hunden din etterfulgt av at Theresa bryter inn på slutten å gir deg valget mellom å bringe de tilbake til live eller å la de gå til fordel for alle som døde under byggingen av tårnet eller for å bli rik.

 

Det er sånn jeg personlig kunne forestilt meg at slutten skulle vert men det er uansett et fantastisk spill overall :)

 

 

 

Jeg hadde jo ingen anelse om hva som skulle skje, siden det var første gangen jeg spilte gjennom spillet. Man tar jo hele tiden moralske valg gjennom spillet, det skulle også kommet fram på slutten (i tillegg til hva man velger mellom heeeelt til slutt). Når man endelig står foran Lucien, og han halvveis trygler deg om å ikke drepe ham, skulle du da endelig fått hevnen din, eller latt ham leve, til tross for alt han har gjort?

 

Istedet blir valget tatt for deg av en character du har kjent i max 30 minutter, alt oppsummeres på 3 minutter, og man står på brygga å tenker "ok... hva nå?" Syns spillet var fantastisk hele veien, men den hastige og dårlige slutten ødela nesten hele spillet for meg.

 

Lenke til kommentar

Er ikke ferdig med spillet enda, men regner med jeg skal kjøpe den nye pakken når jeg blir ferdig. Kanskje noen kan si ca hvor langt jeg har kommet i hovedhistorien? Har gjort lite på den ettersom jeg har hørt snakk om at den er ganske kort.

 

 

Det siste jeg gjorde i hovedhistorien var at jeg reddet helt nr2.

 

Endret av qweac
Lenke til kommentar

En ting jeg har funnet ut: Første gangen jeg gikk igjennom spillet så brukte jeg VELDIG lang tid. Så fikk oppgradert alt av skills. Den andre personen som jeg driver med nå har jeg vært mye kjappere og da blir ting en del vanskeligere i forhold. Så det er vell kanskje ett tips til de som vil ha litt utfordring :)

 

Men nå skal det lastes ned i vertfall hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...