Gå til innhold

Fable 2 - Albions borgere!


Leakim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det mulig og få fatt i skikkelig rustning??? finner bare sånne kledninger.. vill ha rustning.. og hvordan er det du gifter deg?? gav dama en ring, og hun bare følger etter meg med en ring og 2 hoder over hode sitt.. gikk til huset mitt med henne, men det skjer liksom ingenting

Lenke til kommentar
er det mulig og få fatt i skikkelig rustning??? finner bare sånne kledninger.. vill ha rustning.. og hvordan er det du gifter deg?? gav dama en ring, og hun bare følger etter meg med en ring og 2 hoder over hode sitt.. gikk til huset mitt med henne, men det skjer liksom ingenting

 

Du må gi henne en orntlig ring. De aksepterer bare hvis du har en bra ring, og ikke en billig drittring.

Lenke til kommentar
fant ut av det:) men går det an og få skikkelig rustning?? og hvordan?

 

 

ja jeg lurer også på det samme. vil være en svær kar i heavy rustning. men nå er jeg bare en pølse i silke kappe. finner ingensteder hvor jeg kan kjøpe heavy armor

Lenke til kommentar
fant ut av det:) men går det an og få skikkelig rustning?? og hvordan?

 

Mann får jo en slags armor når man jobber i "The Spire". Men den er jo ikke akkurat heavy, og folk sier hele tida hvor stygg du er. Jeg kjører med archmage outfit, passer jo greit ettersom jeg satser mest på Will uansett. Men savner flere outfits, kommer vel kanskje som downloadable content.

Lenke til kommentar

Ren latskap å fjerne rustning fra spillet. Man kunne lett ha laget forskjellige typer rustninger med forskjellige bonuser. F.eks will klær med boost til will angrep. Heavy armour som gav bonus til physique og thoughness, medium eller light armour som gav bonus til avstandsvåpen.

 

I tillegg kunne man gitt negative effekter til folk som utstyrte svake folk som fokuserte på will og våpen som utstyrte karakteren med heavy armour. Tregere utførelse av spells og reloading f.eks.

 

Det å løpe rundt med en mele orientert karakter som kler seg i penklær føles bare feil. Man kan selvsagt ta av seg skjorta og leke barbar, men det også blir kjedelig i lengden.

 

Det som ligger i spoiler under inneholder ikke spolere, men det er litt langt til at jeg ville poste det i tillegg uten å legge det i spoiler.

 

 

Jeg for min del føler at de har fokusert alt for mye på "The Sims" delen av spillet og for lite på Fabel og "helte-elementet". Jeg føler meg ikke som en episk helt fra en kongelig blodlinje som legger ut på en storslått reise for å bringe fred til kongedømmet. Jeg føler at jeg spiller et uninnspirerende spill som forsøker å sjonglere for mange baller på en gang. De har tatt noe som var et helt tydelig sideelement i eneren og fokusert alt for mye på det og dermed fjernet fokus fra en spennende hovedhistorie og karakterutvikling. Det virker også litt som om de har hyret inn stemmeskuespillere som ikke helt vet hva de egentlig har sagt ja til...

 

Det føles litt som å se på en anime dubbet til engelsk... grusomt, latterlig, uengasjerende og skuffende er forskjellige ord man kan bruke for å beskrive fable 2.

 

Jeg likte fable 1 veldig godt har har spillt igjennom det flere ganger. Jeg likte også fable 2 i begynnelsen, men skuffelsene kom på fabrikkbånd.

 

Kampsystem

Fjern det letvinne og morsomme kampsystemet fra forgjengeren og tving brukeren til å utnytte enda en knapp for å kunne utføre kraftige angrep... Fullstendig ødelegg magisystemet ved å fjerne mana-baren, samt å gi kraftige angrep uhorvelig lang oppladningstid. I TILLEGG legger man opp til et magivalgsystem der det er liten vits å oppgradere mer enn en spell til fullt fordi det å bytte mellom spells i kamp er utrolig tungvindt i forhold til det det hadde trengt å være.

 

Fjern minimap og gi oss ett stort sett ubrukelig spor å følge... En minimap kan man glimte ned på av og til for å sjekke hvilken vei man skal svinge i neste kryss. Sporet tvinger deg til å konstant fokusere på sporet og ofte stoppe opp slik at det rekker å holde følge...?

 

I fable 1 følte man seg som man skulle etter å ha fullført mainquesten.... Man følte seg mektig. Dette fordi man I SLUTTEN AV SPILL GJERNE MØTER DEN VANSKELIGSTE MOTSTANDEREN. skdfljølasdhgøldshfølsdfhlksdhfsølakfhølkshdf I fable 2 "mistet jeg aldri bevistheten" før jeg var ferdig med main questen og ble angrepet av 100 banditter som tålte like mye og gjorde like mye skade som det jeg gjorde... Jeg skulle ønske jeg køddet når jeg sa at jeg ikke "mistet bevistheten" men det gjør jeg ikke. Man DØR aldri i Fable 2. Du får et par arr og mister litt exp...Arrene finnes desutten ikke som noe annet enn en statestikk... Hvor er spenningen i et spill der man aldri er redd for å dø fordi man ikke har muligheten samme hvor mye man prøver?

 

Karakteren din glir også rundt på brettet som om bakken var laget av ren is!

 

Jeg kommer fortsatt til å starte opp spillet på nytt i kveld. Dette er på grunn av stemningen. Den er det eneste de har klart å få riktig. Det er først når jeg prøver å faktisk spille spillet at jeg blir skuffet. Det er litt som å kjøre en Uber sportsbil gjennom et fantastisk landskap, men hvert 10 sekund så endres funksjonen av ratt, gass, girkasse osv i bilen slik at det blir veldig vanskelig å nyte turen, men du ser det enorme potensialet noe som gjør at man sitter med gråten i halsen på grunn av all moroa du vet du ikke fikk.

 

 

 

Jeg for min del fyrer opp fable 1 og legger vekk fable 2 til de har fikset det... Nå er det et ødelagt spill som de slapp alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Ren latskap å fjerne rustning fra spillet. Man kunne lett ha laget forskjellige typer rustninger med forskjellige bonuser. F.eks will klær med boost til will angrep. Heavy armour som gav bonus til physique og thoughness, medium eller light armour som gav bonus til avstandsvåpen.

 

I tillegg kunne man gitt negative effekter til folk som utstyrte svake folk som fokuserte på will og våpen som utstyrte karakteren med heavy armour. Tregere utførelse av spells og reloading f.eks.

 

Det å løpe rundt med en mele orientert karakter som kler seg i penklær føles bare feil. Man kan selvsagt ta av seg skjorta og leke barbar, men det også blir kjedelig i lengden.

 

Det som ligger i spoiler under inneholder ikke spolere, men det er litt langt til at jeg ville poste det i tillegg uten å legge det i spoiler.

 

 

Jeg for min del føler at de har fokusert alt for mye på "The Sims" delen av spillet og for lite på Fabel og "helte-elementet". Jeg føler meg ikke som en episk helt fra en kongelig blodlinje som legger ut på en storslått reise for å bringe fred til kongedømmet. Jeg føler at jeg spiller et uninnspirerende spill som forsøker å sjonglere for mange baller på en gang. De har tatt noe som var et helt tydelig sideelement i eneren og fokusert alt for mye på det og dermed fjernet fokus fra en spennende hovedhistorie og karakterutvikling. Det virker også litt som om de har hyret inn stemmeskuespillere som ikke helt vet hva de egentlig har sagt ja til...

 

Det føles litt som å se på en anime dubbet til engelsk... grusomt, latterlig, uengasjerende og skuffende er forskjellige ord man kan bruke for å beskrive fable 2.

 

Jeg likte fable 1 veldig godt har har spillt igjennom det flere ganger. Jeg likte også fable 2 i begynnelsen, men skuffelsene kom på fabrikkbånd.

 

Kampsystem

Fjern det letvinne og morsomme kampsystemet fra forgjengeren og tving brukeren til å utnytte enda en knapp for å kunne utføre kraftige angrep... Fullstendig ødelegg magisystemet ved å fjerne mana-baren, samt å gi kraftige angrep uhorvelig lang oppladningstid. I TILLEGG legger man opp til et magivalgsystem der det er liten vits å oppgradere mer enn en spell til fullt fordi det å bytte mellom spells i kamp er utrolig tungvindt i forhold til det det hadde trengt å være.

 

Fjern minimap og gi oss ett stort sett ubrukelig spor å følge... En minimap kan man glimte ned på av og til for å sjekke hvilken vei man skal svinge i neste kryss. Sporet tvinger deg til å konstant fokusere på sporet og ofte stoppe opp slik at det rekker å holde følge...?

 

I fable 1 følte man seg som man skulle etter å ha fullført mainquesten.... Man følte seg mektig. Dette fordi man I SLUTTEN AV SPILL GJERNE MØTER DEN VANSKELIGSTE MOTSTANDEREN. skdfljølasdhgøldshfølsdfhlksdhfsølakfhølkshdf I fable 2 "mistet jeg aldri bevistheten" før jeg var ferdig med main questen og ble angrepet av 100 banditter som tålte like mye og gjorde like mye skade som det jeg gjorde... Jeg skulle ønske jeg køddet når jeg sa at jeg ikke "mistet bevistheten" men det gjør jeg ikke. Man DØR aldri i Fable 2. Du får et par arr og mister litt exp...Arrene finnes desutten ikke som noe annet enn en statestikk... Hvor er spenningen i et spill der man aldri er redd for å dø fordi man ikke har muligheten samme hvor mye man prøver?

 

Karakteren din glir også rundt på brettet som om bakken var laget av ren is!

 

Jeg kommer fortsatt til å starte opp spillet på nytt i kveld. Dette er på grunn av stemningen. Den er det eneste de har klart å få riktig. Det er først når jeg prøver å faktisk spille spillet at jeg blir skuffet. Det er litt som å kjøre en Uber sportsbil gjennom et fantastisk landskap, men hvert 10 sekund så endres funksjonen av ratt, gass, girkasse osv i bilen slik at det blir veldig vanskelig å nyte turen, men du ser det enorme potensialet noe som gjør at man sitter med gråten i halsen på grunn av all moroa du vet du ikke fikk.

 

 

 

Jeg for min del fyrer opp fable 1 og legger vekk fable 2 til de har fikset det... Nå er det et ødelagt spill som de slapp alt for tidlig.

Dessverre er jeg enig med deg på de fleste punktene.. Det var jo ingen kamper i Fable 2 som var utfordrende, møtte vi i det hele tatt en verdig boss(hvis det var noen da)? Skulle i det miste ha tatt med typer allá Twinblade.

Lenke til kommentar

-snip-

 

Dessverre er jeg enig med deg på de fleste punktene.. Det var jo ingen kamper i Fable 2 som var utfordrende, møtte vi i det hele tatt en verdig boss(hvis det var noen da)? Skulle i det miste ha tatt med typer allá Twinblade.

 

 

De eneste "bossene jeg kommer på i første omgang er trollet i arenaen som er så lett at jeg nesten gråter. Kommandøren på The spire.

 

Men det var ingen ORDENTLIGE BOSSER... Bosser skal være minst dobbelt så store som deg og du skal føle motivasjon før å drepe dem. Den eneste motivasjonen jeg hadde for å drepe Kommandøren var at han lekte bondage slave med meg tidligere: "I am going to hit you and you are going to say you like it."

 

"Then I am going to hit you again, and you are going to beg for more."

 

wtf?

 

Thaag var vel den første "bossen" men han var jo bare en litt sterkere banditt.

 

Savner moralske valg hvor jeg brydde meg om valget jeg tok. Slik som å ta livet av eller la whisper leve i arenaen. Jeg hadde vokst opp med whisper og følte derfor et bånd mellom henne og karakteren min. Samt om du ville la søsteren din leve eller ta sverdet. Du hadde tilbrakt mye tid med henne og dermed fått et bånd der også.

 

Dette gjelder også moren min i spillet. Når JoB tok livet av henne ble jeg sint fordi jeg hadde reddet henne ut av fengsel, og også fordi hun hadde hjulpet meg.

 

I fable 2 får man en kort sekvens der du løper rundt med søsteren din og blir kjent med gameplayet. Ikke ulikt eneren, men i eneren skulle du kjøpe en gave til søsteren din. Ikke en dum magisk gaveboks. Det at du brukte tid på å skaffe penger til en gave til søsteren din sin bursdag gjorde at du følte en sammenheng mellom karakteren din og henne. I fable 2 er søsteren din generisk karakter som kun minner om alle andre innbyggere.

Fable 2 lider forøvrig av samme logiske hull som orginalen. Hvorfor ønske seg til castle fairfax fremfor å ønske seg foreldrene og hjemmet sitt tilbake?. Vi ser i drømmen til sparrow at det er det hun ønsker seg. En lykkelig barndom.

 

 

Lenke til kommentar

Hvor mye koster ett hus i fable 2?

Jeg har så og si bestemt meg for å kjøpe det men det er EN siste ting jeg MÅ ha svar på før jeg kjøper det.

Etter jeg har komt igjennom storyen som er BARE 12 timer, hva nå liksom....??

Er det mange sidequest? mener vanlige quest og ikke noe "finn alle gjemte duene 1\100"

Lenke til kommentar

lol

 

Ja det i min oppfattning mange sidequests. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange det er ettersom man ikke får alle på en gang, men etterhvert. Jeg har iverthfall gjort masse sidequests og har allikevel mange igjen.

 

PRISEN PÅ HUS VARIERER. De kan koste fra 1000 til 1.000.000 Gull.

 

jævla 12-åringer.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
lol

 

Ja det i min oppfattning mange sidequests. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange det er ettersom man ikke får alle på en gang, men etterhvert. Jeg har iverthfall gjort masse sidequests og har allikevel mange igjen.

 

PRISEN PÅ HUS VARIERER. De kan koste fra 1000 til 1.000.000 Gull.

 

jævla 12-åringer.

 

 

 

hø? når du ikke klarer å svare på det jeg spør om er det jo DU som er barnslig!

Å vis du ikke har gjort alle eller nesten alle sidequestene kan du ikke svare på om det er mange eller ikke!

 

DUMMING!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...