Gå til innhold

Gamlingene elsker Nokia

Anbefalte innlegg

Folk flest betegner ikke en N82 for en smarttelefon, men stiller du opp med en gammel utdatert P900i, så blir begrepet brukt flittig. Og mannen i gata leser heller ikke amobil...

Dummeste jeg har hørt i dag. Men dagen er enda ung.

Tja, jeg beskriver bare virkeligheten. Folk tenker ikke smarttelefon når de kjøper N82. De tenker bra fotomobil. At telefonen mangler smilys blir en nedtur, og at den er forholdsvis treg og bruker mye strøm i forhold til deres gamle telefon, blir også en nedtur. Og så begynner de å bla i katalogen for å finne seg en SE igjen ;) Akkurat det finnes det to eksempler av på min arbeidsplass akkurat nå. Og når jeg prøver å forklare dem at de faktisk har en smarttelefon, rister de på hodet og skjønner ikke helt hva jeg mener. De kjøpte ikke telefonen for å installere nye programvarer. De kjøpte den for å ringe, skrive sms og ta gode bilder. Gps er sikkert kjekt å ha, men de bruker den aldri; "den tømmer jo batteriet med en gang", for å sitere dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk flest betegner ikke en N82 for en smarttelefon, men stiller du opp med en gammel utdatert P900i, så blir begrepet brukt flittig. Og mannen i gata leser heller ikke amobil...

Dummeste jeg har hørt i dag. Men dagen er enda ung.

Tja, jeg beskriver bare virkeligheten. Folk tenker ikke smarttelefon når de kjøper N82. De tenker bra fotomobil. At telefonen mangler smilys blir en nedtur, og at den er forholdsvis treg og bruker mye strøm i forhold til deres gamle telefon, blir også en nedtur. Og så begynner de å bla i katalogen for å finne seg en SE igjen ;) Akkurat det finnes det to eksempler av på min arbeidsplass akkurat nå. Og når jeg prøver å forklare dem at de faktisk har en smarttelefon, rister de på hodet og skjønner ikke helt hva jeg mener. De kjøpte ikke telefonen for å installere nye programvarer. De kjøpte den for å ringe, skrive sms og ta gode bilder. Gps er sikkert kjekt å ha, men de bruker den aldri; "den tømmer jo batteriet med en gang", for å sitere dem...

For en gang skyld er jeg helt enig med deg Poe.. N82 er kanskje en smartphone, men i mine øyner og i mange andre sine øyner så er det en "vanlig" telefon.. Ett smart OS er ikke nok for meg for at det skal være en smarttelefon.. Fullt qwerty tasteratur, stor skjerm(helst touchscreen) er jussom det jeg forbinder med smarttelefon.. Blackberry stilen og Communicator er også smartelefoner.. Men det er jo min mening da.. Jeg jobber ikke i telefon bransjen lengre, men i fra "gammelt" av.. Så var det p910, Qtek modeller og Communicator som var de avanserte modellene..

Lenke til kommentar
Har hatt to Nokia mobiler, av den eldre sorten (Svart/Hvit skjerm).

Har og hatt to SE mobiler, den første var en t610 og den jeg har nå er en w660i.

Er stort sett mest fornøyd med SE, så er vel SE fan ja :!:

De aller fleste som har prøvd en SE, vil ikke tilbake til noe annet ;)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg brukt følgenge telefoner over lengre perioder fra Ericsson/Sony Ericsson de siste årene;

Ericsson GH688, GF788, T68.

Sony Ericsson T68i, T610, K700i, K750i, K800i, K810i.

Jeg prøvde nettopp Sony Ericsson C702 da jeg oppgraderte og satte den opp for min svigerfar og jeg syntes det har skjedd lite med operativsystemet til Sony Ericsson de siste årene. Var gjenkjennelig og alt virker jo greit men det var lite som fristet til å bytte tilbake til en mobil fra dem. Vurderer Xperia men etter å ha brukt HTC Touch Pro syntes jeg Windows Mobile ikke er helt på høyden for bruk privat, pluss at Xperia har for liten skjerm etter min mening (men herlig oppløsning).

Men jeg ser poenget ditt poe, min far, mor, svigerfar, svigermor, samboer og søster foretrekker alle Sony Ericsson når de skal bytte mobil. Derimot savner jeg mer spennende mobiler for oss som er glad i duppeditter med masse funksjonalitet pakket inn i et spennende ytre. Sony Ericsson G900 var forferdelig ustabil de to ukene jeg hadde den som jobbtelefon, selv med nyeste firmware og kun en exchange-konto lagt inn kræsjet den daglig.

Blir ikke Sony Ericsson på meg med det første i hvert fall, kanskje derimot en HTC Touch HD som erstatning for iPhone 3G'en min. Samtidig har jeg fått meg en Nokia 8800 Arte Sapphire som "by'n mobil", savner en skikkelig premium-modell fra Sony Ericsson da jeg fortrekker deres gui fremfor Nokia's variant på "dumme" telefoner.

Lenke til kommentar
Hvilket innlegg? Jeg har hatt SE og gått bort igjen fra det. Du kommer med svada.

Hvorfor sier du det? Vet du at dette ikke stemmer for flertallet? Eller tror du innlegget mitt var skrevet med glimt i øyet? Eller fikk du bare lyst til å skrive svada? Eller lyver du?

Lenke til kommentar
Hvilket innlegg? Jeg har hatt SE og gått bort igjen fra det. Du kommer med svada.

Hvorfor sier du det? Vet du at dette ikke stemmer for flertallet? Eller tror du innlegget mitt var skrevet med glimt i øyet? Eller fikk du bare lyst til å skrive svada? Eller lyver du?

Fint om du heller kommer med den etterlengtede begrunnelsen, som du angivelig sitter på men ikke deler fordi du allerede har gjort det et sted. Hadde vært lettere å forholde seg til slike utsagn dersom en begrunnelse var lett tilgjengelig :)

Lenke til kommentar

Hvis du svarer på mitt ene spørsmål, så kan jeg svare på dine fem.

Lenke til kommentar
"Jeg har argumentert for dette før" er jo et genialt argument. Skal ta den i alle diskusjoner jeg har fremover, så slipper jeg både å finne argumenter og forklarer mine synspunkter, _samtidig_ som jeg vinner diskusjonen. Nice.

Å snakke til en Nokiafanboy er som å stange hodet mot veggen. Og argumentene finnes vel i denne tråden, eller iallefall i nærheten, skrevet på samme tidspunkt. Så hvorfor skulle jeg belønne latskap, med å bruke ekstra energi på å gjenta meg selv, noe som vel ikke er helt etter regelboka?

Men et lite råd til slutt. Hvis dere tar av dere Nokiabrillene, så kanskje dere også klarer å se den lille ironien i innlegget? Innlegget var heller ikke myntet på vedkommende som roper og skriker etter argumenter, men til en annen bruker som hadde samme intrykk som meg.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gjenta deg selv, det holder å linke til den første gangen du kom med argumentene.

Men et lite råd til slutt. Hvis dere tar av dere Nokiabrillene, så kanskje dere også klarer å se den lille ironien i innlegget? Innlegget var heller ikke myntet på vedkommende som roper og skriker etter argumenter, men til en annen bruker som hadde samme intrykk som meg.
ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjenno

Så de aller fleste som har prøvd en SE, VIL tilbake til noe annet, altså. :)

Lenke til kommentar

Hvor i all verden har du dette fra?

Du har ennå ikke svart. Jeg venter fortsatt i spenning på det innlegget hvor du har beskrevet dette. Jeg sier ikke at det ikke kan stemme, men jeg er veldig interessert i å finne ut om dette bare er noe du tar fra eget hode.

Lenke til kommentar
Morsomt og ironisk innlegg, men det mest ironiske med ditt innlegg må være signaturen... :p

Usaklig. Når skal du svare på spørsmålet? Så lenge du ikke kommer med begrunnelsen her, eller linker til det påståtte innlegget hvor du allerede har begrunnet synet, så anser jeg det du kommer med som usaklig svada.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...