Gå til innhold

Gamlingene elsker Nokia

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Har en HTC Diamond jeg. Og jeg opplever det ikke akkurat sjelden at folk ser på den og kommer med kommentarer som "OI! iPhone eller?" og "hva er deeeet aa?"

... Sier litt om hvor lite opplyste vi er, og at ekstrem markedsføring er en sikker inner, uansett.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært interesant å vist hvordan fordelingen var mellom kjønnene og.

Har en mistanke om at gutter er større brukere av Nokia pga. at de er oftere teknofreaker enn jenter. Og Nokia har en tendens til å fylle telefonene sine med mye teknologi.

Og kunne vært interesant å se hvordan det fordeler seg på smarttelefoner hvor jeg har en følelse av at Nokia og SE er mye mindre.

Tror nok de er like store der, om ikke større

http://www.amobil.no/artikler/symbian_ruler_markedet/36561

Flesteparten av symbiantelefonene som blir solgt er vel nokiaer.

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at gutter er større brukere av Nokia pga. at de er oftere teknofreaker enn jenter. Og Nokia har en tendens til å fylle telefonene sine med mye teknologi.

Og kunne vært interesant å se hvordan det fordeler seg på smarttelefoner hvor jeg har en følelse av at Nokia og SE er mye mindre.

Nå er det kun et fåtall som betegner enhver S-60 mobil som smart. Begrepet er modent for oppdatering her på amobil.

Lenke til kommentar

Nå er det kun et fåtall som betegner enhver S-60 mobil som smart. Begrepet er modent for oppdatering her på amobil.

Du har kanskje rett i det. Er kanskje for difust begrep etter hvert.

Men er nysgjerig på slike tall uansett, selskaper som Apple og HTC faller jo ut hvis man prater om mobiltelefoner generelt, men de har vel fått solide grep på markedet hvis man ser på de mer avanserte modellene.

Kunne jo og vært interesant å vist hva folk bruker "smart"telefonene sine til, og det er vel sjelden mer enn det vanlige folk gjør.

Lenke til kommentar
Du klarte nesten et helt innlegg uten å komme med ditt sedvanlige oppgulp. Hvordan kan du påstå at SE har så elendige produkter? Se X1 er vel det hippeste som finnes for øyeblikket? At en telefon ikke har s-60 er ikke det samme som at den er elendig, heller tvert imot, for en stor del av forbrukerne.

Ser det var tynt å anklage dem for elendige produkter uten videre argumentasjon. Jeg, samt en økende del andre, er skuffet over SE sine produkter den siste tiden. Det er lite nytt, lite spennende. Det er få gode smarttelefoner, det er få telefoner som pakker alt i ett, det er generellt små skjermer, proprietære løsninger for minnekort, lyd, lading og dataoverføring, kjedelig design og ikke minst høyere priser enn konkurrentene.

Finnes X1 for øyeblikket, da? Den er vel knapt å se i butikkene, men uten tvil, en spennende telefon med mye hype og omtale. Gleder meg til å få prøvd den ut. Det skal dog sies at til den prisen er det mye annet spennende på markedet om man liker WM, og den er langt ifra like imponerende nå som ved presentasjon. Men uansett hvor bra den er er den fortsatt kun èn modell, og er langt ifra alt SE trenger for å komme tilbake.

Nå er det kun et fåtall som betegner enhver S-60 mobil som smart.

Ta en kikk på diverse internasjonale nettsider, forum, markedsandelsanalyser osv. så ser du at S60 er regnet som smarttelefon av omtrent alle.

Lenke til kommentar

Har SE W890i og Nokia E51. Sistnevnte fikk jeg som jobbmobil. E51 har flere fikse funksjoner enn W890i (bl.a. WLAN og programmer), men jeg synes den er mer tungvinn å bruke. Dessuten er den tyngere, har dårlige menyknapper og sideknapper, simplere byggkvalitet, dårligere mp3-spiller, samt att den suger til seg fingermerker.

For meg som stort sett bare ringer, sender sms og bruker radio og mp3, er det ingen grunn til å velge en slik businesstelefon.

Lenke til kommentar
Interessante, men svært lite overraskende tall. At SE selger best blant yngre i Norge har lenge vært kjent. Spennende å se om de klarer å fortsette å selge bra i Norge selv med så elendige produkter om de fortsetter i samme spor.

Amobil: Når kilden krever innlogging skulle jeg gjerne hatt mer informasjon om undersøkelsen i artikkelen. Hvordan er den gjort, og hvor mye data har de som grunnlag?

Dessverre vet vi lite om undersøkelsen, da kilden vår (en bransjeorganisasjon som Indide Telecom er med på å drive, såvidt jeg vet).

"I undersøkelsen er det også stilt en rekke spørsmål om hva som er viktig når kjøperen skaffer seg ny mobiltelefon, men svarene på disse spørsmålene er forbeholdt dem som kjøper rapporten gjennom TeleNorge."

Med andre ord, er ikke dette noe man får tilgang til uten videre.

Lenke til kommentar
Interessante, men svært lite overraskende tall. At SE selger best blant yngre i Norge har lenge vært kjent. Spennende å se om de klarer å fortsette å selge bra i Norge selv med så elendige produkter om de fortsetter i samme spor.

Amobil: Når kilden krever innlogging skulle jeg gjerne hatt mer informasjon om undersøkelsen i artikkelen. Hvordan er den gjort, og hvor mye data har de som grunnlag?

Dessverre vet vi lite om undersøkelsen, da kilden vår (en bransjeorganisasjon som Indide Telecom er med på å drive, såvidt jeg vet).

"I undersøkelsen er det også stilt en rekke spørsmål om hva som er viktig når kjøperen skaffer seg ny mobiltelefon, men svarene på disse spørsmålene er forbeholdt dem som kjøper rapporten gjennom TeleNorge."

Med andre ord, er ikke dette noe man får tilgang til uten videre.

Så da er man egentlig like langt? Ikke noe fasit på markedsandeler med andre ord...

Lenke til kommentar
Ser det var tynt å anklage dem for elendige produkter uten videre argumentasjon. Jeg, samt en økende del andre, er skuffet over SE sine produkter den siste tiden. Det er lite nytt, lite spennende. Det er få gode smarttelefoner, det er få telefoner som pakker alt i ett, det er generellt små skjermer, proprietære løsninger for minnekort, lyd, lading og dataoverføring, kjedelig design og ikke minst høyere priser enn konkurrentene.

Finnes X1 for øyeblikket, da?

Nå er det kun et fåtall som betegner enhver S-60 mobil som smart.

Ta en kikk på diverse internasjonale nettsider, forum, markedsandelsanalyser osv. så ser du at S60 er regnet som smarttelefon av omtrent alle.

Du anklager SE for å ha kjedelig design. Hva legger du i det? Min oppfatning er helt motsatt. På design er SE helt i toppen, og andre har kun enkelte modeller som kan måle seg med dem. Proprietære løsninger er kun dårlige så lenge de er dårligere enn standard, men du kan umulig mene at minnekortene til SE er dårligere enn konkurrentene sine? Høyere pris er vel diskuterbart, eller er det kun kvantitet du mener er viktig. At man får mange funksjoner til lavest mulig pris? Uavhengig om funksjonene er nyttige, eller fungere som de var tiltenkte? Eller om de er ubrukelige pga at de tømmer batteriet, slik at mobilen ikke lengre er så mobil? Synes du ikke at en så enkel sak som kalkulator og/eller smilys er en funksjon som absolutt burde være tilstede på en moderne mobiltelefon. Og argumentet at det kan man laste ned, holder ikke, for mannen i gata vet ikke hvordan man gjør dette.

Betegnelsen på en smarttelefon burde vært oppgradert, uavhengig av hva analytikere og bransjefolk måtte mene. Når properitære OS gjør nesten akkurat det samme som S-60(multi tasking, 3. parts programvare osv, osv...) så er vel begrepet gått ut på dato? Men selvfølgelig kan man klamre seg til begrepet og nekte for at andre kriterier må være til stedet. Folk flest betegner ikke en N82 for en smarttelefon, men stiller du opp med en gammel utdatert P900i, så blir begrepet brukt flittig. Og mannen i gata leser heller ikke amobil...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...