Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tykk? Gutt 15 lurer!

Gjest DårligSelvtillit

Anbefalte innlegg

Gjest DårligSelvtillit

Heisann!

Jeg er en gutt på 15år som trener 2/3 dager i uken (FotballTrening)

Jeg har egentlig ganske dårlig selvtillit og er derfor litt usikker på ting, så håper dere gir meg konkrete svar :)

Jeg veier 62-63 Kg og er 1.76-77 høy og ser på meg selv som mager, men er usikker!

Kostholdet mitt er vel sundt;

Frokost: Grovskive med prim/Syltetøy etc.

Middag: Som regel; Fisk, spaghetti osv. Ikke ofte det er mye usundt innblandet i middagen,

Kvelds: Pleier jeg egentlig ikke å spise, tar meg en skive innimellom.

Snop: Blir det ikke så mye av i hverdagen, men litt:

Det hender jeg går på butikken med kompisene mine og kjøper en cola eller noe lignende, kanskje en new energi og, men sjeldent.. Dette er ca 2 ganger i uken inkl. lørdag..

Jaja, si hva dere mener.. Selvtilliten kan vel ikke bli dårligere, haha.. :p Nei, nå skal jeg ikke være emo :)

*Kutt, Kutt*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest DråligSelvtillit

Nei, men jeg føler megt ikke tykk jeg heller.. Men HATER å snakke om vekt og slike ting..

Beklager at alt detter ut, men deilig å få sagt det på en måte..

Men jeg har vel ikke sånn kraftig bygning, klarer rundt 50kg i benk og er fornøyd, men føler meg mager som sagt.. Men det er selvtilliten min som spiller meg ett puss!

Lenke til kommentar
Gjest DårligSelvtillit

Jaja, men jeg vet ikke om jeg lurer meg selv jeg..

Men jeg tror ikke jeg er tykk, men..

Er vel bare en usikker gutt :|

Takker for svar, de som har noe de vil si må GJERNE si det, har ikke noe imot positive tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
NeiNei, men vekten bør jo fortelle dere noe? Ligger den normalt?

Vekten forteller oss svært lite, faktisk. Du kan veie 140kg, være 180cm høy og ikke være tykk. Men du kan også være 80kg og 170cm høy og se tykk ut. Det kommer ann på muskelprosent, fettprosent, benbygning og mange fler faktorer. Hvis du vil, så legg ut et bilde der du redigerer bort ansiktet. Men vær klar over at dette er internett og folk sier det de mener.

Mitt tips, spis fler måltid om dagen med mindre mat per måltid, legg godteri til én dag i uken og gå deg noen raske turer. Er også viktig med hvile. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest DårligSelvtillit

Hehe, du har vel ett poeng..

Trente 5 dager i uken før, men blei ganske utbrent og fikk ikke tid til skole, så gikk ned til 3..

Men poste bilde er jeg usikker på..

Jeg får prøve å spise så lite snop så mulig, men er pepsimax fett skapende?

Lenke til kommentar

Jeg er 1,80 høy og veier 70kg og er 13år og trener håndball 4ganger i uke 1-2timer + kamper. (skal kanske begynne å trene 5 ganger JIPPI)

og jeg er ikke feit så jeg tror ikke du er det heller ;)

Å nei jeg har ikke six pack

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Da jeg var 15, var jeg 1.70 +- høy og veide 55 - 57 kg. Trodde jeg var drit feit, og tenkte konstant på vekta. Skjønner nå at jeg ikke var feit, tvert imot. Syns det er flaut å tenke på at jeg konstant snakket om vekta.

Du er ikke feit.

Lenke til kommentar
Se det i speilet, så er du om du er tjukk. Vekt har fint lite å si, da mye kan være muskler.

Og du kan fint være tjukk uten at vekten tilsier det.

Hvis man er sykelig fiksert på vekten og hvordan man ser ut så fungerer ikke speilet særlig bra, mange tror de ser feit ut, selv om de ikke er det.

Lenke til kommentar
Hvis man er sykelig fiksert på vekten og hvordan man ser ut så fungerer ikke speilet særlig bra, mange tror de ser feit ut, selv om de ikke er det.

Det er også et problem.

Derfor vil jeg heller oppfordre til å ikke se på vekta en stund, mens man trener og har godt kosthold. Da kan man se forandringene på kroppen, istedet for vektnåla.

Lenke til kommentar

Du har en BMI på 20.11. 20 - 24.9 = normalvekt. Very good, du er på grensen til å være mager, men altså normal. Tror gjerne du kan spandere på deg en skive grovt brød til. Har lite med vekt å gjøre, men drikk gjerne noen glass vann om dagen, renser kroppen.

BMI må kun tas som veiledende, syns det er rart at det skal være samme utregning for menn og kvinner.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...