Gå til innhold

Nikon coolpix 2100, noen som vet om det tar bra innebilder?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg et enkelt digitalt kamera som tar gode innebilder og som ikke har problemer med autofokusen i dårlig lys, jeg ønsker å ta bilder på fester og julebord etc..og til familiebegivenheter innendørs som for eksempel et bursdagselsakap. Det kameraet jeg har : Fuji finpix 304 tar dårlige innebilder og er elendig på autofokusen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kamera (CP2100) har faktisk et Scenemodus som heter 'Party/Indoor', så det kan være at dette kamera passer for deg.

Men la det være sagt at omtrent all innefotografering bør gjøres med bruk av stativ for å unngå uskarpe bilder. (Bevegelsesuskarphet)

Lenke til kommentar

Stativ hjelper ikkje mykje dersom dei du tek bilete av ikkje sit i ro. På typiske festbilete er gjerne det eit problem ;-)

Eg kjenner verken Nikon 2100 eller Fuji 304, men det eg ville sett etter på eit "innekamera" er:

- God blitz, så langt vekk frå objektivet som råd for å unngå raude auge.

- God vidvinkel for å få med så mykje som råd av rommet. Dette er gjerne eit problem med digitalkamera.

- God lysstyrke. Objektivet har alltid eit "f-tal", til dømes f4,5 eller f2,8. Dette talet bør vera så lågt som råd.

Eg vil rå deg til å gå til ein fotobutikk og/eller lesa testar på nettet, og særleg undersøkja desse eigenskapane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...