fugletiteren Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) jeg lurer på om noen gidder og forklare apsolut allt om hvordan jeg skall gjøre det? ikke si sån søk på google jeg har prøvd men får det ikke til. jeg har VNC på ipoden og noe som hetter ULTRA VNC eller noe sånt på pcen. er det riktig programmer og isåfal hvordan gjør jeg det videre? takk Endret 16. oktober 2008 av fugletiteren Lenke til kommentar
fugletiteren Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 gjerne en link: på norsk helst Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Last ned RealVNC (det er den øverste med server og klient du trenger). På maskinen du skal styre må serveren kjøre, det er dette som gjør at maskinen kan styres. På maskinen som server kjører på må du også sette opp et passord for å kunne styre maskinen (bør være bra). Porten som må åpnes er 5900, denne må både åpnes i brannmurer og du må aktivere portforwarding til din maskin. Anbefales at du også sette opp fast ip-adresse på den maskinen som er server ved å angi dens mac-adresse i routeren. Da slipper du å måtte stille inn på nytt for hver gang du skrur av/på maskinen som kjører server. Når dette er satt opp må du vite hvilken ip-adresse maskinen du skal styre har ut mot internett, dette kan du finne ved å gå til www.whatismyip.com på denne maskinen. Adressen du fikk fra whatismyip.com bruker du for å logge på med på iPoden, sammen med passordet du har gitt serveren. Brukt det selv på iPod touch, fungerer greit, men er aller best å styre fra en annen vanlig pc. Link: Sette opp forward av porter på din router Endret 26. oktober 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå