Gå til innhold

Backup registry og gjenopprette etter formatering?

Anbefalte innlegg

Hallais! :)

Jeg formaterer gjennomsnittlig annenhver måned, og jeg lurte på om det er mulig for meg å "slippe" å instalere alt sammen på nytt hver gang..

Har 2 harddisker, 1 til OS og en til spill etc.

Så, pleier jo å instalere spill på hdd nr 2, men må reinstalere spillet hver gang jeg formaterer -.-

Så, noen som veit om et bra program/måte å ta backup av registry? (kun til spill med cd key/serial)

-HLS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo gjordt det på en av de enkle måtene da. Ta en ren kopi av alt samment over til en hardisk for backup(bortsett fra windows filene), og be regedit om å exporter hele registeret.

Deretter kopierer du bare alt tilbake og importer registeret du hadde backup av. Pass på at alt har samme partisjon(enkelt å fikse, medn dobbelt set med register nøkler er ikke bra).

Lenke til kommentar

Det jeg gjør(gjorde) var å instalere alt på D:/ (ikke C:/), så måtte jeg avinstalere før formatering, så instalere på nytt hver gang..

Så, kan ejg bare kopiere registeret hver gang? Og legge det inn på nytt på en måte?

EDIT:

Tok start->kjør->regedit->HKEY_CURRENT_USER->Software(Høyreklikk på SW)->Eksporter->D:/Backup/Registry

Hva skal ejg gjøre for å legge dette tilbake i registry?

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...